1
Vraag
2
Reacties
OlafNijmeijer

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Internetverbinding valt weg meerdere keren op een dag bij modem Ubee EVW321B

Goedemiddag,

 

Wij hebben in ons studentenhuis al een tijdje problemen met de wifi. Het is zo het geval dat (ik vermoed) als er vele mensen tegelijk het netwerk gebruiken dat de verbinding weg valt voor zo'n 30 seconden. Dit gebeurt meerdere keren op een dag, heel erg irritant natuurlijk nu met online lessen enzo.

 

Nou hadden we eerst gebeld met Ziggo over dit probleem en die hebben ons de TP Link Deco M4R toegestuurd. Super fijn ding overigens als je in een best groot huis woont met z'n 6'en. Maar nadat we de Deco hadden geïnstalleerd bleef het probleem zich nog steeds voordoen. 

 

Ik besloot om even naar de modem te kijken, misschien dat het probleem daar lag. Wij hebben de modem 'Ubee EVW321B' Kan het zo het geval zijn dat deze modem misschien gewoon is verouderd en dat we een nieuwere nodig hebben? Zowel dan hoor ik daar graag meer over hoe en wat.

 

Bij voorbaat dank!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @OlafNijmeijer! Allereerst van harte welkom hier op de Ziggo Community 🙂 Tof dat je ons hier hebt weten te vinden. We gaan voor een stabiele verbinding zorgen daar in het studentenhuis, want als student kun je simpelweg niet zonder. Ik begrijp ook volledig dat het wegvallen van de verbinding super irritant is bij online colleges en andere online opdrachten.

 

Zoals @Bert al aangaf zijn enkele onderdelen die we zien op de foto's wel aan vervanging toe. Het modem dat jullie hebben staan is relatief oud en de splitter (UMU-1006) welke te zien is op de eerste foto is ook verouderd. Ik stuur jullie kosteloos een vervangend modem toe en daarnaast ook een nieuwe splitter en modemkabel. Let erop dat dit in verschillende leveringen bij jullie aangeboden gaat worden. Het modem komt als pakket (met Track & Trace code die naar het mailadres van de contractant gaat). De splitter en kabel zullen jullie terugvinden in de brievenbus.


Hopelijk lossen we het probleem hiermee definitief op zodat er ongestoord gebruik gemaakt kan worden van de wifi daar. Hoe dan ook, vergeet niet je bevindingen met ons te delen hier. Lost dit het niet op dan zoeken we gewoon verder, eventueel met behulp van de expertise van onze leden hier op de Community.

 

Mooie week gewenst! 😉

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes

Ik vermoed dat er hier een nieuwe splitter op de wandcontactdoos nodig is met een nieuwe kabel naar je modem en een nieuw modem.

 

Maar een Ziggo moderator kan nog dieper kijken in de systemen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @OlafNijmeijer! Allereerst van harte welkom hier op de Ziggo Community 🙂 Tof dat je ons hier hebt weten te vinden. We gaan voor een stabiele verbinding zorgen daar in het studentenhuis, want als student kun je simpelweg niet zonder. Ik begrijp ook volledig dat het wegvallen van de verbinding super irritant is bij online colleges en andere online opdrachten.

 

Zoals @Bert al aangaf zijn enkele onderdelen die we zien op de foto's wel aan vervanging toe. Het modem dat jullie hebben staan is relatief oud en de splitter (UMU-1006) welke te zien is op de eerste foto is ook verouderd. Ik stuur jullie kosteloos een vervangend modem toe en daarnaast ook een nieuwe splitter en modemkabel. Let erop dat dit in verschillende leveringen bij jullie aangeboden gaat worden. Het modem komt als pakket (met Track & Trace code die naar het mailadres van de contractant gaat). De splitter en kabel zullen jullie terugvinden in de brievenbus.


Hopelijk lossen we het probleem hiermee definitief op zodat er ongestoord gebruik gemaakt kan worden van de wifi daar. Hoe dan ook, vergeet niet je bevindingen met ons te delen hier. Lost dit het niet op dan zoeken we gewoon verder, eventueel met behulp van de expertise van onze leden hier op de Community.

 

Mooie week gewenst! 😉

OlafNijmeijer
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je wel! Zoiets vermoedde ik al, hopelijk zal dit het probleem oplossen. 

OlafNijmeijer
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is de nieuwe modem en splitter installeren trouwens eenvoudig? Hebben jullie daar ergens ook instructies voor staan? Oh en Erik heb je juiste adresgegevens om de modem en splitter op te sturen? Heel erg bedankt!

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dat gaat jullie ongetwijfeld lukken 😉 Op deze pagina een instructie voor het omwisselen van het modem. Hier zie je hoe je de UMU-1006 splitter kunt verwijderen. De nieuwe splitter druk je vervolgens op de (wand)contactdoos. Alle materialen gaan naar het bij ons bekende installatieadres!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic