Mijn internetverbinding (vast/wi-fi) valt regelmatig weg.
Ik heb een connectbox en naar mijn weten de laatste poa. Op sommige dagen merk je niets en op sommige dagen, restart ik de modem wel 10 keer per dag. Ik begin ook het idee te krijgen dat de modem niet correct werkt. Maar ik dacht wellicht heeft iemand hier een idee.
Ik kreeg toen de tip om mijn kabels te vernieuwen, dat heb ik inmiddels gedaan en helpt niet.
Jordi
Opgelost! Ga naar oplossing.
het aop is verouderd, signaal wat eruit komt is ook aan de lage kant. als deze vervangen wordt zal de boel een stuk beter werken. een moderator zal even een gratis monteursafspraak voor u moeten inplannen en dan komt het zeker goed 🙂
Goedemorgen @Jordia
Ik heb alvast een afspraak gemaakt voor het vervangen van de AOP. Deze afspraak staat voor komende dinsdag tussen 08.00-13.00 uur. Mocht dit jou niet uit komen? Dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak wijzigen naar een alternatieve dag/tijd.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Dag Bert,
Vriendelijk bedankt voor je snelle reactie! 🙂
Hierbij de foto's
Wim misschien hoor. Maar XS4all werkte als een tierelier op dezelfde AOP. En dat is niet heel lang geleden.
@Jordia dat @Bert gevraagd heeft om een foto van de AOP te maken is omdat die verouderde coax aansluitingen een van de meest voorkomende oorzaken zijn. En niet om per se mijn gelijk te halen en voor hetzelfde geld zit ik er compleet naast, maar wat je kunt proberen is om het afdekplaatje er even af te schroeven en daarna de splitter er weer op drukken. Wellicht geeft het een verschil.
O nee hoor Wim, zo bedoelde ik het zeker weten niet! Ik ben hartstikke blij met je hulp 🙂
Dat afdek plaatje heeft er al afgelegen. Deze heb ik 3 weken geleden terug geplaatst(muurtje was opnieuw geverfd). Ik had namelijk hetzelfde idee als jou. Overigens past ie wel helemaal. Er zit zelfs nog een mm ruimte tussen. Ik heb de modem ook al op verschillende plaatsen gehad. Ik zou niet meer weten wat ik zou kunnen doen.
@Jordia maak je geen zorgen, ik geloof dat we elkaar prima begrijpen. 😀
Ook omdat je deze klacht vorig jaar al had, blijf tóch nog even doorzeuren over die AOP; toen het afdekplaatje van de wandcontactdoos was verwijderd, heb je toen binnenin een groene kabel zien lopen?
Zonder dat afdekplaatje tijdens het schilderwerk, heb je toen ook de splitter er weer opgedrukt?
Ja, ik heb hem er af gehaald en een foto gemaakt.
Yes, ik had de splitter eraf gehaald en het afdek plaatje!
Ik wil anders wel een nieuwe bestellen om het te proberen hoor, valt te proberen.
het aop is verouderd, signaal wat eruit komt is ook aan de lage kant. als deze vervangen wordt zal de boel een stuk beter werken. een moderator zal even een gratis monteursafspraak voor u moeten inplannen en dan komt het zeker goed 🙂
Goedemorgen @Jordia
Ik heb alvast een afspraak gemaakt voor het vervangen van de AOP. Deze afspraak staat voor komende dinsdag tussen 08.00-13.00 uur. Mocht dit jou niet uit komen? Dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak wijzigen naar een alternatieve dag/tijd.
@Jordia schreef:
Wim misschien hoor. Maar XS4all werkte als een tierelier op dezelfde AOP. En dat is niet heel lang geleden.
Ik denk dat je een andere aansluiting bedoeld, want XS4all komt niet via de coax kabel bij je binnen, dat zal via de telefoonkabels gegaan zijn of via glasvezel.
De monteur is vanochtend geweest om het AOp te vervangen en voorlopig werkt het goed. Ik denk dat jullie gelijk hadden! Ik hoop het. In ieder geval super bedankt voor jullie vriendelijke hulp allen 🙂
Wat fijn dat het is opgelost met het vervangen van de AOP @Jordia 🙂 Hartstikke fijn!
Nu kan het weekend ongestoord plezier worden gemaakt. Enjoy it all
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.