Hallo Ziggo Community,
Enige tijd geleden heb ik mijn internet een upgrade gegeven naar 250/50 en tevens een Deco M9 mesh systeem aangeschaft. Door de Ziggo klantenservice de ConnectBox in bridge modus laten zetten en alles werkte prima!
Sinds vorige week merk ik dat het internet regelmatig traag is en na een herstart van de ConnectBox is het dan weer even beter. De snelheden die ik in het begin had haal ik echter niet meer. In de Deco app kun je de snelheid meten vanaf de ConnectBox tot de eerste mesh router en deze haalde in het begin keurig 250/25 en nu max. zo'n 130/25. Vreemde is dat de uploadsnelheid wel stabiel is.
Ik heb een aantal screenshots gemaakt van logs uit de ConnectBox, wellicht dat de experts daar iets in kunnen zien?
Netwerkhistorie:
12-10-2020 17:08:36 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[83.82.135.188];CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d0:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-10-2020 17:02:12 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d0:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-10-2020 17:02:11 | warning | RCS Partial Service;CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d0:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-10-2020 17:02:06 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d0:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:19 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-10-2020 16:51:16 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[83.82.135.188];CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d0:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-10-2020 16:20:14 | notice | MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d0:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-10-2020 16:20:10 | warning | Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d0:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-10-2020 08:33:45 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d0:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-10-2020 08:33:44 | warning | RCS Partial Service;CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d0:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-10-2020 08:33:39 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d0:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:19 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-10-2020 08:29:12 | notice | MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d0:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-10-2020 08:29:09 | warning | Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d0:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-10-2020 08:27:37 | notice | MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d0:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-10-2020 08:27:36 | warning | Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d0:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-10-2020 08:27:00 | notice | MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d0:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-10-2020 08:26:56 | warning | Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d0:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-10-2020 08:26:41 | notice | MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d0:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-10-2020 08:26:39 | warning | Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:22:05:05:14:22;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d0:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Vandaag komen de nieuwe kabel en splitter, ik houd jullie uiteraard op de hoogte!
Pakketje zojuist binnengekregen. Stroom erafgehaald en nieuwe kabel en splitter aangesloten. Vervolgens alles herstart met -helaas- hetzelfde resultaat. Kabel en splitter kunnen worden uitgesloten.
@Mark Ziggo Ik wil graag een monteur om e.e.a. na te kijken.
Gelet op de vele MIMO, MDD en RCS meldingen in het modemlog, is hier een netwerkmonteur nodig.
Ik heb het moderatieteam al een seintje gegeven. Dus zelf niet bellen omdat anders zaken langs elkaar heen gaan lopen.
KBX458 wrote:
Gelet op de vele MIMO, MDD en RCS meldingen in het modemlog, is hier een netwerkmonteur nodig.
Ik heb het moderatieteam al een seintje gegeven. Dus zelf niet bellen omdat anders zaken langs elkaar heen gaan lopen.
Bedankt KBX458, maar geen idee wanneer de moderators hiernaar kijken, de beller is dan vaak toch sneller. Ik heb in ieder geval nu telefonisch een afspraak gemaakt voor aankomende dinsdagmorgen… Wordt vervolgd!
Misschien kan het moderatieteam wel even kijken of de goede monteur nu wordt gestuurd (netwerkmonteur)???
Dan nu maar hopen dat er een netwerkmonteur komt. Succes verder.
Ik zie nu in de ‘Mijn Ziggo’ app staan dat er een storingsmonteur komt. Ik denk dat dit niet goed gaat?
Net inderdaad nog even teruggebeld en er komt inderdaad geen monteur die ‘dieper in het netwerk kan kijken’. Ik vrees dat ik na dinsdag daarom weer een nieuwe afspraak kan gaan maken voor een tweede monteur die dit wel kan.
Heb je geen nieuwe afspraak gemaakt voor een monteur die wel dieper in het netwerk kan kijken?
Tom. wrote:
Heb je geen nieuwe afspraak gemaakt voor een monteur die wel dieper in het netwerk kan kijken?
Dat wilden ze niet meteen doen
Dan zou ik even op een moderator wachten.
Wellicht kan het moderatieteam nog iets betekenen??? @Mark Ziggo
@ErikNL80 Laat de afspraak nog maar even staan totdat een moderator hier is.
@ErikNL80 Er is toch nog geen één monteur bij je geweest?
Dan is een storingsmonteur de aangewezen persoon om eerst het AOP te vervangen en te kijken of er nog iets anders een mogelijke storing veroorzaakt en een eenvoudige meting kan uitvoeren, vaak kunnen zij ook in de straatkast, als het dan opgelost is, is het opgelost.
Even voor de goede orde, het begrip netwerkmonteur, dat is een monteur die allerlei zaken kan meten met verschillende meetapparatuur in het netwerk en in de straat en wijkkasten mag, die wordt nooit als eerste ingepland als er nog andere mogelijkheden zijn, zoveel lopen er niet los van rond.
Waarom moet een technisch zwaargewicht een wandcontactdoos komen vervangen?
Dat is hetzelfde als een vrachtwagen waarmee een pakketje van 3 kilo bezorgd wordt.
ErikNL80 wrote:
Ik zie nu in de ‘Mijn Ziggo’ app staan dat er een storingsmonteur komt. Ik denk dat dit niet goed gaat?
Maak je geen zorgen, een storingsmonteur is de enige juiste monteur voor dit geval.
Als de storingsmonteur het probleem niet op kan lossen zet hij de benodigde vervolgacties uit, dat kan een melding naar een aannemer zijn vanwege schade in de groene kabel of een melding naar ons netwerkbeheer bij schade in de eindversterker (het kastje in de straat). Maar meestal kan de storingsmonteur zelf het probleem oplossen.
Een “netwerkmonteur” komt niet bij je thuis, maar werkt in het netwerk. Dat is in jouw geval niet handig, omdat de storing in jouw aansluiting zit en dat moet je meten vanaf jouw adres.
Hier een kleine update. Gisteren zijn de monteurs geweest. AOP vervangen, maar konden vrij snel constateren dat de oorzaak niet binnenshuis lag. Het signaal in de wijkkast bleek ook goed te zijn, dus helaas zit het issue in de kabel. Het is geen draadbreuk maar vermoedelijk waterschade. Ze hebben een nieuwe afspraak gemaakt, en aankomende maandag moet er met sonar gekeken worden en gaat er gegraven worden… Ik ben benieuwd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.