Vraag
Reacties
sjoerds
Level 1

Internetverbinding verdwijnt tijdens Teams vergadering

Ik geef gemiddeld 2 trainingen per dag via MS Teams en het gebeurd minimaal 3 keer per training dat mijn internet kwaliteit zo slecht is dat men mij niet meer ziet  en hoort. Zowel bekabeld als via WiFi. Wat kan ik hier aan doen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
22 Reacties 22
Ronihd
Level 18

Hoi,

Paar foto's maken van hoe het modem en TV aangesloten zitten op de AOP en je modemwaarden hier even posten.

Dan kunnen wij even kijken of er iets niet goed gaat.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

 

Downstream:
Goed: -7 dBmV tot +7 dBmV   <<  Dit zijn de niveau's waar het modem het beste op reageert.

Voldoende: -8 tot -10 dBmV   << Dit is een iets lager niveau   tot +8 tot +10 dBmV   << dit is iets hoger niveau.

Onvoldoende: -11 dBmV   << Hier wordt het signaalniveau iets te laag  tot +11 dBmV   << hier begint het signaal te hoog te worden.

Slecht: -15 dBmV  <<< Te laag  tot +15 dBmV   <

Upstream waarden : zijn +35 dBmV to +49 dBmV.   Dit zijn de goede waarden

SNR: 33 dB of hoger.

0 Kudos
sjoerds
Level 1
Topicstarter

sjoerds_0-1632489638152.pngsjoerds_1-1632489695992.png

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zou je de volledige downstream-gegevens evenals een of meerdere foto's van AOP/hoofdaansluiting willen plaatsen?

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @sjoerds en welkom op de Community! Mega frustrerend dat de kwaliteit van jouw internetverbinding te wensen overlaat. Dat is tijdens het geven van online trainingen uiteraard ongewenst! Net als @Ronihd en @tobiastheebe ben ik erg benieuwd naar de aansluitsituatie. Zou je ook de andere zaken willen delen? We kijken uit naar je reactie, zodat we met zijn allen naar een oplossing gaan werken!

0 Kudos
sjoerds
Level 1
Topicstarter

WhatsApp Image 2021-09-27 at 11.56.38 (2).jpegWhatsApp Image 2021-09-27 at 11.56.38 (1).jpegWhatsApp Image 2021-09-27 at 11.56.38.jpeg

0 Kudos
sjoerds
Level 1
Topicstarter

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen
(dBmV)
SNR
(dB) Modulatie Kanaalnummer
1 682000000 4 38 256qam 11
2 602000000 5 38 256qam 1
3 610000000 5 38 256qam 2
4 618000000 5 38 256qam 3
5 626000000 5 38 256qam 4
6 634000000 4 38 256qam 5
7 642000000 4 38 256qam 6
8 650000000 4 38 256qam 7
9 658000000 5 38 256qam 8
10 666000000 5 38 256qam 9
11 674000000 5 38 256qam 10
12 690000000 4 38 256qam 12
13 698000000 4 38 256qam 13
14 706000000 4 38 256qam 14
15 714000000 4 38 256qam 15
16 722000000 4 38 256qam 16
17 730000000 4 38 256qam 17
18 738000000 4 38 256qam 18
27-09-2021 11:51 Connect Box
192.168.100.1 2/3
19 746000000 4 38 256qam 19
20 754000000 5 38 256qam 20
21 762000000 5 38 256qam 21
22 770000000 4 38 256qam 22
23 778000000 4 38 256qam 23
24 786000000 3 38 256qam 24
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.983 13855846591 27
2 Goed (Locked) 38.983 13855841469 33
3 Goed (Locked) 38.983 13855844491 34
4 Goed (Locked) 38.983 13855849306 40
5 Goed (Locked) 38.605 13855846899 20
6 Goed (Locked) 38.983 13855861366 29
7 Goed (Locked) 38.605 13855845887 41
8 Goed (Locked) 38.605 13855840384 44
9 Goed (Locked) 38.605 13855847331 28
10 Goed (Locked) 38.605 13855847297 27
11 Goed (Locked) 38.605 13855847846 31
12 Goed (Locked) 38.983 13855848721 28
27-09-2021 11:51 Connect Box
192.168.100.1 3/3
13 Goed (Locked) 38.605 13855854328 30
14 Goed (Locked) 38.983 13855840743 64
15 Goed (Locked) 38.605 13855844795 57
16 Goed (Locked) 38.605 13855844636 62
17 Goed (Locked) 38.983 13855860617 38
18 Goed (Locked) 38.983 13855840704 44
19 Goed (Locked) 38.983 13855853477 39
20 Goed (Locked) 38.605 13855841363 59
21 Goed (Locked) 38.605 13855839125 50
22 Goed (Locked) 38.605 13855860150 29
23 Goed (Locked) 38.605 13855852268 32
24 Goed (Locked) 38.605 13855850450 40

