1
Vraag
2
Reacties
pbleeker

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Internetverbinding met VPN / Omruilen modem

Goedemiddag @Paul @Ziggo ,

 

Net als anderen in dit topic heb ik ook problemen met de snelheid van mijn VPN verbinding naar de zaak. Ik heb een nieuw modem gehad, en sindsdien is de verbinding traag. Nu schijnt het Ubee modem (zonder wifi) dit probleem niet te hebben. (Ik heb 2 collega's die hetzelfde probleem hadden en bij hun was dit probleem met het andere Ubee modem ook opgelost.) Nu heb ik zelf eigen wifi punten, dus is een wifi modem niet nodig.

 

Zouden jullie mijn modem willen omruilen voor dit zelfde Ubee modem? 

 

Bij voorbaat dank,

 

Met vriendelijke groet,

 

Paul Bleeker

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor je toelichting @pbleeker

 

Nu een nieuw modem versturen is niet handig. We lopen het risico dat je huidige modem dan net voor je verhuizing gedeactiveerd wordt. En dit nieuwe modem aansluiten op je huidige aansluiting is niet wenselijk. Als je ons een seintje stuurt zodra je helemaal over bent, dan kunnen we dan alles in orde maken. 

 

Bekijk in context

17 Reacties 17
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan een UBC1318ZG toesturen.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

 

Om na te gaan of de coaxinstallatie voldoet voor een DOCSIS 3.1-modem als de UBC1318ZG:

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

pbleeker
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Profiel is bijgewerkt met adresgegevens, hieronder fotos van de meterkast.

Zie graag z.s.m. een reactie tegemoet @Ziggo @Paul , ik kan op dit moment namelijk niet thuiswerken.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Je hebt er gewoon 2 antenneversterkers tussen zitten.

En zo te zien zit het modem daar ook achter.

Het modem hoort met een splitter op de AOP worden aangesloten.

 

Dit zo is vragen om problemen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Eens met S4R, al lijkt het modem wel op de eerste versterker te zijn aangesloten, dus dat valt nog mee. Het lijkt erop dat er taps tekort waren op de multitap bovenin de meterkast, of de Hirschmann-versterker is niet retourgeschikt.

 

Kun je een betere foto plaatsen van het AOP? Ik vermoed dat deze niet (volledig) geschikt is voor DOCSIS 3.1.

 

20230116-01.jpg

pbleeker
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De verbinding zonder VPN heeft geen problemen en is wel snel en stabiel. Dus heb naar mijn idee geen problemen met het signaal. Is echt alleen met UDP verkeer van VPN en ook bijv met TeamViewer

 

Zal even nieuwe/betere foto's gaan maken, ben momenteel niet thuis. Deze volgen dus nog

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@pbleeker en zo zijn we weer enkele dagen verder. We zijn heel benieuwd naar de stand van zaken. Hoe staat het ervoor? 

pbleeker
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is nog steeds traag. Zojuist even fotos gemaakt van de AOP en ok de versterker voor de volledigheid, zie bijlagen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het AOP (DIO-01) is een ouder type en ongeschikt voor een DOCSIS 3.1-modem. Een monteur dient deze te vervangen door een TRISZ-DG300 of FISO-X11 (kosteloos). Verder is modem op versterker niet meer de juiste aansluitwijze, zoals eerder aangegeven. Op het AOP dient een splitter (POA-254) te worden geplaatst, waarop modem en versterker worden aangesloten.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @pbleeker

Ik heb je gegevens opgepakt en zie wat openstaande taken bij je klantnummer. Ik ken de achtergrond niet precies maar twijfel even of het nu wijsheid is om al een monteur in te plannen. Kun je delen wat er precies gaande is?

pbleeker
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen,

 

Dat zal ik even toelichten. Ik ben momenteel ook aan het verhuizen richting een nieuwgebouwde woning welke van de week wordt opgeleverd. Van de week wordt ook de netwerkkabel gelegd en aangesloten en over 2 weken ga ik over.

 

Er volgt dus ook nog een adreswijziging. Nieuwe adres het kavel naast mijn huidige kavel, dus is zelfde postcode, plaats en straat zoals in mijn profiel staat, maar huisnummer is dan nummer 3 i.p.v. 5.

 

Aangezien dit om een nieuw aangelegde aansluiting gaat mag ik aannemen dat deze wel voldoet voor het nieuwere (DOCSIS 3.1) Ubee-modem. Een monteur sturen voor mijn huidig adres is dus niet nodig, alleen het omruilen van het model zal volstaan. Willen jullie dit andere type opsturen naar nr. 5, zodat ik deze over 2 weken kan aansluiten op nr. 3?

 

Hoor graag of dit zo geregeld kan worden.

 

Met vriendelijke groet,

Paul Bleeker

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor je toelichting @pbleeker

 

Nu een nieuw modem versturen is niet handig. We lopen het risico dat je huidige modem dan net voor je verhuizing gedeactiveerd wordt. En dit nieuwe modem aansluiten op je huidige aansluiting is niet wenselijk. Als je ons een seintje stuurt zodra je helemaal over bent, dan kunnen we dan alles in orde maken. 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Bij nieuwbouw wordt inderdaad een AOP geplaatst dat wel voor DOCSIS 3.1 geschikt is, een van onderstaande types:

 

  • btv-DGIB-1-SET
  • FISO-X11
  • TRISZ-DG300
pbleeker
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Rikst Ook bedankt voor de reactie. Maandag 13 februari ben ik volledig over naar mijn nieuwe woning. Kunt u dit inplannen dat ik die datum het andere modem in huis heb en de adreswijziging is geregeld of moet ik die week ervoor hier nog even een bericht achterlaten? Wat werkt het beste?

pbleeker
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@tobiastheebe Dank voor de ondersteuning en het delen van uw technisch kennis! Dat helpt met het voorkomen van ongewenste verassingen, wel zo prettig 😊

 

Fijn als straks in mijn nieuwe woning alles goed voor elkaar is en het internet stabiel en snel is. Niets zo frustrerend als werken met traag of haperend internet als je dingen moet afmaken.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

@pbleeker Het is helaas niet mogelijk om een modem op een specifieke datum te versturen. Omdat je abonnement vlak voor je fysieke verhuizing ook bij ons administratief verhuisd moet worden is het ook niet wenselijk op dat moment een modemwissel aan te vragen. Beide kunnen elkaar dan in de weg zitten. Dus ik zal niet zeggen dat het niet kan, maar ik adviseer het zeker niet. Het beste is gewoon het verzoek in te dien zodra jezelf op de nieuwe locatie bent en je abonnement daar ook actief staat. 

pbleeker
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Rikst Duidelijk, dan kom ik hier bij u in de lucht als de verhuizing administratief is geregeld en het abonnement op het nieuwe adres actief is.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Helemaal goed! En hoewel het dichtbij is, succes met de verhuizing @pbleeker!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic