Vraag
Reacties
Oplossing
Matje1
Level 2

Ip range modem laten aanpassen

Ik begrijp in een bericht gekezen dat je een andere DHCP Subnet range kunt gebruiken op een Ziggo modem. Dit moet blijkbaar via een verzoek bij InHome Engineering. Na de configuratiewijziging op het modem ben je binnen 24 tot uiterlijk 48 uur in staat om de DHCP Range aan te passen naar hetgeen je aangeeft in jouw bericht. 
Hoe pak ik dit aan, dit omdat ik mijn ip range moet aanpassen voor een ip camera.

Dank alvast!

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als jouw modem de meeste recent productie-firmware (5.7.36) gebruikt, dan kun je zelf het gewenste subnet (een /24 binnen 192.168.0.0/16) instellen. Je kunt controleren welke firmware het modem gebruikt via de pagina Beheer → Informatie in de webinterface.

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als jouw modem de meeste recent productie-firmware (5.7.36) gebruikt, dan kun je zelf het gewenste subnet (een /24 binnen 192.168.0.0/16) instellen. Je kunt controleren welke firmware het modem gebruikt via de pagina Beheer → Informatie in de webinterface.

Matje1
Level 2
Topicstarter

Hoi Tobias, staat ergens beschreven hoe je dat moet doen? Ik heb de meest recente versie van het Sagemcom modem en het firmware nummer ziet er anders uit dan het nummer wat jij vermeld, heb jij het over een ander nummet? Super bedankt voor jouw reactie!

0 Kudos
Matje1
Level 2
Topicstarter

Hoi Tobias, bedankt voor jouw reactie, twee vragen:

1. staat ergens beschreven hoe je dat moet doen?
2. Ik heb de meest recente versie van het Sagemcom modem en het firmware nummer ziet er anders uit dan het nummer wat jij vermeld, heb jij het over een ander modem van Ziggo?

Super bedankt voor jouw reactie!

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik zag in je profiel al vermeld staan dat je een Sagemcom (F3896) hebt en heb op basis daarvan mijn reactie geschreven. Welke firmware is actief op jouw modem?

Matje1
Level 2
Topicstarter

Dank allen voor jullie reacties, het grootste probleem is nu opgelost.