1
Vraag
2
Reacties
Leen11

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internetverbinding valt weg

Minstens 1x per dag valt de internetverbinding weg. Meestal 's nachts. Wifi signaal is wel aanwezig maar internet alleen na resetten Connect box mogelijk.
Dit probleem is sinds begin dit jaar aanwezig. Zijn daar oplossingen voor?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik help Evert ongevraagd ff. Splitter is ok. Topic verder niet bekeken.
Splitter kan ziekjes worden. Is het mogelijk zonder splitter te testen?

Bekijk in context

16 Reacties 16
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Leen11,

Daar zijn zeker oplossingen voor, maar we moeten eerst weten wat er precies speelt 🙂
Je geeft aan dat het wifi signaal er nog wel is, maar dat er geen internet overheen komt.
Weet je of op zo'n moment bekabeld internet nog wel werkt?
Test dit even met een pc/laptop.

Kun je verder een screenshot van de up- en downstreamwaardes posten? Wil je ook de Netwerk historie erbij zetten? 🙂
Waar je die kunt vinden, wordt hier uitgelegd.

Groet,
Evert
Leen11
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De bekabelde verbinding werkt ook niet.


Leen11
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hierbij de upstream-kanalen
Leen11
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En de netwerkhistorie:

Groet, Leen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
De signalen zien er wel goed uit, de netwerkhistorie wat minder.
Kun je ook een foto posten van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.
Wie weet is die verouderd en zorgt die voor de problemen.
Leen11
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De splitter plm 2 jaar oud en de AOP uit 1996.
Tot de jaarwisseling nooit problemen gehad.
In het najaar 2018 is in deze wijk het analoge TV signaal uitgefaseerd. Daarna zijn de problemen begonnen.

Leen11
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry Evert,
De splitter is in het najaar 2018 geleverd tesamen met de Connect Box ivm de overgang van analoog naar digitaal signaal.
Groet, Leen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik help Evert ongevraagd ff. Splitter is ok. Topic verder niet bekeken.
Splitter kan ziekjes worden. Is het mogelijk zonder splitter te testen?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik heb nog nooit zo'n AOP gezien. Maar als er sinds 1996 niets vervangen is dan alleen die splitter zou ik een monteur laten komen. Je hebt last van 4G instraling en het AOP uit 1996 is daar niet tegen bestand. Zo'n monteur vervangt het gratis, want het AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo 🙂
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Oh, die groene was het AOP. Ziet er exotisch uit.
Leen11
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zal vanavond/vannacht nog poging doen met directe verbinding AOP naar ConnectBox.
Mocht de storing ook dan weer optreden zal ik ZIGGO contacten.
Is er een specifieke afdeling waar ik de klacht kwijt kan?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik zou voor de technische afdeling gaan, zij hebben hier ook de meeste kijk op 🙂
Maar als je daar benoemd dat je een AOP hebt uit 1996, zal iedereen begrijpen dat je een nieuwe nodig hebt :slight_smile:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Leen11 . Allereerst; welkom op de Ziggo Community!
Goed dat je hier gekomen bent, want steeds je modem moeten resetten is natuurlijk geen pretje. Dat moet beter kunnen :-).

Je AOP is voor mij ook een nieuwe. Mooi groen is niet lelijk, zal ik maar zeggen ;-). Dit lijkt mij ook veel te verouderd, dus het lijkt me sowieso goed dit te laten vervangen. Als je wilt, kunnen we hier samen even een monteur voor inplannen.

Ik hoor van je!
Leen11
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Lycke,
Advies om splitter te omzeilen heb ik opgevolgd. Tot heden, dwz 2 dagen, geen internet uitval meer gehad. Mogelijk dus defecte splitter. Omdat de ConnectBox nu ook ,direct, met een nieuwe Ziggo kabel is aangesloten, ipv het huiskabeltje van AOP naar splitter, kan dat ook nog de boosdoener zijn geweest. Om dat laatste te checken wil ik de AOP ook nog eens mbv de ZIGGO kabel verbinden met de splitter. Blijven de storingen dan ook achterwege zal het oude verbindingskabeltje de oorzaak zijn geweest.
Dat zal ik eerdaags terugmelden.
Ik houd je aanbod in portefeuille.

NB: AOP en/of splitter vervangen ben ik wat terughoudend mee want de bestaande CAI/TV kabel is dan te kort om met de splitter te verbinden.
Groet, Leen.
Leen11
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na de laatste check geen storingen meer opgetreden. Zowel AOP als splitter zijn dus in orde.
De huidige verbinding met een originele ZIGGO kabel werkt probleemloos.

Conclusie: Het verbindingskabeltje tussen AOP en splitter zal de problemen veroorzaakt hebben. Vervanging van onderdelen niet nodig.

Evert, hanh en Lycke bedankt voor meedenken en hulp.

Groet, Leen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Leen,

Fijn dat het weer goed werkt! :blush:
Mocht er in de toekomst toch iets mis gaan, dan weet je in ieder geval dat het AOP kosteloos omgewisseld kan en waarschijnlijk moet worden 🙂

Fijne dag verder! :sunglasses:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic