jlconsult

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Iprange aanpassen Sagemcom modem F3896LG-ZG

Beste,

Ik wil graag het ipsegment wijzgen van 192.168.178.xxx naar 192.168.0.xxx

Ik begrijp uit dit forum dat ik dit niet meer zelf kan instellen in het modem.

Om problemen met mij domotica en Nassen en switches te voorkomen wil ik eerst graag weten hoe de procedure loopt voordat ik het Sagemcom modem aansluit.

 

Mvg John

35 Reacties 35
Nice to know

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Jamyla @tobiastheebe Goedenmiddag. 15 minuten geleden de modem opnieuw opgestart, maar mag de wijziging naar 192.168.253.xxx nog niet doorvoeren. Heeft u voor mij een indicatie wanneer het op de planning staat om door te voeren?  

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@Nice to know Voor de zekerheid heb ik je verzoek nogmaals doorgestuurd naar moderators.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Nice to know

We hebben je verzoek maandag ingediend en hebben dinsdag de bevestiging gekregen dat het succesvol is uitgevoerd. Kun je eens een screenshot sturen van wat je ziet in het modem bij "Geavanceerde instellingen" -> "DHCP"?

 

Nice to know

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Rikst hierbij de screenshot.

Nice to know

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zoals in de screenshot te zien is accepteert de modem het subnet niet wanneer ik de ip range verander. Diverse subnet geprobeerd zonder succes. Kan het zijn dat de wijziging maar half is doorgevoerd?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@Nice to know Dank je wel! Ik heb even navraag gedaan. Zo te zien is de IP range wel vrijgegeven, maar loop je vast op het subnetmask. Voor dat laatste staat nog wel een issue open. Er is ook een kans dat het geselecteerde subnet overlap heeft met een subnet dat het modem intern gebruikt en een error wordt weergegeven. Welk subnet had je voor ogen en ingevuld voordat je vastliep? 

Nice to know

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Vincent bedankt voor je bericht. Het gewenste subnet zou ik graag hetzelfde willen instellen als op de oude modem. 255.255.255.0 ik heb er trouwens wel meerdere geprobeerd, maar geen enkele werd geaccepteerd. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@jlconsult Dank voor je reactie. Ik heb nogmaals het verzoek ingediend bij de juiste afdeling wat binnen uiterlijk 2 werkdagen is opgepakt. 

Nice to know

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond. Na voor werk weg te zijn geweest nog maar is geprobeerd om het aan te passen. Helaas loop ik nog steeds vast op het fijt dat de subnet niet wordt geaccepteerd. We zijn nu alweer ruim 2 weken verder. Gaat hier nog een aanpassing op komen of is het (volgens jullie) niet mogelijk? Ik zou graag willen weten waar ik aan toe ben! En de aanpassing doorzetten is natuurlijk het beste antwoord. Mvg 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@Nice to know Gek dat het nog altijd niet mogelijk is. Ik heb navraag gedaan en dat wijst uit dat het subnet wel beschikbaar is gesteld. Er wordt nog onderzocht waarom het voor jou niet mogelijk is. Helaas moet ik weer een beroep doen op je geduld.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@Nice to know Inmiddels heb een terugkoppeling vanuit de afdeling. Na onderzoek blijkt dat  subnet 192.168.253.x niet is toegestaan, omdat 2 adressen binnen dat blok geblocked zijn. Dit is 'as designed' aangezien het voor intern gebruik is. Sorry dat dit nu pas duidelijk is geworden.

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je zelf open staat voor het instellen van andere subnetten binnen je thuisnetwerk, maar mocht er een ander verzoek mogelijk zijn, dan kijken we graaf of dit wel mogelijk is.

adrianus000000

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag de Sagemmodem aangesloten en ook ik kan het intern ipadres segment niet aanpassen.  Kunnen jullie dit aanpassen naar 192.168.1.1 ? 

Alvast dank voor de reactie.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@adrianus000000 Een moderator kan je verzoek binnenkort oppakken. Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

adrianus000000

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels aangepast

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik heb je verzoek zojuist doorgestuurd naar de moderators.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

Dank voor je seintje @tobiastheebe! Je verzoek is doorgezet en binnen uiterlijk 2 werkdagen verwerkt @adrianus000000.

Uitgelicht topic