Ik weet het @hanh . Maar zo veel bedrijven worden naar de filistijnen geholpen door dit soort van klungelende managers die geen flauwe notie hebben van wat hun bedrijf eigenlijk zou moeten doen, en in plaats daarvan alleen maar praten over “shareholder interests”.
Kijk naar Boeing, waar managers er geen been in zagen de levens van passagiers in de waagschaal te stellen om meer winst te kunnen boeken. En als je dan ziet waar die kortzichtige, misdadige lichtzinnigheid toe leidt, honderden dode passagiers, een miljarden schade voor het bedrijf, voor afnemers en toeleveranciers, een onvoorstelbare reputatieschade, dan snap je wellicht waarom ik een bloedhekel heb aan dat soort nitwitten.
Op de werkvloer wil men graag trots zijn op het bedrijf waar men voor werkt. Dat geldt ook voor Ziggo medewerkers. Dit soort managers kan echter de hele bedrijfssfeer vergiftigen. Als bij Boeing een medewerker schrijft “Dit vliegtuig is ontworpen door clowns die werden aangestuurd door apen", dan begrijp je wat ik bedoel.
Dat is ook het verschil tussen XS4ALL en KPN. XS4ALL dat gewoon het beste internet product wil aanbieden, en KPN managers die vooral graag al hun internet activiteiten onder één merknaam wil aanbieden, en daarbij niet kunnen begrijpen dat ze daarmee het kroonjuweel van hun internet activiteiten naar de kloten helpen. De geborneerde sukkels.