1
Vraag
2
Reacties
Jordia

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Interverbinding valt weg

Interverbinding valt weg
 
Vorig jaar heb ik hier ook een bericht gepost, maar daar kon ik helaas niet meer reageren.

Mijn internetverbinding (vast/wi-fi) valt regelmatig weg. 

Ik heb een connectbox en naar mijn weten de laatste poa. Op sommige dagen merk je niets en op sommige dagen, restart ik de modem wel 10 keer per dag. Ik begin ook het idee te krijgen dat de modem niet correct werkt. Maar ik dacht wellicht heeft iemand hier een idee.

 

Ik kreeg toen de tip om mijn kabels te vernieuwen, dat heb ik inmiddels gedaan en helpt niet.

 

Jordi

Schermafbeelding 2022-03-16 om 18.11.21.png

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

het aop is verouderd, signaal wat eruit komt is ook aan de lage kant. als deze vervangen wordt zal de boel een stuk beter werken. een moderator zal even een gratis monteursafspraak voor u moeten inplannen en dan komt het zeker goed 🙂

Bekijk in context

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Jordia

 

Ik heb alvast een afspraak gemaakt voor het vervangen van de AOP. Deze afspraak staat voor komende dinsdag tussen 08.00-13.00 uur. Mocht dit jou niet uit komen? Dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak wijzigen naar een alternatieve dag/tijd.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Jordia
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dag Bert,

 

Vriendelijk bedankt voor je snelle reactie! 🙂

 

Hierbij de foto's

 

Schermafbeelding 2022-03-16 om 18.26.21.pngup.pngdown.png

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Jordia 

Ik denk dat de AOP toe is aan vervanging. Ik denk doordat de wandcontactdoos bij de coaxaansluiting wat verdiept is uitgevoerd, kan de splitter niet diep genoeg in de aansluiting worden gedrukt.

Super Expert @Bert gaat zich verdiepen in je gebundelde downstreamkanalen.

Jordia
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wim misschien hoor. Maar XS4all werkte als een tierelier op dezelfde AOP. En dat is niet heel lang geleden.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Jordia dat @Bert gevraagd heeft om een foto van de AOP te maken is omdat die verouderde coax aansluitingen een van de meest voorkomende oorzaken zijn. En niet om per se mijn gelijk te halen en voor hetzelfde geld zit ik er compleet naast, maar wat je kunt proberen is om het afdekplaatje er even af te schroeven en daarna de splitter er weer op drukken. Wellicht geeft het een verschil.

Jordia
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

O nee hoor Wim, zo bedoelde ik het zeker weten niet! Ik ben hartstikke blij met je hulp 🙂

Dat afdek plaatje heeft er al afgelegen. Deze heb ik 3 weken geleden terug geplaatst(muurtje was opnieuw geverfd). Ik had namelijk hetzelfde idee als jou. Overigens past ie wel helemaal. Er zit zelfs nog een mm ruimte tussen. Ik heb de modem ook al op verschillende plaatsen gehad. Ik zou niet meer weten wat ik zou kunnen doen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Jordia maak je geen zorgen, ik geloof dat we elkaar prima begrijpen. 😀

Ook omdat je deze klacht vorig jaar al had, blijf tóch nog even doorzeuren over die AOP; toen het afdekplaatje van de wandcontactdoos was verwijderd, heb je toen binnenin een groene kabel zien lopen?
Zonder dat afdekplaatje tijdens het schilderwerk, heb je toen ook de splitter er weer opgedrukt?

Jordia
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ja, ik heb hem er af gehaald en een foto gemaakt.

Yes, ik had de splitter eraf gehaald en het afdek plaatje!

Ik wil anders wel een nieuwe bestellen om het te proberen hoor, valt te proberen.

Schermafbeelding 2022-03-16 om 19.41.35.png

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

het aop is verouderd, signaal wat eruit komt is ook aan de lage kant. als deze vervangen wordt zal de boel een stuk beter werken. een moderator zal even een gratis monteursafspraak voor u moeten inplannen en dan komt het zeker goed 🙂

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Jordia

 

Ik heb alvast een afspraak gemaakt voor het vervangen van de AOP. Deze afspraak staat voor komende dinsdag tussen 08.00-13.00 uur. Mocht dit jou niet uit komen? Dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak wijzigen naar een alternatieve dag/tijd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Jordia  schreef:

Wim misschien hoor. Maar XS4all werkte als een tierelier op dezelfde AOP. En dat is niet heel lang geleden.


Ik denk dat je een andere aansluiting bedoeld, want XS4all komt niet via de coax kabel bij je binnen, dat zal via de telefoonkabels gegaan zijn of via glasvezel.

Jordia
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

De monteur is vanochtend geweest om het AOp te vervangen en voorlopig werkt het goed. Ik denk dat jullie gelijk hadden! Ik hoop het. In ieder geval super bedankt voor jullie vriendelijke hulp allen 🙂

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Wat fijn dat het is opgelost met het vervangen van de AOP @Jordia 🙂 Hartstikke fijn!
Nu kan het weekend ongestoord plezier worden gemaakt. Enjoy it all 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic