Beste Ziggo,
Mijn werkgever doet alles via IPv6 en aangezien ik regelmatig thuis werk en een server van het werk daar heb staan, kan ik deze niet meer bereiken zonder ipv6. VPN verbinding van ipv4 naar ipv6 is dan ook niet de gewenste oplossing, aangezien deze dan alleen voor mij ingericht moet worden.
De mogelijkheden van de Connectbox zijn helaas te beperkt om deze niet in bridgemodus te zetten.
Wat zijn de plannen voor ipv6 en hoe kan ik hier toch gebruik van maken in bridge-modus?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@caesar “Die bedrijven denken net zo als jij. Dan moet de consument later maar wat nieuws kopen.”
Ik denk niet zo, dat schrijf ik niet. “Ik vermoed enz. enz. enz.”
Die zin gaat over het mogelijke scenario wat klaarligt om de kosten pas te maken als er noodzaak toe is, wat bij veel bedrijven de strategie is.
Ik kijk altijd onder de motorkap van apparatuur en juist niet naar wat er aan de oppervlakte te zien en te lezen is en de grap is dat veel nieuwere spullen die wel up te date zijn meestal niet duurder zijn dan spullen die niet up te date zijn op allerlei hardware vlakken.
Be rt wrote:
@caesar “Die bedrijven denken net zo als jij. Dan moet de consument later maar wat nieuws kopen.”
Ik denk niet zo, dat schrijf ik niet. “Ik vermoed enz. enz. enz.”
Die zin gaat over het mogelijke scenario wat klaarligt om de kosten pas te maken als er noodzaak toe is, wat bij veel bedrijven de strategie is.
Inderdaad, zo denken veel bedrijven en in dit geval ISP's. En dus zit iedereen op iedereen te wachten, en gebeurt er niets. En dan moet het plotseling toch hals over kop gebeuren, en is er geen tijd om het fatsoenlijk te doen. Ik heb dat al zo vaak zien gebeuren.
Be rt wrote:
Ik kijk altijd onder de motorkap van apparatuur en juist niet naar wat er aan de oppervlakte te zien en te lezen is en de grap is dat veel nieuwere spullen die wel up te date zijn meestal niet duurder zijn dan spullen die niet up te date zijn op allerlei hardware vlakken.
Nee, logisch. De hardware is niet het probleem, de lamlendigheid van de fabrikanten om moderne software / firmware te implementeren wel.
Laten we het eens van de positieve kant proberen te bekijken. Hoor mij.
Voor klanten in voormalig Ziggo gebied is voorbereiding op IPv6 klaar (haha). Je geeft iedereen een Connectbox met Full Dual Stack. Feitelijk loopt dit, omdat ik klanten tegenkom die zomaar ineens Full Dual Stack aantreffen op hun Connectbox. Weten zij veel? Terugstap van Full Dual Stack naar IPv4 heeft Ziggo onmogelijk gemaakt.
Ja, het is crappy zooi, als je wat meer weet en wilt, en nog geen IPv6 voor eigen Modem, maar voorlopig: vooruit dan maar.
In voormalig UPC gebied heb je alleen DS-Lite. Vervelend als je wilt Port Forwarden. Dan moet je terug naar IPv4 en dat is een droevige vertoning als je op weg bent naar IPv6. Hier is nog het e.e.a te doen om de zaak op zijn minst gelijk te trekken met de ontwikkelingen in oud Ziggo gebied.
Ziggo/Liberty Global Servers zijn nog zeker niet allemaal Dual Stack. Sites, smtp.ziggo.nl, bv; Video Delivery Platforms zijn ok op dit punt. Er is beslist nog werk aan de winkel.
Hoe moet ik het formuleren? Er is vooruitgang. Is het snel genoeg?
Het is zeker nog verre van goed genoeg. En ja, er kunnen best prima scenario’s zijn. Wisten we daar maar meer over.
Ziggo hoeft nu nog geen XS4ALL te zijn om de eindstreep te kunnen halen. Verder huiver ik.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.