Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
jnvangestel
Level 1

Internetverbinding onbetrouwbaar, bergen mdd en rdc errors

Paar weken geleden waren er werkzaamheden in mijn woonwijk, na die werkzaamheden deed mijn modem al onwijs moeilijk met verbinden (regelmatig rebooten uit zichzelf etc). In de tussentijd niet veel internet gebruikt (3 weken op vakantie geweest) maar nu ik terug ben doet internet het voor geen meter. Continue packet loss in games, af en toe doen websites het niet. Ik heb net even in m'n modem zitten graven en deze rapporteert meerdere malen 'Lost MDD Timeout' en 'RCS Partial Service' per minuut. Vlak hiervoor ben ik wel geupgrade van een oude ubee modem naar een nieuwe connect box maar dat werkte in eerste instantie prima. Iemand enig idee of dit zelf te verhelpen is of is dit een ziggo probleem? Gister avond/nacht en vanochtend leek het wel minder, maar is nu bijna niet speelbaar. Modem rebooten etc helpt allemaal ook niks.

Zie bijlages voor modem info enzo.
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Fester 538
Level 1
De aop is verder goed , maar die splitter die zou je bij ziggo een nieuwe kunnen vragen met een juiste kabel na de modem deze splitter als ik het goed zie is dat een 1006 deze heeft een hoge demping . En de nieuwe splitter heeft 3 a 3,5 demping ,, dat is minder als wat je nu hebt mag de binnenkomend singaal nog te laag zijn , dan kun je nog met ziggo kontackt op te nemen om na een ander oplossing , meestal is er dan van buiten uit wat mis en plannen ze een monteur in

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Fester 538
Level 1
Je binnenkomend singaal is erg aan de lagekant .
Kun je de foto s posten van de eerste punt waar ziggo binnen komt aop met splitter. En je kunt kontakt opnemen met ziggo dat je binnenkomend singaal er laag is na de werkzaamheden , dan zulken ze meestal wel een monteur inplannen
0 Kudos
jnvangestel
Level 1
Topicstarter
AOP is ongeveer 6 jaar geleden verplaatst met verlengde kabel door officiele monteur, alles was toen doorgemeten en goed bevonden, zie bijlages voor fotos.
0 Kudos
Fester 538
Level 1
De aop is verder goed , maar die splitter die zou je bij ziggo een nieuwe kunnen vragen met een juiste kabel na de modem deze splitter als ik het goed zie is dat een 1006 deze heeft een hoge demping . En de nieuwe splitter heeft 3 a 3,5 demping ,, dat is minder als wat je nu hebt mag de binnenkomend singaal nog te laag zijn , dan kun je nog met ziggo kontackt op te nemen om na een ander oplossing , meestal is er dan van buiten uit wat mis en plannen ze een monteur in
jnvangestel
Level 1
Topicstarter
Nou nieuwe splitter zit erop, in eerste instantie leek het probleem niet verholpen, maar na nog een keer extra het modem resetten (1 minuut van stroom af zonder kabels erin) lijkt het probleem weg te zijn!
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Goed om te lezen, jnvangestel. Bedankt voor de terugkoppeling en veel internetplezier weer gewenst 🙂
0 Kudos