Goedemorgen,
Een paar maanden geleden is mijn Ubee EVM3200 modem helaas afgesloten en bleek niet meer aan te melden te zijn. In plaats daarvan heb ik een Uvee UBC1318ZG gekregen, zie daarvoor het vorige topic https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Ubee-EVM3200-vervangen-door-Ubee-UBC1318ZG/m-p/1012802
Het modem staat in bridge, maar helaas heb ik toch regelmatig op de achterliggende router dat de internetverbinding wegvalt. Ik heb nog een backup ADSL waar die automatisch naartoe overschakelt bij een onderbreking van de Ziggo verbinding, dus enorm veel merk je niet, behalve dat die veel trager is.
Ik heb in de logs gekeken van het modem, en telkens als dat gebeurt zie ik een vermelding als deze staan:
US profile assignment change. US Chan ID: 8; Previous Profile: 12 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=a4:cf:d2:ee:34:58;CMTS-MAC=00:01:5c:88:d8:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Het lijkt erop dat als dit plaatsvindt, de DHCP lease heel even wordt weggegooid en weer vernieuwd moet worden. Wat ik in de praktijk bijvoorbeeld merk is dat als je via de Ziggo Go app aan het kijken bent, je tijdens het afspelen ineens de melding krijgt dat je niet op een Ziggo internetverbinding zit, omdat hij via de ADSL naar buiten probeert te gaan.
AOP is in het vorige topic vervangen, qua installatie zou alles actueel moeten zijn. Als bijlage heb ik de signaalwaarden toegevoegd na een uptime van 23 uur (gisteren maar even een factory reset gegeven voor de zekerheid). Kan iemand toevallig zien of er iets niet goed is? Bij het vorige topic zouden mijn waarden te hoog zijn, maar daar lijkt nu niet echt sprake van.
Alvast bedankt.