Alles wat jij moet weten over SmartWifi
Wat is SmartWifi precies?Ruim 2 miljoen klanten met een SmartWifi modem, voorheen de 'Connextbox', hebben automatisch een gratis software-update ontvangen van Ziggo. De nieuwe software maakt het modem...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds begin vorige week is bij ons het internet zeer onbetrouwbaar geworden, gekoppeld met een lage download snelheid. Vreemd genoeg lijkt upload onaangetast. Om de zoveel tijd verliest het modem verbinding en knippert het internet lampje als we gaan controlleren. Dit gebeurt zonder regelmaat, de ene keer hebben we 2 uur onaangebroken verbinding, de volgende keer is het al na 10 minuten weer weg.
We hebben al 2x op advies van de helpdesk de modem gereset, helaas zonder positief effect.
Ik heb een foto van het AOP bijgesloten. Het AOP zit er al, inclusief schade, minstens 7 jaar.
In de netwerk historie staan veel “RCS Partial Service” en “Lost MDD Timeout” berichten. Daarnaast heb ik voor de zekerhied ook screengrabs bijgevoegd van de upstream en downstream. Ik heb hier helaas geen kaas van gegeten, en weet niet waar ik naar kijk of wat het betekent.
Alvast bedankt voor enige adviesen of geboden hulp.
EDIT: Vergeten te noemen, onze modem is de Ziggo Connectbox. Deze staat in verbinding met het AOP via de splitter en 1m kaben die met het modem is meegeleverd.
Opgelost! Ga naar oplossing.
je heb twee topics over de zelfde vraag
graag vraag ik je in dit https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/random-wegvallend-internet-69543 topic verder te gaan zo houden we het community overzichtelijk
De modem statistieken zien er niet goed uit.
De SNR is op meerdere kanalen te laag.
Je hebt op meerdere kanalen erg veel ruis (Post RS errors)
Ik raad je aan om een monteursafspraak in te plannen.
Je kunt hiervoor contact opnemen met Ziggo.
Je kunt ook wachten op een Ziggo moderator:
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 werkdagen langskomen in ieder topic.
Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
je heb twee topics over de zelfde vraag
graag vraag ik je in dit https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/random-wegvallend-internet-69543 topic verder te gaan zo houden we het community overzichtelijk
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Wat is SmartWifi precies?Ruim 2 miljoen klanten met een SmartWifi modem, voorheen de 'Connextbox', hebben automatisch een gratis software-update ontvangen van Ziggo. De nieuwe software maakt het modem...