Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Confido
Level 3

Interverbinding valt regelmatig weg - geen upstream / oud modem?

Hallo,

 

Ik heb nu een aantal maanden dat mijn Internetverbinding regelmatig wegvalt. Het Wifi-signaal is dan nog goed, en ik kan ook gewoon bij de adminpagina's van het modem, maar er is geen Internetverkeer meer mogelijk.

 

Op de adminpagina's zie ik dan dat er bij 'RF signaal upstream' een rood kruisje staat en verder doorklikken naar de geavanceerde pagina's geeft inderdaad aan dat er bij de upstream geen signaal is. Het downstream signaal is prima. Ik heb hier screenshots van bijgevoegd. Het modem herstarten helpt meestal wel, maar niet altijd.

 

Ik heb een aardig oud modem (Cisco EPC3928AD), en lees ook op dit forum bij een aantal posts dat deze aan vervanging toe is: kan ik ook mijn modem laten vervangen?

 

Bedankt,

 

Daniel.

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @Confido
Een warm welkom hier op de Ziggo Community. 

Knap irritant dat jouw internetverbinding de afgelopen periode niet is om over naar huis te schrijven. Hier kunnen we vast en zeker verbetering in brengen. Ik zie al dat je goed aan de slag bent geweest met onze Community toppers en er ontzettend veel waardevolle informatie zoals foto's al is gedeeld. Dank daarvoor. 

Bij deze heb ik een nieuw modem voor je op de post gedaan. Het huidige modem is inderdaad al wat een ouder beestje. Ook de aansluiting zelf is toe aan een update. De SQ601 splitter (opdruksplitter) is verouderd. Ik ben daarom ook zo vrij geweest om direct een nieuwe splitter en aansluitkabel voor je modem toe te sturen. Dit wordt afzonderlijk van je nieuwe modem geleverd (brienvenbuspakket). Laat je ons weten hoe het gaat zodra je alles hebt ontvangen en aangesloten? 🙂

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
Confido
Level 3
Topicstarter

Hallo,

 

Vorige week ontvangen en alles aangesloten. Het wifi is in ieder geval een stuk sneller en de verbinding is nog niet weggevallen. Nog even afwachten voor de zekerheid, maar het modem vervangen lijkt het probleem te hebben opgelost.

 

Dank voor alle hulp!

 

Daniel.

Bekijk in context

Confido
Level 3
Topicstarter

Hoi @Marijn- ,

 

Het AOP is vervangen en het lijkt nu beter: de laatste week geen rare dingen meegemaakt, maar ook weinig thuis geweest, dus ik wacht nog heel even af voordat ik concludeer dat het nu is opgelost.

 

Zie je inderdaad dat het signaal nu beter is?

 

Groeten,

 

Daniel.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
34 Reacties 34
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Er is slecht een US-kanaal gekoppeld, dat moeten er 4 of 6 zijn (fZiggo of fUPC), de EPC3928AD heeft echter een limiet van 4. Verder moet het modem met vrij hoog vermogen zenden.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

gezien je een oud modem hebt kan een moderator die kosteloos omruilen  voor een connectbox 

 

zoals @Bert  al vroeg kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) mogelijk is die ook verouderd en dan dient die vervangen te woorden door een ziggo monteur 

0 Kudos
Confido
Level 3
Topicstarter

Hallo,

 

Dank voor de reacties! Voor de helderheid: als er wél Internetverbinding is, dan zijn alle vier de upstreamkanalen gewoon gekoppeld. Juist als het Internet wegvalt staan deze kanalen op 0, soms allemaal, soms blijft er nog eentje signaal houden zoals in het plaatje dat ik bij mijn eerste post mee stuurde.

 

Hier een foto van mijn AOP, ik wacht dan nu even af op een moderator die het modem omwisselt?

 

Daniel.

ziggo4.jpg

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ook de splitter is niet meer van deze tijd, dus een nieuwe splitter met korte kabel zal je kant op komen, vermoed ik.

 

Een Ziggo moderator komt vanzelf hier langs.

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @Confido
Een warm welkom hier op de Ziggo Community. 

Knap irritant dat jouw internetverbinding de afgelopen periode niet is om over naar huis te schrijven. Hier kunnen we vast en zeker verbetering in brengen. Ik zie al dat je goed aan de slag bent geweest met onze Community toppers en er ontzettend veel waardevolle informatie zoals foto's al is gedeeld. Dank daarvoor. 

Bij deze heb ik een nieuw modem voor je op de post gedaan. Het huidige modem is inderdaad al wat een ouder beestje. Ook de aansluiting zelf is toe aan een update. De SQ601 splitter (opdruksplitter) is verouderd. Ik ben daarom ook zo vrij geweest om direct een nieuwe splitter en aansluitkabel voor je modem toe te sturen. Dit wordt afzonderlijk van je nieuwe modem geleverd (brienvenbuspakket). Laat je ons weten hoe het gaat zodra je alles hebt ontvangen en aangesloten? 🙂

0 Kudos
Ga naar reactie
Confido
Level 3
Topicstarter

Hoi Cecilia,

 

Dank je wel en ik zal laten weten hoe het verder gaat!

 

Daniel.

Confido
Level 3
Topicstarter

Hallo,

 

Vorige week ontvangen en alles aangesloten. Het wifi is in ieder geval een stuk sneller en de verbinding is nog niet weggevallen. Nog even afwachten voor de zekerheid, maar het modem vervangen lijkt het probleem te hebben opgelost.

 

Dank voor alle hulp!

 

Daniel.

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Fijn om te lezen! Voor de zekerheid kun je hier nog eens downstream/upstream-gegevens plaatsen, zodat we kunnen zien of het signaal op het modem nu goed is.

0 Kudos
Confido
Level 3
Topicstarter

Hier de upstreamgegevens zoals ze er nu uitzien:

 

Capture.PNG

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat ziet er nu prima uit.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

kun je ook nog een printscreen van de downstream maken

 

ik zie alleen die van de upstream

0 Kudos
Confido
Level 3
Topicstarter

Hier nog de downstream

 

1.PNG

2.PNG

3.PNG

4.PNG

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Nog wel lichte ruis, mogelijk afkomstig van de verouderde TV-kabel.

0 Kudos
Confido
Level 3
Topicstarter

Hmm, daar kan ik nog wel even naar kijken (al werkt het momenteel gewoon goed). Is dat de SNR die zou moeten stijgen?

 

Daniel.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De MER kan inderdaad iets hoger (al is 36~37 dB acceptabel voor een CB) en de correctable RS errors (laatste kolom) iets omlaag.

 

Je kunt via de Ziggo Webshop een TV-kabel van de gewenste lengte (1,5/3/5/7,5/10 meter) kopen met klantkorting, een moderator kan er ook een toesturen.

0 Kudos
Confido
Level 3
Topicstarter

Ik heb er een gekregen bij de nieuwe splitter, maar die kan door de vorm van de aop doos niet helemaal op de stekker aangedrukt worden. Ik zal eens kijken wat die waarden doen als ik het plastic frontje eraf haal en de splitter verder aandruk.

 

Thanks!

 

Daniel.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Jouw AOP is een wat ouder type dat specifiek ontworpen is voor de UMU/SQ-splitters. Het is daarom inderdaad het beste om de POA te plaatsen zonder plastic kapje, zodat de splitter goed contact maakt met het AOP.

 

Heb je een TV-kabel (groen/blauw) ontvangen?

0 Kudos
Confido
Level 3
Topicstarter

Bedoel je met een groen/blauw ringetje op de stekker?

0 Kudos