Hoi,
Sinds enkele maanden heb ik last van drops van mijn Ziggo internetverbinding. Tijdens het videobellen bevriest de call dan eens in de zoveel minuten een seconde of 10. Dit maakt het thuiswerken praktisch onmogelijk.
Ik zie het ook misgaan in speed tests. Zie hier screenshots van hoe snel het zou moeten werken (1) en hoe die snelheid ineens kan afnemen (2).
Speed test 1:

Speed test 2:

Soms daalt de downloadsnelheid in deze tests tot onder de 10Mbps. Maar een minuut later kan 'ie dan weer vrolijk boven de 200Mbps zitten.
Ik dacht eerst dat het aan mijn Google Nest WiFi Mesh systeem lag en heb deze toen vervangen door deze Ubiquiti Unifi set up:

Het probleem is er echter nog altijd.
NB: het zelfde probleem doet zich voor bij alle access points, ook als ik er pal naast zit, en ik heb de speed tests uitgevoerd met verschillende apparaten.
Ik ben vervolgens direct met de Connect Box verbonden, en daar heb ik het probleem óók:
Speed test 1:

Speed test 2:

Het enige dat ik nog niet heb kunnen testen is of het probleem zich ook voordoet op een bekabeld apparaat, want ik heb op dit moment geen apparaten met een netwerkpoort. Maar ik ervaar de drops via zowel de UniFI AP's als via de Connect Box, dus ik vermoed dat het geen wifi probleem is.
Wat is hier aan de hand?
Zie ook de bijlagen voor screenshots van Ziggo netwerk status, Downstream, Upstream en Netwerk historie, en foto's van mijn splitter (de set up waar de kabel het huis binnenkomt).