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie
(Hz)
Vermogen
(dBmV)
Symbol
Rate
(ksps)
Modulatie Kanaalnummer
1 36000000 40 5.120 64qam 4
2 44500000 41 5.120 64qam 3
3 52000000 42 5.120 64qam 2
4 58800000 43 5.120 64qam 1
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 4 0
2 2.0 0 0 4 0
3 2.0 0 0 6 0
4 2.0 0 0 9 0

0 Kudos
sjoerds
Level 1
Topicstarter

Ik heb nu maar een kabel door het hele huis heen getrokken, om te kijken of ik het nog steeds heb als ik rechtstreeks op de modem een verbinding heb

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik zie geen directe bijzonderheden m.b.t. het signaal, dit ziet er prima uit. Verder zie ik dat de internetverbinding al een aantal dagen niet meer is uitgevallen.

 

Zou je het kapje van de splitter (POA-01-B) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

 

Verder zie ik een DSL-modemrouter vlak naast de Connect Box staan die mogelijk interferentie oplevert c.q. op hetzelfde WiFi-kanaal zendt.

0 Kudos
sjoerds
Level 1
Topicstarter

mijn internetverbinding verdwijnt ook niet. Alleen mijn connectie in mijn Teams vergadering. 

0 Kudos
Ronihd
Level 18

@sjoerds  schreef:

mijn internetverbinding verdwijnt ook niet. Alleen mijn connectie in mijn Teams vergadering. 


Dan weten we dat we het daar niet moeten zoeken 😉 

Op wat voor apparaat gebruikt je teams ? 

0 Kudos
sjoerds
Level 1
Topicstarter

Ik geef de trainingen via mijn Surface Desktop. Voordat ik Ziggo had nooit problemen, en vanaf het 1e moment dat ik Ziggo heb gebeurd het tijdens mijn trainingen gemiddeld 3 x in 2,5 uur. als ik dan een speedtest doe is het ook maar 20 tot 30 mb verbinding

 

als ik dan klaar ben en ik doe de speedtest is het tegen de 100 mb

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je kunt deze instellingen toepassen, deze verminderen de CPU- en RAM-belasting op de Connect Box. Mogelijk dat het daarna beter gaat.

Ronihd
Level 18

@tobiastheebe  schreef:

Je kunt deze instellingen toepassen, deze verminderen de CPU- en RAM-belasting op de Connect Box. Mogelijk dat het daarna beter gaat.


Goede tip !

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Overigens: als je via UTP-kabel systematisch niet meer dan 100 Mbps haalt, dan is er blijkbaar ergens een zwakke schakel aanwezig (oude 10/100 Mbps-switch, defecte kabel, oude Cat 5-kabel).

Jos
Community Moderator
Community Moderator

Goede tips @tobiastheebe en @Ronihd 
@sjoerds Heb je deze ook geprobeerd?

Waar ik nog wel nieuwsgierig naar ben in deze situatie: 
- is het probleem er ook op een andere laptop op deze verbinding? 
- heeft deze desktop een 100Mbps netwerkkaart? Dat check je met deze uitleg

Wie weet is hiermee de kink snel gevonden. 

0 Kudos
sjoerds
Level 1
Topicstarter

de DSL-modemrouter vlak naast de Connect Box staan die mogelijk interferentie oplevert c.q. op hetzelfde WiFi-kanaal zendt. staat uit zoals je kan zien 😉

 

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Helemaal duidelijk @sjoerds! De tips hebben je niet geholpen? 

0 Kudos
sjoerds
Level 1
Topicstarter

nee helaas nog geen oplossing, heb nu zelfs de wifi pods aangeschaft en die geven geen beter signaal door naar de laptop....

 

0 Kudos
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Raar dat het niet beter gaat. Toch moet het sneller kunnen.
Kun je jouw laptop eens rechtstreeks bekabeld aansluiten op het modem? De rest van de apparaten mag je los koppelen van het modem. Welke snelheid haal je dan?

0 Kudos