EDUARD 1

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internetverbinding problemen

Beste Ziggo,

ik heb twee grote problemen. 

ten eerste besluit mijn modem vanzelf meerdere keren per dag te herstarten en ons zonder internet te laten. het is eenzaam hier. ten tweede is mijn internet ook heel traag. ik ben enkele maanden geleden ook van abonnement veranderd met een grotere mb/snelheid. (500 mb download en 40 mb upload). maar ik heb gemiddeld maar 50 en soms als ik geluk heb 200. zoals u kunt zien betalen wij hier veel te veel. dit moet opgelost worden. 

ik heb ondertussen ook zelf geprobeerd iets op te lossen, met behulp van jullie checklist, maar ben bang dat dat niks heeft opgelost. wat kan ik zeggen ben geen technician. ik ben de hoop op geraakt en ben toch maar naar jullie voor raad gestapt. help me, ik ben een vader met twee tienerkinderen, die steeds chagrijniger worden met het minuut.

 

met wanhopige groeten,

 

Eduard.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @EDUARD 1 

Goed dat je deze problemen hier deelt, want dit moet niet lang meer zo duren. Jullie hebben de verbinding gewoon nodig! Ik heb een monteur voor je ingepland op 6 mei a.s. tussen 08.00 en 13.00 uur met het verzoek om de aansluiting in orde te maken. Mocht dit moment niet goed schikken, dan kun je de afspraak via Mijn Ziggo wijzigen. 

 

In de meeste gevallen heeft een monteur wel een nieuwe versterker bij zicht die je dan bij hem kunt aanschaffen. Mocht dat nu net niet het geval zijn, dan kun je die gewoon via de klantenservice bestellen. 

 

Laat je ons de uitkomst hier weten?

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, mogelijk morgen al langskomen in dit topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@EDUARD 1 Heb je mijn vragen hierboven al gezien?

EDUARD 1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Bert,

Hier is alles wat ik kan vinden, foto's van splitters en versterker. Ik zal morgen plaatsen,

 

Met vriendelijke groet,

Eduard

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoi Eduard, dat ziet er niet goed uit.

Zie graag de foto's tegemoet.

Ik vermoed dat er oude materialen te zien zullen zijn, of het modem zit achter een versterker, gezien de waarden die je geplaatst hebt, de meeste oude materialen kunnen kosteloos vervangen worden.

EDUARD 1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Bert,

Inderdaad mijn modem staat achter een versterker en dat heb ik gekregen van mijn oude abonnement van UPC, maar zonder de versterker werkt mijn tv niet ( het lijkt wel voor mij ook zeer oud ).

 

Met vriendelijke groet,

Eduard

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De versterker is niet meer van deze tijd.

Ook een modem achter een versterker is niet meer de standaard wijze van aansluiten, omdat dit veel problemen oplevert.

 

Ziggo kan je een nieuwe POA-01 splitter met kabel naar je modem en je versterker toesturen.

Ook de witte stekker vangt veel storing op, deze moet vervangen worden door een afgeschermde.

Ik vermoed ook een oude wandcontactdoos die vervangen moet worden door een Ziggo monteur, het meeste is gratis, behalve een nieuwe versterker, maar die levert Ziggo tegen kostprijs.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic, mogelijk vandaag al.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

 

1111.png

EDUARD 1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk dank voor de snelle reacties, top! 

Wat fijn dat dat allemaal opgelost kan worden door iemand. Hoe kan ik dat regelen? Zo'n monteur is van harte welkom als hij dat allemaal voor mij zou kunnen doen!

 

Met vriendelijke groet,

 

Eduard.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @EDUARD 1 

Goed dat je deze problemen hier deelt, want dit moet niet lang meer zo duren. Jullie hebben de verbinding gewoon nodig! Ik heb een monteur voor je ingepland op 6 mei a.s. tussen 08.00 en 13.00 uur met het verzoek om de aansluiting in orde te maken. Mocht dit moment niet goed schikken, dan kun je de afspraak via Mijn Ziggo wijzigen. 

 

In de meeste gevallen heeft een monteur wel een nieuwe versterker bij zicht die je dan bij hem kunt aanschaffen. Mocht dat nu net niet het geval zijn, dan kun je die gewoon via de klantenservice bestellen. 

 

Laat je ons de uitkomst hier weten?

EDUARD 1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat is helemaal in orde. ik kan niet wachten. en ik dank jullie alle voor de geweldige service. nog een fijn weekend. 

 

met vriendelijke groet,

 

Eduard.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @EDUAR1, 

Hoe is het gisteren gegaan met de afspraak? Heeft de monteur het probleem weten op te lossen en werkt alles momenteel weer naar behoren? 🙂 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@EDUARD 1  dit is de juiste mention 😄

 

laat vooral weten hoe de verbinding is 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Het is tijd voor weekend merk ik 😛 @MR_CHIP. Bedankt voor de alertheid 😉 

Uitgelicht topic