tinuz1013

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internetverbinding sinds enkele weken zeer slecht en onbetrouwbaar

Goedemorgen,

 

Sinds enkele weken heb ik last van een zeer instabiele internetverbinding. Op een dag zijn er meerdere momenten waarop de modem zich zelf reset of dat er geen internetverbinding is. Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe modem, type ConnectBox maar dit heeft helaas niet geholpen. De problemen zijn er nog steeds. Ik heb enkele screenshot toegevoegd van de log uit de modem.

 

Hopelijk kan een van de Ziggo medewerkers mij verder helpen. 

 

Mvg, Martijn

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @tinuz1013, balen dat die nieuwe spullen nog niet voor het gewenste resultaat hebben gezorgd. Dat was natuurlijk wel de insteek van het sturen van die nieuwe kabel en splitter.

Een monteur ter plaatse om het fiksen lijkt mij ook een logische vervolgstap. Ik heb daarom alvast een monteur ingepland voor maandag 10 januari, hij komt dan langs tussen 08.00 en 13.00 uur. Mocht dit niet helemaal goed uitkomen dan kun je de afspraak gemakkelijk verplaatsen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn monteursafspraken). Wel is vanwege de monteursvoorwaarden de vraag van Bert relevant. Probeer -indien dat nu niet het geval is- de splitter rechtstreeks op de hoofdaansluiting aan te sluiten.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

tinuz1013
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Bert,

 

Zie de attachment voor de details. 

 

Gr, Martijn

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat is dit voor iets?

Kun je die er eens tussenuit halen?

 

Bert_0-1641120882481.png

 

Een modem achter een versterker is niet aan te bevelen, er kunnen allerlei storingen ontstaan, daarom kan Ziggo je gratis een splitter toesturen met een passende kabel naar je modem.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

tinuz1013
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie Bert. Geen idee wat dat is. Er staat Forward Path Attenuator 10dB op de zijkant.

De opstelling zoals op de foto is toendertijd geplaatst door een Ziggo monteur. Dit heeft de afgelopen anderhalf jaar prima gewerkt tot een aantal weken geleden. 

 

Gr, Martijn

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is dus een signaal verzwakker.

Ik zou het volgende doen, even wachten tot een Ziggo moderator een splitter met een kabel naar je modem opstuurt en de signaal verzwakker ertussenuit halen.

De splitter in de wandcontactdoos en 1 kabel naar het modem en 1 kabel naar de versterker.

Het is een heel vreemde situatie eerst een signaal verzwakker en dan een signaalversterker erachter.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @tinuz1013,

Welkom op de Community en bedankt voor je geduld! Fijn dat @Bert al heeft meegekeken om het internet weer snel en betrouwbaar te krijgen. Snel en betrouwbaar internet is immers in deze tijd geen overbodige luxe.

Bij deze heb ik gratis een splitter en coaxkabel voor je aangevraagd. PostNL bezorgt dit aansluitmateriaal zo snel mogelijk, we zijn benieuwd naar je bevindingen daarna 🙂 

tinuz1013
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Erik,

 

Bedankt voor je reactie. Zodra ik de nieuwe coaxkabel en splitter in gebruik heb genomen zal ik mijn bevindingen hier posten. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten, anders dan dat mijn internetverbinding stabiel is/blijft? Zijn er waardes waar ik naar kijken? Denk aan Power (dBmv) of iets anders?

 

Gr, Martijn

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Helemaal goed! Los van de stabiliteit zijn waardes inderdaad ook belangrijk. In dit topic vind je handige handvatten wat betreft de waardes die je kunt zien in het modem, post die straks ook gerust.

tinuz1013
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de spullen binnen gekregen maar dit mocht niet baten. Het internet blijft instabiel. Zie eerlijk gezegd ook geen verandering in de waardes nadat ik de nieuwe kabel en splitter heb geïnstalleerd. Is het mogelijk dat er een monteur langskomt om te helpen bij het oplossen van dit probleem?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is het modem nu rechtstreeks op de splitter op de wandcontactdoos aangesloten?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @tinuz1013, balen dat die nieuwe spullen nog niet voor het gewenste resultaat hebben gezorgd. Dat was natuurlijk wel de insteek van het sturen van die nieuwe kabel en splitter.

Een monteur ter plaatse om het fiksen lijkt mij ook een logische vervolgstap. Ik heb daarom alvast een monteur ingepland voor maandag 10 januari, hij komt dan langs tussen 08.00 en 13.00 uur. Mocht dit niet helemaal goed uitkomen dan kun je de afspraak gemakkelijk verplaatsen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn monteursafspraken). Wel is vanwege de monteursvoorwaarden de vraag van Bert relevant. Probeer -indien dat nu niet het geval is- de splitter rechtstreeks op de hoofdaansluiting aan te sluiten.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @tinuz1013 . Hoe is het gegaan? :-). 

Uitgelicht topic