1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
NNawin

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ipv4 adres veranderen

Beste community,

Graag wil ik mijn ipv4 en indien mogelijk andere semi-statische data veranderen. Helaas ben ik slachtoffer geworden van een ddos-aanval via een game dat p2p gebruikt. Ik ben ervan op de hoogte dat Ziggo gebruik maakt van dynamische wan-IP adressen, maar deze kunnen op korte termijn hetzelfde blijven. Ik gebruik nu een VPN die me tegen deze aanvallen zal beschermen. Alleen is de aanvaller volgens mij erachter gekomen dat mijn ipv4 adres niet is veranderd. Kan een ziggo medewerker dit voor mij veranderen? Dat zou top zijn.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78287Posts
  • 5293Oplossingen
  • 23334Likes

" Maar nu kwam ik op een ander idee, als mijn ipv4 firmware omgezet zou kunnen worden in ipv6 firmware dan gebruikt ik dus voortaan een nieuw ipv6 ip adres."

Goed idee, maar Ziggo zet je maar 1 keer om, op verzoek.

Krijg je dan Dual Stack Lite, dan heb je geen port forward meer.

Het enige wat je zelf kunt doen is een eigen router achter je modem zetten en je modem in bridge zetten, dan krijg je een ander IP adres.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16672Posts
  • 3075Oplossingen
  • 7895Likes

Ziggo veranderd je ip adres niet op verzoek.

Je  externe ip adress is bekend bij alle sites die je bezoekt. 

Opgelost: Ip adress veranderen - Ziggo Community

NNawin
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je bericht,

Ik heb net gebeld met Ziggo en het antwoord gekregen dat ze mijn ipv4 niet kunnen veranderen. Maar nu kwam ik op een ander idee, als mijn ipv4 firmware omgezet zou kunnen worden in ipv6 firmware dan gebruikt ik dus voortaan een nieuw ipv6 ip adres. En als het daarna weer terug wordt veranderd naar ipv4 dan zou ik in feite een nieuwe ipv4 adres moeten krijgen neem ik aan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78287Posts
  • 5293Oplossingen
  • 23334Likes

" Maar nu kwam ik op een ander idee, als mijn ipv4 firmware omgezet zou kunnen worden in ipv6 firmware dan gebruikt ik dus voortaan een nieuw ipv6 ip adres."

Goed idee, maar Ziggo zet je maar 1 keer om, op verzoek.

Krijg je dan Dual Stack Lite, dan heb je geen port forward meer.

Het enige wat je zelf kunt doen is een eigen router achter je modem zetten en je modem in bridge zetten, dan krijg je een ander IP adres.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

De tip van de eigen router is een goede, dat wil ik uitbreiden met een model die VPN functionaliteit ingebouwd heeft. 

Anders zal de topicstarter hier last van blijven houden.

Een VPN op een pc zal niet het publiek ip van een modem/router veranderen.

NNawin
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Terugkomend op het eigen router alternatief, ken je een goede budget router die tenminste net zo goed is als de connectbox? WiFi eventueel wat beter dan de connectbox. Voor mij is het belangrijkste dat ik controle heb over mijn publieke ipv4 of ipv6.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78287Posts
  • 5293Oplossingen
  • 23334Likes

In bridge heb je geen IPv6 adres.

NNawin
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb op dit moment nog ipv4 firmware dus de optie ligt nog open.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@NNawin  schreef:

Terugkomend op het eigen router alternatief, ken je een goede budget router die tenminste net zo goed is als de connectbox? WiFi eventueel wat beter dan de connectbox. Voor mij is het belangrijkste dat ik controle heb over mijn publieke ipv4 of ipv6.

Die controle heb je niet punt. 

NNawin
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook niet met een router met vpn functionaliteit?

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@NNawin  schreef:

Ook niet met een router met vpn functionaliteit?

Feitelijk ook niet, de VPN dienst versterkt dan dat IP adres. Je kan bij Ziggo het publieks IP ietsjes manipuleren meer ook niet.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@NNawin  schreef:

Ik heb op dit moment nog ipv4 firmware dus de optie ligt nog open.

Dat vraag ik mij eerlijk gezegd af, ook of je dan dual stack of dual stack lite krijgt. 

NNawin
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja ik probeer echt een oplossing te vinden want ik wordt elke nacht weer doodleuk geddosed. Jammer dat er geen makkelijkere oplossingen zijn aangezien iemand met weinig ervaring en wat handige criminele programma's heel veel schade kan aanrichten.  

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@NNawin  schreef:

Ja ik probeer echt een oplossing te vinden want ik wordt elke nacht weer doodleuk geddosed. Jammer dat er geen makkelijkere oplossingen zijn aangezien iemand met weinig ervaring en wat handige criminele programma's heel veel schade kan aanrichten.  

Dat soort zaken kan je zelfs bestellen. De E-Sports wereld is mogelijk nog erger wat dat betreft dan de competitie zucht bij fysieke sporten. Zeker als je profesioneel aan E-Sport doet. 

In deze situatie kan het puur kleutergedrag zijn van iemand die niet tegen zijn verlies kan. Dat is verder moeilijk te beoordelen zonder te weten om welk spel het gaat of op welk nivo je speelt.

Je kan en zal hoe dan ook aangifte moeten doen.

https://veiliginternetten.nl/themes/situatie/hoe-kan-ik-aangifte-doen-van-cybercrime/