1
Vraag
2
Reageer en help mee
Meracing

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ip6 uitschakelen en ip4 aan

Graag wil ik mijn modem terug laten zien op ip4.

Noip werkt niet en portforwarding werkt niet met ip6.

Alvast bedankt.

7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

IPv4 is altijd ingeschakeld, maar dit loopt nu via CGNAT, waardoor je het IPv4-adres van een AFTR deelt met een groot aantal andere klanten (subnet 213.127.0.0/17). In combinatie met IPv6 wordt dit DS-Lite genoemd.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan het profiel omzetten naar IPv4 Only en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @Meracing natuurlijk zet ik met liefde het IP adres om naar IPv4 only zoals @tobiastheebe heeft voorgesteld. Is dat nog actueel? Ik hoor het graag als ik de aanpassing voor je mag maken 🙂 

iamozlouf

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste allen,

 

Graag wil ik ook IP6 uit hebben op mijn router. Dit geeft mij namelijk problemen met OpenDNS waarmee ik content wil filteren.

Bij voorbaat dank.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

@iamozloufipv6 kan niet meer uitgezet worden

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@iamozlouf Sinds eind juni 2022 is Full Dual-Stack de standaard in het gehele verzorgingsgebied en is provisioning met IPv4 Only inderdaad niet mogelijk. Je kunt overwegen om een eigen router te installeren (met IPv6 uitgeschakeld) en het modem in bridge mode te laten configureren m.b.v. dit formulier.

iamozlouf

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Thanks for the tip. Intussen had ik het al opgelost middels het aanpassen van mijn router die erachter hangt, was nog vrij simpel ook. Nu werkt alles weer en worden zaken weer geblokt zoals gewenst. Dank voor het meedenken, wordt gewaardeerd.

iamozlouf

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Kwam ik idd achter via Ziggo, maar probleem inmiddels opgelost door een aanpassing in mijn eigen router die erachter hangt.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic