Mijn internetverbinding valt uit nadat ik door anonieme bellers wordt gebeld.
Bij mijn netwerklogboek zie ik staan: Illegal - Dropped FORWARD packet:
en ook: Illegal - Dropped INPUT packet:
Heeft dit soms iets met elkaar te maken?
Hieronder ook een afbeelding van mijn upstream en downstream waarden
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het wordt aanbevolen om het modem direct op het AOP aan te sluiten met de meegeleverde (splitter +) kabel van 1,5 meter. Zowel het AOP (btv 01-SET of btv 1 IEC-NL) bij de voordeur als de einddoos (btv 01-SET) in de woonkamer zijn up-to-date, de IEC/F-kabel groen/rood naar het modem ook. Heb je enig idee of de einddoos direct op het AOP is aangesloten? Ik zou overwegen om het AOP bij de voorkeur te laten vervangen door een koppelstuk, waarmee de contactdoos in de woonkamer het AOP wordt of i.i.g. een nieuwe IEC connector op de kabel plaatsen bij het huidige AOP, de huidige ziet er niet helemaal goed uit. De oorzaak kan zowel binnenshuis als buitenshuis liggen en verder onderzoek is noodzakelijk.
Kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten en na enkele uren nogmaals de downstream/upstream-waarden + historie plaatsen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@AGDuyvene schreef:Illegal - Dropped FORWARD packet:
en ook: Illegal - Dropped INPUT packet:
Heeft dit soms iets met elkaar te maken?
Nee.
T4 timeouts duiden op een signaalprobleem.
Hieronder heb ik mijn upstream en downstreamgegevens in PDF gezet.
Bij mij staat dit bij Informatie (onder Geavanceerde instellingen). Hulpmiddelen en Netwerk status staan er niet meer bij onder die naam.
Misschien zie je hier iets aan?
IPv4 staat bij mij bij Geavanceerde instellingen en dan bij DHCP. Standaard is de DHCP server ingesteld.
Je ziet de gegevens op andere locaties dan ik hierboven aangaf omdat je SmartWifi web gebruikt i.p.v. de webinterface, die bereikbaar is op de IP-adressen die ik in mijn vorige reactie noemde. Kun je de gegevens uit die omgeving verzamelen, graag als platte tekst (TXT)? De gegevens die je in vorige reactie hebt geplaatst zijn nog steeds onvolledig.
@AGDuyvene lukt het om @tobiastheebe te voorzien van de juiste informatie? Er is bij ons geen bekend probleem omtrent uitval van modems bij binnenkomende gesprekken. Begrijp ik goed dat het echt alleen om anonieme gesprekken gaat? Ik kan me namelijk niet iets verzinnen dat er iets anders gaat wanneer een nummer wel zichtbaar belt in ons netwerk.
Dag Jos en Tobias,
Ik geloof dat het nu gelukt is om in te loggen en de gegevens in een TXT bestand te zetten.
Het was even druk met andere dingen en soms kan ik zowaar een dag zonder storing gebruik maken van mijn internet en denk ik dat het opgelost is....
De storing van mijn signaal is vaak rond etenstijd of in het weekend. Vanochtend weer!
Hopelijk kan jij iets opmaken uit mijn TXT bestanden. Bij voorbaat dank voor je hulp en het meedenken!
Er is een duidelijke storing in de upstream op/rond 45,2 MHz, in de historie is vrijwel doorlopend uitval van het betreffende kanaal zichtbaar. Verder is de Tx power van 50~51 dBmV op alle kanalen hoger dan wenselijk, deze is idealiter 42~44 dBmV. In de downstream lopen de 'Post RS Errors' = correctable codeword errors veel te snel op.
Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van de hoofdaansluiting (het AOP) in de meterkast of woonkamer, inclusief (een) eventuele splitter(s) en/of signaalversterker?
Hierbij een foto van de eerste aansluiting beneden bij de voordeur en de aansluiting in mijn woonkamer.
Het wordt aanbevolen om het modem direct op het AOP aan te sluiten met de meegeleverde (splitter +) kabel van 1,5 meter. Zowel het AOP (btv 01-SET of btv 1 IEC-NL) bij de voordeur als de einddoos (btv 01-SET) in de woonkamer zijn up-to-date, de IEC/F-kabel groen/rood naar het modem ook. Heb je enig idee of de einddoos direct op het AOP is aangesloten? Ik zou overwegen om het AOP bij de voorkeur te laten vervangen door een koppelstuk, waarmee de contactdoos in de woonkamer het AOP wordt of i.i.g. een nieuwe IEC connector op de kabel plaatsen bij het huidige AOP, de huidige ziet er niet helemaal goed uit. De oorzaak kan zowel binnenshuis als buitenshuis liggen en verder onderzoek is noodzakelijk.
Kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten en na enkele uren nogmaals de downstream/upstream-waarden + historie plaatsen?
Ik kan helaas niet mijn modem direct bij het AOP plaatsen want ik heb daar geen stroomvoorziening.
De contactdoos in de woonkamer is wel direct op het AOP aangesloten maar wel met een oude kabel, zoals te zien is op de foto.
Recht omhoog is die kabel niet langer dan drie meter maar wel lastig te vervangen natuurlijk vanwege houten vloeren, gips enz.
Dus een nieuwe IEC connector op de kabel plaatsen bij het AOP of een koppelstuk maken waarmee de contactdoos in de woonkamer het AOP wordt zou ik heel graag willen proberen. Uiteraard laat ik dit dan doen door een Ziggo monteur.
Je kunt een monteursafspraak aanvragen via de chat en i.i.g. bij de klantenservice en monteur mijn eerdere constateringen doorgeven. De monteur kan met een draagbaar meetapparaat direct op het AOP testen.
heb je ook geen mogelijkheid om een stopcontact te realiseren bij het aop ?
als het aop in de meterkast zit dan is vaak wel een mogelijkheid om een stopcontact te laten installeren
Goedemorgen @AGDuyvene, zoals hierboven aangegeven is het belangrijk dat het modem maximaal 1,5 meter van de hoofdaansluiting zit. Als daar geen stroomvoorziening is, dan wordt het lastig natuurlijk.
Zou je de postcode en je huisnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik je modem even goed uitlezen. Alleen medewerkers van Ziggo hebben inzage in deze informatie.
Heel veel dank voor de support! De monteur is langs geweest en heeft een koppeling gemaakt en verder geconstateerd dat mijn aansluiting in de kamer ook niet goed "afschermde", dus die is ook vervangen. Ik heb sterk de indruk dat mijn probleem opgelost is!! Dat scheelt een hoop ergernis!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.