Vraag
Reacties
skeizer
Level 1

Internetverbinding valt vaak enkele seconden weg

Onze internetverbinding valt meerdere keren per dag voor ca. 5-10 seconden uit. Wij hebben een Cisco EPC3925 modem (bedraad, de WiFi staat uit). Snelheid is prima, maar het regelmatig wegvallen is zeer irritant.

Omdat we dit modem al jaren hebben vermoed ik dat het tijd is voor een nieuw modem.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
6 Reacties 6
Henno
Level 17

Het is wellicht handig om naast een nieuw modem aan te vragen:

• Foto's te maken hoe het huidige modem op het AOP aangesloten is. Veelal zijn de spullen die gebruikt worden veroudert en niet meer aan huidige specificaties voldoet en ook nog eens niet meer op courante wijze aangesloten zijn.
  • De signaalwaarden te posten van het modem in de huidige opstelling. Waar vind ik de up- en downstreamwaarden van mijn modem? | Ziggo Community
0 Kudos
skeizer
Level 1
Topicstarter

Ik had al foto’s geplaatst, maar die zijn niet doorgekomen. Hierbij nog een poging.

Downstream

Upstream & Statistics

0 Kudos
Henno
Level 17
  • Je downstream is wat zwak, tussen de -3 en -4 dB.
  • De bovenste foto is volgens mij de AOP, waar de groene grondkabel op binnen komt. Die lijkt redelijk courant.
  • De constructie met de metalen connectors naar de UMU 1006 splitter in de spatwaterdichte buitendoos is nogal bijzonder. De UMU 1006 zit normaliter op de AOP gestoken, maar zou vervangen moeten worden door een POA-01 splitter want de UMU is niet meer courant en schermt niet voldoende meer af tegen 3G / 4G en 5G signalen. Ik zou een POA-01 splitter en een nieuwe IEC naar F-connector kabel bij Ziggo aanvragen. Het is de bedoeling om het modem binnen 1.5 meter van het AOP te plaatsen, daar is de infra van Ziggo op ingesteld.
0 Kudos
skeizer
Level 1
Topicstarter

Bedankt voor je snelle reactie. De AOP zit op een heel onhandige plek midden in de kamer. Daarom is er in het verleden een kabel getrokken naar de meterkast voor de splitter + modem (foto 2).

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Hey @skeizer en welkom op onze Community! 

Tof dat Henno al met je meegekeken en gedacht heeft. Ik heb je kosteloos een nieuw splitter en coax kabel toegestuurd, laat je ons weten hoe het gaat als je dit binnen hebt en hebt aangesloten? 

0 Kudos
skeizer
Level 1
Topicstarter

Bedankt voor het opsturen. Ik zal laten weten of dit verbetering geeft (de modem blijft natuurlijk ook een oud beestje ...)