gce64$

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ip range sagemcom modem aanpassen

Goedemiddag.

Ik heb gisteren het nieuwe Sagem modem geinstalleerd en toen kwam ik erachter dat het modem een fixed IP adres had namelijk 192.168.178.X.

Ik heb diverse apparaten met statische IP adressen op de 192.168.2.x range staan

Zou u mij de mogelijkheid kunnen bieden om het IP adres aan te passen naar: 192.168.2.X

 

 



 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4351Posts
  • 574Oplossingen
  • 2125Likes

Dank voor je seintje @tobiastheebe

@gce64$ @Stephanizer Ik heb jullie beide verzoeken bij de betreffende afdeling neergelegd. Doorgaans is het binnen 2 werkdagen opgepakt. In de praktijk gaat het vaak sneller. 

Bekijk in context

26 Reacties 26
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik heb je verzoek zojuist doorgestuurd naar de moderators. Het subnet moet aan de eRouter-configuratie worden toegevoegd door de afdeling InHome Engineering. Nadat de configuratie is aangepast kun je 192.168.2.0/24 gebruiken door de DHCP-scope aan te passen, de gateway wordt hierbij automatisch op .1 ingesteld.

Stephanizer

Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem alleen is het modem in staat geweest om een oude config terug te lezen van het oude modem (de witte variant)
Dit kan lang goed gaan alleen herstart het modem nu elke 10 mins. Als het lukt om in te loggen zie ik de melding '' backup teruglezen' 

Zouden jullie mijn router ook willen voorzien van het juiste subnet. In mijn geval ook 192.168.2.x

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@Stephanizer Kun je het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen? Bij de F3896 moet de RESET-knop (aan de onderzijde) hiertoe circa 30 seconden ingedrukt gehouden worden. Dit zou het continue herstarten moeten oplossen. Daarna kan ook jouw modem van nieuwe LAN-configuratie worden voorzien door IHE.

Stephanizer

Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi,

Het modem heb ik zojuist kunnen resetten en zit weer in de standaard 192.168.178.x/24 reeks. 
Als IHE het subnet 192.168.2.x/24 aan de erouter config kan toevoegen dan zal ik de DHCP scope wijzigen en ben ik weer een gelukkig mens 😉
Dien ik zelf nog iets te doen om dit in gang te zetten of kunnen jullie dit voor ons regelen? 


Alvast dank!
Stephan

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Een moderator komt binnenkort langs in het topic om het verzoek van gce64$ op te pakken en kan jouw verzoek dan ook meenemen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4351Posts
  • 574Oplossingen
  • 2125Likes

Dank voor je seintje @tobiastheebe

@gce64$ @Stephanizer Ik heb jullie beide verzoeken bij de betreffende afdeling neergelegd. Doorgaans is het binnen 2 werkdagen opgepakt. In de praktijk gaat het vaak sneller. 

gce64$
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dankjewel Vincent voor de snelle service

Stephanizer

Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi, ik dacht even dat jij een moderator van Ziggo was. Super bedankt voor de hulp. 

gce64$
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Vincent

Tot op heden kan ik nog steeds niet mijn ip adres wijzigen naar 192.168.2.x

Kan jij zien of dit al aangepast is ?

 

 

gce64$
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De 2 werkdagen zijn voorbij en ik kan nog steeds niet de 192.168.2.x range instellen.

Ik heb diverse apparaten met een vast ip adres o.a. Nas, beveiliging camera's e.d. welke nu niet bereikbaar zijn.

Wil iemand dit nogmaals onder de aandacht brengen bij de afdeling die dit kan aanpassen.

Alvast bedankt

 

Mvgr 

Geert

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Lukt het ook niet na een power cycle van het modem?

Stephanizer

Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

In mijn geval is het niet meer nodig. Ik had het eea nodig en heb daarom uiteindelijk mn spul omgenummerd. 

gce64$
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo tobiatheebe,

 

Nee helaas ik kan alleen de 192.168.178.x of de 192.168.0.x instellen en niet de 192.168.2.x range waar ik om gevraagd had.

I

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik heb zojuist het topic nog even onder de aandacht gebracht van de moderators.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@tobiastheebe Dankjewel! @gce64$ en @Stephanizer ik heb naar de status geïnformeerd. De verzoeken zijn op de juiste manier ingediend maar laten door drukte iets langer op zich wachten. Onze collega's doen er alles aan jullie aanvragen zo spoedig mogelijk te verwerken. Hopelijk hebben jullie nog een beetje geduld over! 

gce64$
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Judith,

Ik heb net mijn modem opnieuw opgestart en ik kon mijn ip range 192.168.2.x nu wel instellen.

Mijn dank is groot

Alles werkt weer.

Mvgr,

Geert

HHommes72

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

Een goedemiddag! Ik spreek even namens een klant welke nog geen Mijn Ziggo account kan aanmaken, en daarom ook nog niet op de Community kan inloggen om zelf de vraag te stellen. Deze wil ook graag de IP range aangepast zien naar 192.168.1.x op de Sagemcom modem. 

Ik hoor graag wat je van me nodig hebt van deze klant! 😀

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@HHommes72 Dit is het standaard ingestelde LAN-subnet.

HHommes72

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

@tobiastheebe Je hebt helemaal gelijk... Bericht aangepast! 😉

Uitgelicht topic