Sinds een paar weken valt mijn internetverbinding (zowel bekabeld als wifi) weg. De verbinding is dan voor een minuut of 5 instabiel (valt dan een aantal keer uit en weer aan) om dan weer stabiel te zijn. Ik heb het modem (conexxion) al een x opnieuw opgestart maar helaas zonder resultaat.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik had mijn bovenstaande reactie nog aangepast. Het is in dit geval niet noodzakelijk om het modem naar de meterkast te verplaatsen.
Het vervangen van de witte TV-kabel in de woonkamer lost de instraling en gerelateerde problemen mogelijk al op. Anders is een monteursafspraak voor vervangen van AOP en einddoos noodzakelijk.
De TV-kabel is vrijwel zeker de (hoofd)oorzaak van de instraling.
Een IEC/IEC-kabel van 1,5/3/5 meter kan kosteloos worden toegestuurd, 7,5/10 meter is beschikbaar via Ziggo Randapparatuur.
Hallo Mariska en vooral Tobias. Bedankt voor de goede adviezen. Heb nu 1 dag de nieuwe kabel aangesloten en geen last gehad van een wegvallende verbinding. Het lijkt er dus op dat hiermee het probleem is opgelost. Mocht ik toch nog last krijgen kom ik weer op de lijn maar voor nu mag deze topic worden afgesloten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
(Bert was 15 seconden eerder.)
Bijgaand de overzichten en foto's. Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 666000000 | 0 | 36 | 256 qam | 9 |
2 | 610000000 | -0.2 | 38 | 256 qam | 2 |
3 | 634000000 | 0.4 | 38 | 256 qam | 5 |
4 | 642000000 | 0 | 38 | 256 qam | 6 |
5 | 650000000 | -0.5 | 38 | 256 qam | 7 |
6 | 674000000 | 0 | 38 | 256 qam | 10 |
7 | 682000000 | -0.2 | 38 | 256 qam | 11 |
8 | 690000000 | -0.2 | 38 | 256 qam | 12 |
9 | 698000000 | 0 | 38 | 256 qam | 13 |
10 | 706000000 | 0.2 | 38 | 256 qam | 14 |
11 | 714000000 | 0.4 | 38 | 256 qam | 15 |
12 | 722000000 | 0 | 38 | 256 qam | 16 |
13 | 730000000 | -0.2 | 38 | 256 qam | 17 |
14 | 738000000 | 0 | 38 | 256 qam | 18 |
15 | 746000000 | 0 | 38 | 256 qam | 19 |
16 | 754000000 | -0.2 | 38 | 256 qam | 20 |
17 | 762000000 | 0 | 38 | 256 qam | 21 |
18 | 770000000 | 0 | 38 | 256 qam | 22 |
19 | 778000000 | -0.2 | 34 | 256 qam | 23 |
20 | 786000000 | -0.2 | 28 | 256 qam | 24 |
21 | 826000000 | -1.7 | 38 | 256 qam | 29 |
22 | 834000000 | -2 | 38 | 256 qam | 30 |
23 | 842000000 | -2 | 38 | 256 qam | 31 |
24 | 850000000 | -2.2 | 38 | 256 qam | 32 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 | Locked | 36.6 | 7 | 0 |
2 | Locked | 38.6 | 1 | 0 |
3 | Locked | 38.9 | 6 | 0 |
4 | Locked | 38.6 | 9 | 0 |
5 | Locked | 38.9 | 1 | 0 |
6 | Locked | 38.6 | 5 | 0 |
7 | Locked | 38.9 | 1 | 0 |
8 | Locked | 38.6 | 7 | 0 |
9 | Locked | 38.9 | 4 | 0 |
10 | Locked | 38.6 | 5 | 0 |
11 | Locked | 38.6 | 0 | 0 |
12 | Locked | 38.9 | 4 | 0 |
13 | Locked | 38.9 | 7 | 0 |
14 | Locked | 38.9 | 4 | 0 |
15 | Locked | 38.9 | 6 | 0 |
16 | Locked | 38.9 | 0 | 0 |
17 | Locked | 38.9 | 8 | 0 |
18 | Locked | 38.6 | 4 | 0 |
19 | Locked | 34.2 | 245437 | 129 |
20 | Locked | 28.7 | 17248192 | 4637455 |
21 | Locked | 38.6 | 7 | 0 |
22 | Locked | 38.9 | 5 | 0 |
23 | Locked | 38.6 | 6 | 0 |
24 | Locked | 38.9 | 8 | 0 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 31800000 | 42.8 | 2560 | 64 qam | 5 |
2 | 28600000 | 43 | 2560 | 64 qam | 6 |
3 | 37100000 | 42.8 | 5120 | 64 qam | 4 |
4 | 44000000 | 43 | 5120 | 64 qam | 3 |
5 | 50900000 | 42.8 | 5120 | 64 qam | 2 |
6 | 57800000 | 43.8 | 5120 | 64 qam | 1 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | ATDMA | 0 | 0 | 1 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
5 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
6 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
De laatste foto is in de meterkast van het appartement.
grt
Johan
Bijgaand de gegevens (hoop ik)wandcontactdoos
meterkast
De downstream vertoont zeer duidelijk instraling van 5G. Dit levert een lage MER en hoge CER (RS errors) op de betreffende kanalen op.
Het AOP in de meterkast en de einddoos en TV-kabel in de woonkamer zijn verouderd.
Idealiter dient het AOP te worden vervangen door een TRISZ-DG300 (hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk) en de einddoos door een btv 01-SET. Splitter en modem kunnen het beste verplaatst worden naar de meterkast, zodat de einddoos enkel nog voor TV wordt gebruikt, dit is echter niet strikt noodzakelijk, het vermogen is namelijk nagenoeg perfect in zowel DS als US.
Op zijn minst moet de TV-kabel worden vervangen door een modern, beter afgeschermd exemplaar. Dit lost de instraling en daaraan gerelateerde instabiliteit waarschijnlijk al (grotendeels) op. Een IEC/IEC-kabel van 1,5/3/5 meter kan kosteloos worden toegestuurd, 7,5/10 meter is beschikbaar via Ziggo Randapparatuur.
Ok, ik begrijp dat ik dus het best een afspraak met een monteur kan maken om het euvel te verhelpen. Het AOP bevindt zich in de meterkast gelegen buiten de voordeur. Als het modem daar ook geplaatst zou moeten worden dan heb ik dus geen bekabeld internet meer. Is het noodzakelijk dat het modem daar moet worden geplaatst.
Ik had mijn bovenstaande reactie nog aangepast. Het is in dit geval niet noodzakelijk om het modem naar de meterkast te verplaatsen.
Het vervangen van de witte TV-kabel in de woonkamer lost de instraling en gerelateerde problemen mogelijk al op. Anders is een monteursafspraak voor vervangen van AOP en einddoos noodzakelijk.
Ok. Thx Tobias. Dus als ik het goed begrijp dan veroorzaakt de kabel naar de tv voor de storing op het modem (en dus het wifi signaal). Ik ga nu eerst kijken of het probleem met een nieuwe kabel wordt verholpen. Kan ik de juiste kabel bij ziggo bestellen?. Iig dank voor de adviezen.
De TV-kabel is vrijwel zeker de (hoofd)oorzaak van de instraling.
Een IEC/IEC-kabel van 1,5/3/5 meter kan kosteloos worden toegestuurd, 7,5/10 meter is beschikbaar via Ziggo Randapparatuur.
Super fijn, al die goede adviezen van tobiastheebe! Is het gelukt met de kabel? Als het nog niet is gelukt en 1,5, 3 of 5 meter voldoende is dan geef je maar een gil en stuur ik je deze toe.
Hallo Mariska en vooral Tobias. Bedankt voor de goede adviezen. Heb nu 1 dag de nieuwe kabel aangesloten en geen last gehad van een wegvallende verbinding. Het lijkt er dus op dat hiermee het probleem is opgelost. Mocht ik toch nog last krijgen kom ik weer op de lijn maar voor nu mag deze topic worden afgesloten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.