Sinds begin vorige week is bij ons het internet zeer onbetrouwbaar geworden, gekoppeld met een lage download snelheid. Vreemd genoeg lijkt upload onaangetast. Om de zoveel tijd verliest het modem verbinding en knippert het internet lampje als we gaan controlleren. Dit gebeurt zonder regelmaat, de ene keer hebben we 2 uur onaangebroken verbinding, de volgende keer is het al na 10 minuten weer weg.
We hebben al 2x op advies van de helpdesk de modem gereset, helaas zonder positief effect.
Ik heb een foto van het AOP bijgesloten. Het AOP zit er al, inclusief schade, minstens 7 jaar.
In de netwerk historie staan veel “RCS Partial Service” en “Lost MDD Timeout” berichten. Daarnaast heb ik voor de zekerhied ook screengrabs bijgevoegd van de upstream en downstream. Ik heb hier helaas geen kaas van gegeten, en weet niet waar ik naar kijk of wat het betekent.
Alvast bedankt voor enige adviesen of geboden hulp.
EDIT: Vergeten te noemen, onze modem is de Ziggo Connectbox. Deze staat in verbinding met het AOP via de splitter en 1m kaben die met het modem is meegeleverd.