Markh1972

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

IP camera installeren

78C7738D-2D2D-44A0-9C89-365CDEF22C14.jpeg

Beste community,

 

Zoals velen hier heb ik ook een probleem om mijn ip-camera te installeren.

Ik als leek kom niet verder binnen de app om de camera toe te voegen.

Ik krijg op een gegeven moment de melding om de netwerkkabel aan te sluiten dat doe ik ook maar verder kom ik niet ( zie foto ).

De dingen die ik als leek kan doen die heb ik gedaan zoals:

app opnieuw installeren 

instal bij iemand anders geprobeerd met Ziggo modem ( dezelfde problemen)

andere netwerkkabel 

andere poort

modem opnieuw opstarten ( restart )

Ook inmiddels al contact gehad met de fabrikant ( Smartwares ) zij geven aan dat het probleem meestal ligt bij de router die de toegang weigert tot het netwerk?

Toen contact gezocht met Ziggo hier gaf de medewerker aan dat zij geen ondersteuning geven voor een camera maar hun hebben wel iets aangepast binnen het modem ( IPV40nly ? )

Maar tot nu toe blijf ik dezelfde melding krijgen en kom ik niet verder…..

 

 

25 Reacties 25
Markh1972
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het modem van Ziggo is de connectbox.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Om welke Smart Ware Camera gaat het, want ik heb ook de Connect Box en hier werkt alles prima met Smartwares.

 

Kan je deze ook op wifi installeren of alleen op utp kabel ik heb zelf ook smartware camera buiten hangen

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Als het de Smartware IP Camera Outdoor is dan is het als volgt.

 

Sluit de camera aan en reset even 10 tot 30 seconde met een cocktail prikker, daarna verschijnt er een wifi ssid in je verbinding lijst. Log in op die wifi ssid en dan kan je hem verder verbinden met je modem, dus de installatie verder uitvoeren. Als hij eenmaal is verbonden met je modem, dan kan je de UTP aansluiten naar het modem en blijft hij ook online.

Bij wachtwoord invullen die van je Wifi inlog en password

Markh1972
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

De lampjes bij poorten branden ook zowel bij de connectbox brand een lampje bij de poort alsook waar ik de stekker inplug bij de camera brand een groen en oranje lampje

Markh1972
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

hallo dave,

 

bedankt voor je reactie.

Het betreft de outdoor versie, ik neem aan ook via wifi er zit een antenne bovenop.

Ik ga meteen jou tip proberen je hoort zo van me

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Is goed ik ben heel even tot 19 uur offline maar ik pak topic straks weer op. Succes ik moet even naar de Huisartsenpost terug met spoed.

Markh1972
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik zie wel een knopje tussen de stekkers zitten zie foto is dat om te resetten?

4ECDF688-2628-4664-86D2-216C81498A8C.jpeg

Markh1972
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Onder welke naam komt de camera in mijn lijst te staan Dave? Ik zie van alles voorbij komen van namen.

Kan het zijn Analma300 ?

Markh1972
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Oke Dave geen probleem ik hoor het wel.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Welke Camera heb je van Smartwares, staat deze op deze pagina Smartwares IP camera's ik heb zelf de 

Smartwares CIP-39220 180° IP camera voor buiten komt deze overeen met die van jou. Als je hem in wifi modus zonder de UTP kabel installeert let dan op, ze kunnen alleen op de 2,4 GHz 

 

Log in op je modem http://192/168.178.1 met Login en wachtwoord of in oud UPC Pincode onder op modem

Ga naar Geavanceerde instellingen klik op Draadloos.

Vervolgens klik je Draadloos Signaal aan hier zie je het overzicht van de 2,4 GHz en de 5 GHz als deze beide aan staan op aparte naam is het geen probleem, heeft je wifi 1 naam, scroll even naar onder en zet de Smart Wifi functie op AAN/JA

 

Volgende stap: weer Geavanceerde Instellingen en zet de UPnP aan als je dat heb gedaan herstart je je modem door naar Beheer te gaan en dan zie je modem opnieuw herstarten. 

Na dat het moden is herstart en alles weer online is, zet je de IP Camera aan, vervolgens heb je zwart snoertje met wil drukknop, houd deze 30 seconde met ingedrukt, nu zal de kabel zich herstarten.

 

Vervolgens in je wifi lijst verschijnt een wifi naam Camera met 11111 of iets anders, maar installeer ook de App op je Smartphone, via je Smartphone moet je de Installatie doen met de SW360 App.

 

Markh1972
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Dave,

 

nou das een hele lijst lol, ik ga proberen alle stappen te doorlopen.

ik zal hier morgen aan beginnen maar laat je uiteraard iets weten.

alvast bedankt voor alle moeite!

 Groetjes Mark

 

Markh1972
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb trouwens de C924IP

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Markh1972  Is prima ik houd het topic in de gaten en succes morgen. 

Het is even trucje die je moet weten, dan moet het goed gaan. 

 

Mijn huis hangt vol Smartwares en buiten ook 😉

 

 

Markh1972
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goeiemorgen Dave,

 

Ik ben al door jou stappenplan heen dwz ik heb de app van Ziggo op mijn tel staan ( SmartWifi) daar zie je in het menu dat de 2.4 en de 5 gescheiden zijn en apart aan en uit kunt zetten en de UPnP staat ook aan. Toen toch nog maar een keer het modem opnieuw opgestart. Daarna het knopje 30 seconden ingedrukt op de camera maar er verschijnt geen camera in mijn lijst…?

het enige verschil is dat ik de instellingen via de app heb gecontroleerd ipv op de ouderwetse manier ingelogd op de connectbox zoals jij had aangegeven.

Trouwens…..het inloggen via die link lukt mij ook niet Dave, ik kom in een menu waar je de taal kunt aangeven en nog twee schermen verder en dan begint het weer van voor af aan dat is al dagen zo dus ik was al blij dat ik de instellingen via de app kon controleren ( zie foto )

Hier kan je de reactie lezen van de medewerker van Ziggo:

Dat is opzich vreemd.. Bedenk ik twee oplossingen op dit moment;

Testen of het probleem verholpen is als je het modem even volledig naar fabrieksinstellingen terugzet (middels het resetknopje aan de achterzijde ingedrukt houden voor 20 a 30 seconden)
(eventueel kun je nog via een andere browser testen)

Ook zou je het via de Smartwifi app kunnen proberen. Dan zou je deze echter wel even moeten downloaden op je mobiele telefoon.


De harde reset heb ik toen ook al gedaan maar geen verbetering?

EE6E49A5-830C-4358-8027-80CA68717AFB.png

Markh1972
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het betreft trouwens dit type camera

 

 

 

 

 

 

Markh1972
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

147D9802-1FCE-45D9-B780-C7650F19223B.jpeg

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik herken de Camera maar komt er als Wifi Ssid geen IPC11111 tevoorschijn in je wifi lijst.

En je moet niet de Ziggo Smart app gebruiken, gewoon via je modem gaan als dat lukt, daar de UpNp aanzetten en hem configureren via de 2,4 GHz met stappenplan, en dan via de inlog van de IPC11111 

 

Ik ga er zo even andere Laptop bij pakken, ik kom met mijn Macbook niet verder. Zal ik even kijken hoe en wat.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemorgen @Markh1972 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je jouw weg gevonden hebt naar dit forum voor het stellen van deze vraag. Zo te lezen heeft onze expert @Dave al fanatiek met je meegedacht en diverse tips gegeven waarmee je aan de slag kunt.Heb je ook al naar zijn laatste advies gegeken en gecontroleerd of het nu lukt de IP camera's in te stellen?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

 

@Paul  we zijn lekker bezig en we gaan hem werkend krijgen 😁

 

@Markh1972 

Misschien helpt deze link je verder Als je camera niet werkt 

Hopelijk heb je hier iets aan waarmee je verder kan. 

 

Uitgelicht topic