1
Vraag
2
Reacties
jeewee1980

Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Internetverbinding valt steeds weg

Hoi allemaal,

 

de afgelopen weken al twee monteurs over de vloer gehad om de internetverbinding na te kijken en te verbeteren.

 

Afgelopen dinsdag was de tweede monteur langs geweest, en daarna 2 dagen perfect werkend internet gehad. Daarna loopt het weer vaker stroef. De verbinding, bedraad en draadloos, valt steeds weg.

 

Is er iets wat ik kan doen? Ik heb al wifi-boosters aangesloten om een goede dekking in huis te maken. Wij werken allebei thuis, en met een regelmatig uitvallende verbinding is het lastig werken.

54 Reacties 54
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik had het moderatieteam al een seintje gegeven. Ik verwacht dat je vandaag een reactie krijgt over de vervolgstappen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @jeewee1980,

 

Goed dat je veel zelf hebt geprobeerd in de tussentijd en ook de Deco en Siemens hebt uitgesloten. De meting vertoont helaas toch signaalproblemen. Ik zie op de momenten dat je modem uitvalt, flinke pieken of schommelingen terug en vermoed dat exact gebeurt wat @KBX458 aangeeft.

 

Omdat je heel recent een monteur hebt gehad en je zelf je hardware/gebruik al hebt uitgesloten, wil ik voorstellen een netwerkmonteur je kant op te sturen. Ik heb deze alvast ingepland voor aanstaande donderdag, tussen 08:00 en 13:00. Mocht dat niet lukken, dan kun je hem herplannen via Mijn Ziggo. Er is ook een bevestiging per mail onderweg.

jeewee1980
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor het inplannen @Alex. Ik ben benieuwd of de netwerkmonteur kan vinden waardoor de verbinding steeds uitvalt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Er speelt i.i.g. duidelijk een (ruis)probleem in de upstream.

jeewee1980
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Gisteren is de netwerkmonteur langs geweest, fijn dat het dezelfde was als de laatste keer. Hij heeft het modem vervangen, alles nagemeten en in de kast voor de deur een paar zaken vervangen. Even afkloppen, maar tot nu toe geen uitval meer gehad.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Ik zie geen T3 timeouts meer, dat is positief. Wel hebben twee kanalen nog afwijkende frequenties. Kun je dit voorlopig in de gaten houden?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Een fijne terugkoppeling @jeewee1980. Dit klinkt positief! Laten we voor de zekerheid nog even een slag om de pols houden de komende 2 weken. Trek vooral aan de bel als er in de situatie iets wijzigt. 

jeewee1980
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Update: de internetverbinding is stabiel sinds het laatste bezoek van de monteur. Als we het zo houden, ben ik helemaal blij. Allen die hebben geholpen: bedankt!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Er zijn nog wel verbeterpunten: de afwijkende frequenties in de upstream sinds het bezoek van de netwerkmonteur en het signaal zou ook wat gedempt moeten worden.

jeewee1980
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

@tobiastheebe kan ik dat zelf oplossen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De afwijkende frequenties in de upstream (het retoursignaal) geven aan dat het modem moeilijkheden heeft bij het zenden en daarop de zendfrequenties aanpast.

 

Zou je als test nog eens het modem direct op het AOP willen aansluiten en daarna opnieuw opstarten? Vervolgens gaat het erom of de afwijkende frequenties dan nog steeds aanwezig zijn.

 

Het dempen van het signaal zou je in principe zelf kunnen doen, maar zou ik toch overlaten aan een monteur.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @jeewee1980 we hebben al een poosje niet van je gehoord! Is het gelukt om de test die @tobiastheebe benoemde uit te voeren? We horen graag je bevindingen! 🙂

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @jeewee1980, hoe gaat het nu met de verbinding? 🙂

jeewee1980
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Marijn- de verbinding werkt na het laatste bezoek van de monteur prima. Vanwege vakantie en drukte op het werk heb ik geen test meer gedaan. Maar gezien de werking op dit moment ben ik tevreden. Bedankt!

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @jeewee1980 wat super dat je geen problemen meer hebt ervaren! Hopelijk kan je vanaf nu genieten van een stabiele verbinding 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic