1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
wier500

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ip camera gooit internet eruit

Sinds enige tijd heb ik het volgende probleem, ik maak gebruik van diverse ip camera's 

Als ik nu een tijdje het beeld opvraag (stream) ca. 1 min. op een mobiel device , welke op hetzelfde lokale netwerk zit aangesloten, dan gooit onze router van Ziggo (connect box) het complete internet eruit. De witte led op de router knippert en herstart zichzelf, na een aantal minuten is deze weer online. 1 camera is vast bedraad en een andere cam is verbonden via wifi, de cams zijn verschillend van merk, zowel op een iPad als een android telefoon gebeurt dit. Ik heb al wat zitten veranderen in de wifi instellingen ( ander kanaal), en uitgetest of het op het 2.4ghz of 5ghz netwerk gebeurt maar dit maakt niet uit. zelf denk ik dat er een probleem met de router is maar weet dat niet zeker, vandaar dat ik de vraag hier maar eens plaats.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4081Posts
  • 221Oplossingen
  • 1622Likes

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/nat-loopback-problemen-compal-connectbox-nas-se...

Die al gelezen? Ik vermoed hetzelfde issue, wat blijkbaar nog steeds niet opgelost is.. Deze firmware is een beetje brak.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
efok

Level 17
  • 4081Posts
  • 221Oplossingen
  • 1622Likes

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/nat-loopback-problemen-compal-connectbox-nas-se...

Die al gelezen? Ik vermoed hetzelfde issue, wat blijkbaar nog steeds niet opgelost is.. Deze firmware is een beetje brak.

wier500
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@efok, heb het topic grotendeels  doorgelezen, inderdaad veel herkenbare punten, ik heb ook een Synology Nas in dit netwerk en ervaar hier ook veel problemen mee en slecht en traag bereikbaar, vaak lokaal.

Een monteur van Ziggo ( weliswaar extern bedrijf) is al eens langs geweest voor deze storing, heeft wel een probleem verholpen , ons binnenkomend signaal was veel te hoog, dit stond op ruim 30 (db?) en mag eigenlijk niet hoger zijn 8 a 9. Helaas heeft dit niet geholpen. Als ik het zo lees zit het probleem mogelijk in de Compal connect box, en moeten we mogelijk overstappen op de Arris connect box, of Ziggo moet een verbeterde firmware uitbrengen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78714Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23505Likes

Laat in dat andere topic je bericht achter, in het kort, en je krijgt een Arris toegezonden.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

wier500
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Be rt , gedaan, wacht het af

wier500
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb vandaag mijn nieuwe Arris connect box ontvangen, top geregeld, @Mark Ziggo, ga hem in het weekeind overzetten, klein vraagje nog, kan ik de backup van de Compal box naar de nieuwe Arris overzetten?, scheelt weer wat programmeerwerk.

Ben benieuwd