1
Vraag
2
Reacties
waaromikniet

Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ipv6 uitschakelen voor thuis werken

Is het ook mogelijk om ipv6 uit te zetten op mijn nieuwe modem? Ik werk vanuit huis en ervaar daar issues mee. Mijn werkgever geeft aan dat ipv6 niet goed ondersteund wordt. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Dat kan kloppen @waaromikniet. Om het profiel op jouw modem om te zetten moest ik allereerst een specifieke optie verwijderen (duurt ongeveer max. 1 uurtje) en pas daarna kan ik je modem configureren naar IPv4 Only. Het klopt dus dat je modem na handeling 1 eerst even gaat rebooten en je dus nog IPv6 adressen ziet. 

Handeling 1 is inmiddels verwerkt en handeling 2 heb ik nu uitgevoerd. Deze laatste handeling zorgt er dus voor dat het profiel op je modem wordt aangepast naar IPv4 Only. Dit is binnen nu en maximaal 24 uur verwerkt. Laten we hopen dat dit net zo snel gaat als de eerste handeling 😉

Bekijk in context

8 Reacties 8
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Staan postcode en huisnummer in je community-profiel? Een moderator kan het voor je regelen.

Ik heb het moderatie-team een seintje gegeven.

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ja mijn profiel bevat die gegevens. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @waaromikniet

Zeker kunnen we IPv6 uitschakelen op je modem! Ik moet hiervoor twee handelingen uitvoeren. Stap 1 is zojuist gezet en uiteraard geef ik je een seintje als ik de tweede handeling heb uitgevoerd en het geregeld is. Schrik niet als je modem straks ineens opnieuw opstart 🙂

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Mijn modem is inmiddels een aantal keer gereboot maar intern en extern (https://www.whatismyip.com/) zie ik nog steeds ipv6 adressen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Dat kan kloppen @waaromikniet. Om het profiel op jouw modem om te zetten moest ik allereerst een specifieke optie verwijderen (duurt ongeveer max. 1 uurtje) en pas daarna kan ik je modem configureren naar IPv4 Only. Het klopt dus dat je modem na handeling 1 eerst even gaat rebooten en je dus nog IPv6 adressen ziet. 

Handeling 1 is inmiddels verwerkt en handeling 2 heb ik nu uitgevoerd. Deze laatste handeling zorgt er dus voor dat het profiel op je modem wordt aangepast naar IPv4 Only. Dit is binnen nu en maximaal 24 uur verwerkt. Laten we hopen dat dit net zo snel gaat als de eerste handeling 😉

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Cecilia 

Mocht ik ooit mijn modem terug zetten naar fabrieksinstellingen is dit dan weer ongedaan gemaakt? 

Zodra mijn werkgever ipv6 goed ondersteunt kan dit weer aan neem ik aan?

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Nee, eenmaal ipv4 only wordt in principe niet meer teruggedraaid.

En dan nog alleen via ziggo (helpdesk of bijv. medewerkers hier)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@waaromikniet  schreef:

@Cecilia 

Mocht ik ooit mijn modem terug zetten naar fabrieksinstellingen is dit dan weer ongedaan gemaakt? 

Zodra mijn werkgever ipv6 goed ondersteunt kan dit weer aan neem ik aan?


@waaromikniet Als IPv6 gebruikelijk gaat worden, wordt het sowieso op alle modems actief.

Ik vermoed al een tijd daarvoor, omdat het eerst feilloos moet draaien voordat IPv4 afgeschakeld wordt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic