1
Vraag
2
Reacties
di_min030

Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Internetverbinding hapert steeds of valt weg

Hallo,

 

Sinds een paar maanden hebben wij een abonnement van Ziggo met Internet Complete (350Mbps download, 35Mbps upload) en een Ziggo Connectbox in de meterkast.

 

Sindsdien merken we dat de verbinding bij thuiswerken meermaals per dag hapert of even wegvalt. Vooral bij MS Teams is dit erg vervelend en schakelen we regelmatig over op een mobiele hotspot om niets te missen. Dit gebeurt:

- zowel als we allebei thuiswerken als alleen;

- zowel als we 1 meter van de router zitten als op een andere verdieping;

- zowel als we binnen een Citrix/VPN-omgeving werken als daarbuiten.

 

Hiervoor hadden we een abonnement van T-Mobile (DSL Internet Basic, downloadsnelheid tussen 50-300 Mbps) met modem/router op precies dezelfde plek. Toen hebben we deze problemen nooit ervaren.

 

Wie o wie kan ons helpen aan de oplossing? Alvast heel erg bedankt voor het meedenken. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
di_min030
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dank je wel voor je reactie, ik ga wel even bellen om een afspraak in te plannen 🙂

Bekijk in context

15 Reacties 15
anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 8222Posts
  • 526Oplossingen
  • 1839Likes

gebruik je ook smartwifi pods ?

 

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

 

en een printscreen van de down en upstream

 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

di_min030
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dank je voor je reactie! We gebruiken nog geen Smartwifi-pods. 

 

Ik stuur wat screenshots mee van de upstream en downstream en een foto van het AOP (die heeft de Ziggo monteur 3 maanden geleden vervangen). 

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 8222Posts
  • 526Oplossingen
  • 1839Likes

heb je ook nog het onderste deel van de downstream met de fouten voor en na RS ?

 

kun je het plastic kapje van de splitter verwijderen daarna de splitter stevig in het aop duwen en het modem opnieuw opstarten

 

https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M

di_min030
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt voor je reactie weer. Ik heb gisteren het plastic kapje verwijderd en het modem gereset. Het is nu even wachten tot we (uiterlijk) volgende week weer tegelijk thuiswerken en Teams gebruiken. Ik zal dan nog even terugkoppelen of dit het heeft verholpen. 

 

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met 'het onderste deel van de downstream met de fouten voor en na RS'. Ik heb wel alle rijen, maar (zie ik nu) niet alle kolommen meegestuurd. Is dit wat je bedoelt?

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 8222Posts
  • 526Oplossingen
  • 1839Likes

“maar (zie ik nu) niet alle kolommen meegestuurd. Is dit wat je bedoelt”

 

dat is idd wat ik bedoel 

 

het beste kun je op een pc de hele downstream selecteren dan kopiëren en plakken

 

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1494Posts
  • 98Oplossingen
  • 314Likes

@di_min030 als je internetverbinding je in de steek laat, dan is dat natuurlijk zuur. Helemaal met het thuiswerken, dan wil je dat alles lekker soepel draait.

Gezien de tips en adviezen die worden gegeven denk ik dat je daarmee een heel eind komt. En anders horen we het graag! Succes!

di_min030
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt voor je geduld. Inmiddels zijn we weer aan het thuiswerken na het verwijderen van het plastic kapje + modem opnieuw opstarten. Helaas hapert het internet nog steeds. 

 

Ik heb hieronder de volledige downstream gekopieërd:

3.0 Downstreamkanalen


         
kanaalfrequentie (Hz)vermogen (dBmV)SNR (dB)Modulatie  Vergrendelde statusRxMER (dB)Gecorrigeerd (actief profiel)Niet-gecorrigeerd (actief profiel)
16020000006.037QAM256Locked373540
46260000006.237QAM256Locked374420
66420000006.337QAM256Locked374270
76500000006.337QAM256Locked374600
86580000006.637QAM256Locked374470
96660000006.637QAM256Locked374160
106740000006.737QAM256Locked375560
116820000006.837QAM256Locked375360
126900000006.337QAM256Locked378400
136980000006.037QAM256Locked379790
147060000006.037QAM256Locked379460
157140000005.636QAM256Locked3613390
167220000005.336QAM256Locked3616040
177300000005.836QAM256Locked366440
187380000006.136QAM256Locked366670
197460000006.336QAM256Locked365080
207540000006.636QAM256Locked364230
217620000006.336QAM256Locked367900
227700000005.836QAM256Locked3610890
237780000005.836QAM256Locked3610620
298260000006.135QAM256Locked3527570
308340000006.136QAM256Locked3617920
318420000006.336QAM256Locked3615410
328500000005.936QAM256Locked3616970

 

En voor de volledigheid ook de upstream:

3.0 Upstreamkanalen

        
KanaalFrequentie (Hz)Vermogen (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulatieKanaaltypeT3-timeoutsT4-timeouts
1358800000495.12000064qam2.010
1452000000495.12000064qam2.000
1545200000485.12000064qam2.000
1638400000485.12000064qam2.010
anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 8222Posts
  • 526Oplossingen
  • 1839Likes

de Upstreamkanalen zijn aan de hoge kant 

kun je het modem eens rechtstreeks zonder de splitter op het aop aansluiten 

daarna de Upstreamkanalen delen in het topic

di_min030
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb zojuist het modem direct aangesloten en het modem gereset. Ik heb nog niet kunnen testen of de problemen nu zijn verholpen, maar het vermogen lijkt iets te zijn gedaald.

 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol rate (ksps) Modulatie Kanaaltype T3-timeouts T4-timeouts

1358800000445.12000064qam2.000
1452000000445.12000064qam2.000
1545200000435.12000064qam2.000
1638400000435.12000064qam2.000
anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 8222Posts
  • 526Oplossingen
  • 1839Likes

zo is de upstream vermogen prima

 

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2431Posts
  • 321Oplossingen
  • 805Likes

Goedemiddag di_min030, het is al een aantal dagen stil. Hoe gaat het inmiddels met de internetverbinding, heb je de afgelopen dagen nog problemen ervaren? 

di_min030
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo allemaal, de afgelopen tijd hebben we weer het thuiswerken kunnen uitproberen. Het gaat iets beter, maar hapert nog steeds te veel. Elke dag schakelt één van ons wel over naar een mobiele hotspot, helaas. Wat kunnen wij verder nog proberen? 

 

Overigens hebben we nu tijdelijk geen TV-aansluiting. Dat is voor een paar weken prima maar op de lange termijn..

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 8222Posts
  • 526Oplossingen
  • 1839Likes

modem rechtstreeks op het aop dan gaat het dus al iets beter 

 

uiteraard zou het ook met splitter prima moeten werken maar zonder de splitter was even voor de test om te checken of de waardes dan beter zijn en de verbinding beter werkt,

 

gezien je met een splitter er tussen een te hoge upstream power hebt lijkt het mijn het beste om er een monteur naar te laten kijken een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen 

di_min030
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dank je wel voor je reactie, ik ga wel even bellen om een afspraak in te plannen 🙂

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5264Posts
  • 546Oplossingen
  • 2296Likes

Is het intussen allemaal gelukt @di_min030 ? Als wij via deze weg nog ergens mee kunnen helpen, laat het dan gerust weten! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.