1
Vraag
2
Reacties
deleit

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Internetverbinding valt weg

Sinds een paar weken valt mijn internetverbinding (zowel bekabeld als wifi) weg. De verbinding is dan voor een minuut of 5 instabiel (valt dan een aantal keer uit en weer aan) om dan weer stabiel te zijn. Ik heb het modem (conexxion) al een x opnieuw opgestart maar helaas zonder resultaat. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12221Posts
  • 745Oplossingen
  • 4690Likes

Ik had mijn bovenstaande reactie nog aangepast. Het is in dit geval niet noodzakelijk om het modem naar de meterkast te verplaatsen.

 

Het vervangen van de witte TV-kabel in de woonkamer lost de instraling en gerelateerde problemen mogelijk al op. Anders is een monteursafspraak voor vervangen van AOP en einddoos noodzakelijk.

Bekijk in context

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12221Posts
  • 745Oplossingen
  • 4690Likes

De TV-kabel is vrijwel zeker de (hoofd)oorzaak van de instraling.

 

Een IEC/IEC-kabel van 1,5/3/5 meter kan kosteloos worden toegestuurd, 7,5/10 meter is beschikbaar via Ziggo Randapparatuur.

Bekijk in context

Uitgelicht
deleit
topicstarter
Stamgast
  • 32Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Mariska en vooral Tobias. Bedankt voor de goede adviezen. Heb nu 1 dag de nieuwe kabel aangesloten en geen last gehad van een wegvallende verbinding. Het lijkt er dus op dat hiermee het probleem is opgelost. Mocht ik toch nog last krijgen kom ik weer op de lijn maar voor nu mag deze topic worden afgesloten. 

11 Reacties 11
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59361Posts
  • 3987Oplossingen
  • 14803Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12221Posts
  • 745Oplossingen
  • 4690Likes

(Bert was 15 seconden eerder.)

deleit
topicstarter
Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Bert, 

Bijgaand de overzichten en foto's. Ik hoop dat je er wat mee kunt. 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1666000000036256 qam9
2610000000-0.238256 qam2
36340000000.438256 qam5
4642000000038256 qam6
5650000000-0.538256 qam7
6674000000038256 qam10
7682000000-0.238256 qam11
8690000000-0.238256 qam12
9698000000038256 qam13
107060000000.238256 qam14
117140000000.438256 qam15
12722000000038256 qam16
13730000000-0.238256 qam17
14738000000038256 qam18
15746000000038256 qam19
16754000000-0.238256 qam20
17762000000038256 qam21
18770000000038256 qam22
19778000000-0.234256 qam23
20786000000-0.228256 qam24
21826000000-1.738256 qam29
22834000000-238256 qam30
23842000000-238256 qam31
24850000000-2.238256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked36.670
2Locked38.610
3Locked38.960
4Locked38.690
5Locked38.910
6Locked38.650
7Locked38.910
8Locked38.670
9Locked38.940
10Locked38.650
11Locked38.600
12Locked38.940
13Locked38.970
14Locked38.940
15Locked38.960
16Locked38.900
17Locked38.980
18Locked38.640
19Locked34.2245437129
20Locked28.7172481924637455
21Locked38.670
22Locked38.950
23Locked38.660
24Locked38.980

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

13180000042.8256064 qam5
22860000043256064 qam6
33710000042.8512064 qam4
44400000043512064 qam3
55090000042.8512064 qam2
65780000043.8512064 qam1



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0010
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000
5ATDMA0000
6ATDMA0000

 

deleit_0-1656269796045.jpeg

deleit_1-1656269839334.jpeg

De laatste foto is in de meterkast van het appartement. 

 

grt

Johan

 

 

deleit
topicstarter
Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bijgaand de gegevens (hoop ik)wandcontactdooswandcontactdoosmeterkastmeterkast

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12221Posts
  • 745Oplossingen
  • 4690Likes

De downstream vertoont zeer duidelijk instraling van 5G. Dit levert een lage MER en hoge CER (RS errors) op de betreffende kanalen op.

 

Het AOP in de meterkast en de einddoos en TV-kabel in de woonkamer zijn verouderd.

 

Idealiter dient het AOP te worden vervangen door een TRISZ-DG300 (hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk) en de einddoos door een btv 01-SET. Splitter en modem kunnen het beste verplaatst worden naar de meterkast, zodat de einddoos enkel nog voor TV wordt gebruikt, dit is echter niet strikt noodzakelijk, het vermogen is namelijk nagenoeg perfect in zowel DS als US.

 

Op zijn minst moet de TV-kabel worden vervangen door een modern, beter afgeschermd exemplaar. Dit lost de instraling en daaraan gerelateerde instabiliteit waarschijnlijk al (grotendeels) op. Een IEC/IEC-kabel van 1,5/3/5 meter kan kosteloos worden toegestuurd, 7,5/10 meter is beschikbaar via Ziggo Randapparatuur.

deleit
topicstarter
Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ok, ik begrijp dat ik dus het best een afspraak met een monteur kan maken om het euvel te verhelpen. Het AOP bevindt zich in de meterkast gelegen buiten de voordeur. Als het modem daar ook geplaatst zou moeten worden dan heb ik dus geen bekabeld internet meer. Is het noodzakelijk dat het modem daar moet worden geplaatst. 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12221Posts
  • 745Oplossingen
  • 4690Likes

Ik had mijn bovenstaande reactie nog aangepast. Het is in dit geval niet noodzakelijk om het modem naar de meterkast te verplaatsen.

 

Het vervangen van de witte TV-kabel in de woonkamer lost de instraling en gerelateerde problemen mogelijk al op. Anders is een monteursafspraak voor vervangen van AOP en einddoos noodzakelijk.

deleit
topicstarter
Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ok. Thx Tobias. Dus als ik het goed begrijp dan veroorzaakt de kabel naar de tv voor de storing op het modem (en dus het wifi signaal). Ik ga nu eerst kijken of het probleem met een nieuwe kabel wordt verholpen. Kan ik de juiste kabel bij ziggo bestellen?. Iig dank voor  de adviezen. 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12221Posts
  • 745Oplossingen
  • 4690Likes

De TV-kabel is vrijwel zeker de (hoofd)oorzaak van de instraling.

 

Een IEC/IEC-kabel van 1,5/3/5 meter kan kosteloos worden toegestuurd, 7,5/10 meter is beschikbaar via Ziggo Randapparatuur.

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5264Posts
  • 546Oplossingen
  • 2296Likes

Super fijn, al die goede adviezen van tobiastheebe! Is het gelukt met de kabel? Als het nog niet is gelukt en 1,5, 3 of 5 meter voldoende is dan geef je maar een gil en stuur ik je deze toe. 

deleit
topicstarter
Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Mariska en vooral Tobias. Bedankt voor de goede adviezen. Heb nu 1 dag de nieuwe kabel aangesloten en geen last gehad van een wegvallende verbinding. Het lijkt er dus op dat hiermee het probleem is opgelost. Mocht ik toch nog last krijgen kom ik weer op de lijn maar voor nu mag deze topic worden afgesloten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.