Sinds ongeveer een week valt de internetverbinding vaak en langdurig weg. Het modem weet dan om de één of andere reden geen verbinding te maken met het Ziggo netwerk. Dit was tot voor een paar maanden geleden nooit het geval. Ik schat dat het een maand of twee geleden was dat het incidenteel begon te gebeuren (1x per week en dan na 20 minuten weer verbinding), maar nu is het onwerkbaar. Zo was de verbinding tussen 02.00 en 08.00u weg, tussen 11.45 en 14.00u, en bijna de hele tijd van 15u tot 22u.
Meldingen in de logging van het modem (en die herhalen zich dan continu zo lang er geen verbinding is):
- Missing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=18:35:d1:a5:c3:9b;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:b9:d8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
- No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:a5:c3:9b;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:b9:d7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
- Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=18:35:
Het vermogen in het downstream overzicht houdt niet over als ik andere posts mag geloven, maar ik heb er verder geen verstand van. Het varieert van-3 bij het beste tot -8.9 bij het slechtste kanaal. Modem zit met een nieuw door Ziggo geleverde kabel direct op het aansluitpunt in de meterkast ingestoken (zo'n driewegsplitter voor DATA/TV/RADIO).
Er is een afspraak voor een monteur gemaakt, maar dat duurt nog even. Heeft er iemand ondertussen nog tips?