Hallo,
Sinds een paar maanden hebben wij een abonnement van Ziggo met Internet Complete (350Mbps download, 35Mbps upload) en een Ziggo Connectbox in de meterkast.
Sindsdien merken we dat de verbinding bij thuiswerken meermaals per dag hapert of even wegvalt. Vooral bij MS Teams is dit erg vervelend en schakelen we regelmatig over op een mobiele hotspot om niets te missen. Dit gebeurt:
- zowel als we allebei thuiswerken als alleen;
- zowel als we 1 meter van de router zitten als op een andere verdieping;
- zowel als we binnen een Citrix/VPN-omgeving werken als daarbuiten.
Hiervoor hadden we een abonnement van T-Mobile (DSL Internet Basic, downloadsnelheid tussen 50-300 Mbps) met modem/router op precies dezelfde plek. Toen hebben we deze problemen nooit ervaren.
Wie o wie kan ons helpen aan de oplossing? Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dank je wel voor je reactie, ik ga wel even bellen om een afspraak in te plannen 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
gebruik je ook smartwifi pods ?
kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)
en een printscreen van de down en upstream
Dank je voor je reactie! We gebruiken nog geen Smartwifi-pods.
Ik stuur wat screenshots mee van de upstream en downstream en een foto van het AOP (die heeft de Ziggo monteur 3 maanden geleden vervangen).
heb je ook nog het onderste deel van de downstream met de fouten voor en na RS ?
kun je het plastic kapje van de splitter verwijderen daarna de splitter stevig in het aop duwen en het modem opnieuw opstarten
Bedankt voor je reactie weer. Ik heb gisteren het plastic kapje verwijderd en het modem gereset. Het is nu even wachten tot we (uiterlijk) volgende week weer tegelijk thuiswerken en Teams gebruiken. Ik zal dan nog even terugkoppelen of dit het heeft verholpen.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met 'het onderste deel van de downstream met de fouten voor en na RS'. Ik heb wel alle rijen, maar (zie ik nu) niet alle kolommen meegestuurd. Is dit wat je bedoelt?
“maar (zie ik nu) niet alle kolommen meegestuurd. Is dit wat je bedoelt”
dat is idd wat ik bedoel
het beste kun je op een pc de hele downstream selecteren dan kopiëren en plakken
@di_min030 als je internetverbinding je in de steek laat, dan is dat natuurlijk zuur. Helemaal met het thuiswerken, dan wil je dat alles lekker soepel draait.
Gezien de tips en adviezen die worden gegeven denk ik dat je daarmee een heel eind komt. En anders horen we het graag! Succes!
Bedankt voor je geduld. Inmiddels zijn we weer aan het thuiswerken na het verwijderen van het plastic kapje + modem opnieuw opstarten. Helaas hapert het internet nog steeds.
Ik heb hieronder de volledige downstream gekopieërd:
kanaal | frequentie (Hz) | vermogen (dBmV) | SNR (dB) | Modulatie | Vergrendelde status | RxMER (dB) | Gecorrigeerd (actief profiel) | Niet-gecorrigeerd (actief profiel) |
1 | 602000000 | 6.0 | 37 | QAM256 | Locked | 37 | 354 | 0 |
4 | 626000000 | 6.2 | 37 | QAM256 | Locked | 37 | 442 | 0 |
6 | 642000000 | 6.3 | 37 | QAM256 | Locked | 37 | 427 | 0 |
7 | 650000000 | 6.3 | 37 | QAM256 | Locked | 37 | 460 | 0 |
8 | 658000000 | 6.6 | 37 | QAM256 | Locked | 37 | 447 | 0 |
9 | 666000000 | 6.6 | 37 | QAM256 | Locked | 37 | 416 | 0 |
10 | 674000000 | 6.7 | 37 | QAM256 | Locked | 37 | 556 | 0 |
11 | 682000000 | 6.8 | 37 | QAM256 | Locked | 37 | 536 | 0 |
12 | 690000000 | 6.3 | 37 | QAM256 | Locked | 37 | 840 | 0 |
13 | 698000000 | 6.0 | 37 | QAM256 | Locked | 37 | 979 | 0 |
14 | 706000000 | 6.0 | 37 | QAM256 | Locked | 37 | 946 | 0 |
15 | 714000000 | 5.6 | 36 | QAM256 | Locked | 36 | 1339 | 0 |
16 | 722000000 | 5.3 | 36 | QAM256 | Locked | 36 | 1604 | 0 |
17 | 730000000 | 5.8 | 36 | QAM256 | Locked | 36 | 644 | 0 |
18 | 738000000 | 6.1 | 36 | QAM256 | Locked | 36 | 667 | 0 |
19 | 746000000 | 6.3 | 36 | QAM256 | Locked | 36 | 508 | 0 |
20 | 754000000 | 6.6 | 36 | QAM256 | Locked | 36 | 423 | 0 |
21 | 762000000 | 6.3 | 36 | QAM256 | Locked | 36 | 790 | 0 |
22 | 770000000 | 5.8 | 36 | QAM256 | Locked | 36 | 1089 | 0 |
23 | 778000000 | 5.8 | 36 | QAM256 | Locked | 36 | 1062 | 0 |
29 | 826000000 | 6.1 | 35 | QAM256 | Locked | 35 | 2757 | 0 |
30 | 834000000 | 6.1 | 36 | QAM256 | Locked | 36 | 1792 | 0 |
31 | 842000000 | 6.3 | 36 | QAM256 | Locked | 36 | 1541 | 0 |
32 | 850000000 | 5.9 | 36 | QAM256 | Locked | 36 | 1697 | 0 |
En voor de volledigheid ook de upstream:
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | Symbol Rate (ksps) | Modulatie | Kanaaltype | T3-timeouts | T4-timeouts |
13 | 58800000 | 49 | 5.120000 | 64qam | 2.0 | 1 | 0 |
14 | 52000000 | 49 | 5.120000 | 64qam | 2.0 | 0 | 0 |
15 | 45200000 | 48 | 5.120000 | 64qam | 2.0 | 0 | 0 |
16 | 38400000 | 48 | 5.120000 | 64qam | 2.0 | 1 | 0 |
de Upstreamkanalen zijn aan de hoge kant
kun je het modem eens rechtstreeks zonder de splitter op het aop aansluiten
daarna de Upstreamkanalen delen in het topic
Ik heb zojuist het modem direct aangesloten en het modem gereset. Ik heb nog niet kunnen testen of de problemen nu zijn verholpen, maar het vermogen lijkt iets te zijn gedaald.
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol rate (ksps) Modulatie Kanaaltype T3-timeouts T4-timeouts
13 | 58800000 | 44 | 5.120000 | 64qam | 2.0 | 0 | 0 |
14 | 52000000 | 44 | 5.120000 | 64qam | 2.0 | 0 | 0 |
15 | 45200000 | 43 | 5.120000 | 64qam | 2.0 | 0 | 0 |
16 | 38400000 | 43 | 5.120000 | 64qam | 2.0 | 0 | 0 |
zo is de upstream vermogen prima
Goedemiddag di_min030, het is al een aantal dagen stil. Hoe gaat het inmiddels met de internetverbinding, heb je de afgelopen dagen nog problemen ervaren?
Hallo allemaal, de afgelopen tijd hebben we weer het thuiswerken kunnen uitproberen. Het gaat iets beter, maar hapert nog steeds te veel. Elke dag schakelt één van ons wel over naar een mobiele hotspot, helaas. Wat kunnen wij verder nog proberen?
Overigens hebben we nu tijdelijk geen TV-aansluiting. Dat is voor een paar weken prima maar op de lange termijn..
modem rechtstreeks op het aop dan gaat het dus al iets beter
uiteraard zou het ook met splitter prima moeten werken maar zonder de splitter was even voor de test om te checken of de waardes dan beter zijn en de verbinding beter werkt,
gezien je met een splitter er tussen een te hoge upstream power hebt lijkt het mijn het beste om er een monteur naar te laten kijken een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen
Dank je wel voor je reactie, ik ga wel even bellen om een afspraak in te plannen 🙂
Is het intussen allemaal gelukt @di_min030 ? Als wij via deze weg nog ergens mee kunnen helpen, laat het dan gerust weten!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.