migie76

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Internetverbinding valt steeds weg

Ik heb sinds een maand, dat mijn internet verbinding steeds wegvalt. Di is zeer vervelend aangezien ik thuis werk en mijn zoon ook thuis les moet volgen.

Iemand een oplossing hiervoor?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
migie76
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Even een update. De monteur is donderdag geweest en heeft inderdaad de wandcontact doos vervangen en wat metingen gedaan.

Tot op heden ondervinden wij (nog) geen problemen.

 

Iedereen bedankt voor de hulp en inzet.

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@migie76 Ontzettend fijn dat het probleem is opgelost door de monteur die afgelopen donderdag bij jou is langs geweest. We zijn blij dat alles sinds het monteursbezoek goed werkt. Mochten wij je nog ergens mee kunnen helpen, dan weet je ons hier te vinden. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Komt dit ook voor bij een directe, bekabelde verbinding met de Connect Box?

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

migie76
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Jazeker kan ik dat, bij deze.

 

Dit is de upstream:

 

migie76_0-1617956950830.png

Dit is de downstream:

migie76_1-1617957033682.png

AOP:

AOP.jpg

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie, volgens mij, een heel oude wandcontactdoos, die mogelijk binnenin niet afgeschermd is voor 4G 5G signalen, gezien de Fouten na RS op juist die frequenties.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic en de nodige stappen kunnen ondernemen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 
migie76
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Oke, stel dat dat de oorzaak is. Hoe kom ik dan aan een nieuwe wandcontactdoos?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @migie76 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met de internetproblemen even aan de  bel trekt d.m.v. dit topic! Zo te lezen heb je al een en ander nagelopen met de hier aanwezige experts @Bert en @tobiastheebe. Ik heb zelf ook even een blik geworpen op jouw verbinding en ik zie ruis terug op zowel het down- als upstream signaal. Dit kan zorgen voor uitval en storing op de diensten. Op de foto ziet de installatie er verder prima uit. Alleen het aansluitpunt (AOP) zelf ziet er inderdaad verouderd uit. 

Om dit aansluitpunt te vervangen moet er een monteur langskomen. Ik heb een afspraak met een storingsmonteur ingepland op donderdag 15 april tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo >Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden we de afspraak voor iedereen veilig. 

Als je Vodafone mobiel hebt, kan ik 50 GB gratis data voor je regelen zodat je toch kunt internetten totdat de monteur is geweest. Indien je hier gebruik van wilt maken ontvang ik graag je mobiel nummer via een privébericht. Je stuurt een privébericht als volgt:

- Ga op de Community naar "Berichten"
- Kies vervolgens voor "Nieuw bericht" (symbool)

- Vul dan bij "Verzenden naar" @Paul in.
Het bericht komt bij mij uit. 

 

Laat je na het monteursbezoek weten wat jouw bevindingen zijn?

migie76
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Paul,

 

Bedankt voor de snelle respons. Bedankt voor het inplannen van de monteur, deze tijd is prima.

 

Bert en Thobias ook bedankt voor de input.

 

Nu maar hopen dat dit de oorzaak is.

 

Ik meld mij weer nadat de monteur is geweest.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@migie76 Top! We wachten jouw bevindingen dan even af. Alvast een fijn weekend! 
@Bert! @Thobiastheebe Bedankt voor jullie hulp & input. 

migie76
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik laat het weten. Fijn weekend allemaal!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik zie dat @Bert de oorzaak al heeft gevonden. In de downstream is flinke ruis door instraling van T-Mobile 5G te zien. Het AOP (TRAS-1000) is zeker aan vervanging toe. Ik wilde bijna zeggen dat deze nog niet zó oud is, deze werden in 2001 nog geplaatst in nieuwbouw, maar dat is inmiddels alweer 20 jaar geleden...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tobiastheebe  schreef:

Het AOP (TRAS-1000) is zeker aan vervanging toe. Ik wilde bijna zeggen dat deze nog niet zó oud is, deze werden in 2001 nog geplaatst in nieuwbouw, maar dat is inmiddels alweer 20 jaar geleden...


Ah, in het 2G tijdperk.🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@Bert Ik maak zelf nog volop gebruik van 2G, als back-up voor smartphone en voor vintage toestellen. Helaas ondersteunt Vodafone alleen nog E-GSM...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik gebruik ook alleen 2G (Simyo via KPN - de rest van de providers is hier bagger in de regio buiten de stad).

3G en 4G hebben hier in de wijk is nog geen stabiele verbinding.

Smartphones en internetverbinding alleen via wifi en die is overal beschikbaar waar ik ben.

 

migie76
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Even een update. De monteur is donderdag geweest en heeft inderdaad de wandcontact doos vervangen en wat metingen gedaan.

Tot op heden ondervinden wij (nog) geen problemen.

 

Iedereen bedankt voor de hulp en inzet.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Top, fijn om te lezen!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@migie76 Ontzettend fijn dat het probleem is opgelost door de monteur die afgelopen donderdag bij jou is langs geweest. We zijn blij dat alles sinds het monteursbezoek goed werkt. Mochten wij je nog ergens mee kunnen helpen, dan weet je ons hier te vinden. 

Uitgelicht topic