Goedenavond,
Na 2 maanden van stabiel en snel internet is het probleem van de herstartende Connectbox weer terug.
Probleem heeft zich daarvoor meerdere malen per dag voorgedaan, net als vandaag.
Probleem: de Connect box herstart zichzelf regelmatig.
(mogelijke) oorzaak: Het modem geeft aan dat er alleen een downstream aanwezig is (DS only) (zie bijlage)
In het overzicht van de downstream kanalen hebben meerdere kanalen ontzettend veel errors, zowel preRS als postRS (zie bijlage)
De netwerklog geeft continue de volgende errors: RCS partial service / Lost MDD timeout.
Aansluiting: Connectbox zit rechtstreeks op de AOP aangesloten in de woonkamer. Laptop is met ethernet kabel direct met de Connectbox verbonden (geen overige apparatuur)
De gebruikte bekabeling (coax en ethernet) is door Ziggo zelf geleverd bij het modem.
(vervangende bekabeling geeft hetzelfde probleem, alsmede een ander stopcontact)
Modem uitzetten en alle stekkers eruit en na een uur weer aanzetten geeft hetzelfde probleem.
Ik vermoed dus dat er ergens tussen de AOP en de wijkcentrale wat mis is.
Voor de volledigheid heb ik de volgende bijlagen meegestuurd:
homescreen Connect box (geeft aan: DS only) (1 bijlage)
overzicht van de downstream kanalen (2 bijlagen)
overzicht van de upstream kanalen (1 bijlage)
overzicht van de netwerklog (1 bijlage)
overzicht van modem status (1 bijlage)
@Ziggo Eventuele benodigde adresgegevens staan in mijn profiel
Dank alvast aan iedereen voor het meedenken