1
Vraag
2
Reacties
ZiNoGo

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internetverbinding instabiel sinds ca. 3 juni

Niks gewijzigd in en om het huis, maar sinds 2 dagen is mijn internetverbinding instabiel. Verbinding valt 10-20 seconden weg, en hersteld weer. Dit soms om de zoveel minuten, en dan gaat het soms ook wel een uur goed of zo, zeer wisselend.

Zowel bedraad als draadloos, geen verschil. Het is dus echt specifiek de internetverbinding, WiFi is oké.

Modem al 2x van spanning gehad en weer ingeschakeld, geen verbetering.

Modem zelf toont geen fouten op LED's, witte led blijft stabiel branden. Inloggen in modem toont ook geen vreemde dingen. Opstarten van modem gaat ook goed.

 

Dit soort onstabiliteit issues worden natuurlijk niet getoond op de grote storingsoverzichten.

 

Help! (regio 6235BW)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @ZiNoGo! Daar waren we al 🙂 Vervelend dat je verbinding zo instabiel is sinds korte tijd en jammer dat het resetten van je modem niet heeft mogen baten. Ik zie dat @Bert al zo vriendelijk is geweest om het nodige uit te vragen en te analyseren. Dank daarvoor Bert!


Ik ben het verder helemaal met Bert eens en het lijkt me verstandig een monteursbezoek in te plannen voor het vervangen van je abonnee overnamepunt. Je huidige AOP is een oudje die wel aan vervanging toe is en ik verwacht dat de signaalwaarden dan ook beter zullen zijn. Hopelijk verdwijnt de instabiliteit daarmee als sneeuw voor de zon!

 

De monteursplanning wees uit dat er nog een plekje beschikbaar was op woensdag 9 juni tussen 8.00 en 13.00 uur. Deze heb ik alvast maar ingepland voor je. Hopelijk past dit voor je. Zo niet, dan wijzig je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account.

 

Vragen? Stel ze gerust. We helpen graag! Een goed weekend alvast 😉

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

ZiNoGo
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zul je net zien, sinds mijn bericht is het nog steeds stabiel ...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie ruis op je modem en de upstream waarden nog niet in je bijlage, maar wel al wel 2 zekere oorzaken.

 

1. een niet afgeschermde stekker die 4G 5G Digitenne en andere signalen heel mooi op je coax systeem zet wat als ruis ervaren wordt door het modem en mogelijk TV.

2. een heel oud Abonnee Overname Punt die vervangen zal moeten worden door een Ziggo monteur, wat gratis is, die kan dan ook gelijk de andere kabels op de juiste manier aansluiten.

 

1111.png

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

ZiNoGo
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor de support. Adresgegevens aangepast. Neemt de Ziggo monteur nu contact op met mij voor een afspraak, of dien ik het initiatief te nemen?

 

Upstream waarden trouwens wél zichtbaar in afbeelding Upstream.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In de upstream.jpg staat de 2e pagina van Downstream.🙂

 

Er komt binnenkort een Ziggo moderator hier langs.

ZiNoGo
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ooops 🙂 Bij deze alsnog de goede prent

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @ZiNoGo! Daar waren we al 🙂 Vervelend dat je verbinding zo instabiel is sinds korte tijd en jammer dat het resetten van je modem niet heeft mogen baten. Ik zie dat @Bert al zo vriendelijk is geweest om het nodige uit te vragen en te analyseren. Dank daarvoor Bert!


Ik ben het verder helemaal met Bert eens en het lijkt me verstandig een monteursbezoek in te plannen voor het vervangen van je abonnee overnamepunt. Je huidige AOP is een oudje die wel aan vervanging toe is en ik verwacht dat de signaalwaarden dan ook beter zullen zijn. Hopelijk verdwijnt de instabiliteit daarmee als sneeuw voor de zon!

 

De monteursplanning wees uit dat er nog een plekje beschikbaar was op woensdag 9 juni tussen 8.00 en 13.00 uur. Deze heb ik alvast maar ingepland voor je. Hopelijk past dit voor je. Zo niet, dan wijzig je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account.

 

Vragen? Stel ze gerust. We helpen graag! Een goed weekend alvast 😉

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In je upstream zitten geen problemen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @ZiNoGo

Ik ben erg benieuwd hoe het gisteren is gegaan met het monteursbezoek en vooral hoe het nu gaat met de internetverbinding. Laat je het aan ons weten?

ZiNoGo
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Was vandaag. Helemaal top! Signaalwaardes en fouttellingen zijn verbeterd. Internet instabiliteit mogelijk ook veroorzaakt door mijn 2e router die om onduidelijke reden ineens als DHCP server stond ingesteld. Twee van die services op een netwerk is niet handig. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super om te lezen dat het zo is opgeknapt, @ZiNoGo. Dankjewel voor je terugkoppeling hier. Ik wens je heel erg veel plezier weer van je diensten en alvast een prettig, zonnig weekend!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic