Goedemiddag,
Op advies van de klantenservice maak ik ook even een topic op de community pagina.
Wellicht dat iemand een oplossing heeft voor mijn probleem.
Ik heb sinds drie weken Ziggo geïnstalleerd in mijn nieuwe woning.
Helaas heb ik vanaf het begin al veel problemen met de stabiliteit van de verbinding.
Ik merk vanaf het begin al dat de verbinding vaak wegvalt. De ene keer valt er heel veel snelheid weg maar ook best vaak valt de gehele verbinding weg voor enkele minuten.
Op dit moment heb ik een Raspberry PI bekabeld aangesloten als monitoring en is nu het enige apparaat dat internet verbruikt. Als ik dan kijk naar de afgelopen 24 uur dan zie ik regelmatig een dip in de verbinding (zo'n 8 keer):
De dag ervoor was het nog erger.
Ik heb daarnaast ook in het modem gekeken en zie daar best veel reed solomon errors. Zowel voor als na correctie:
Er is inmiddels twee keer een monteur langs geweest.
Monteur 1 heeft de volgende werkzaamheden gedaan:
Fabrieksinstellingen en het vervangen van de hoofdaansluiting.
Monteur 2 heeft aanvullend deze werkzaamheden gedaan:
Splitter vervangen, verdeelveld van het signaal aangepast, coaxkabel vervangen en wederom de hoofdaansluiting.
Ik heb zelf op internet rondgekeken en zie dat er veel problemen zijn met de Connectbox, wellicht dat deze deels de oorzaak kan zijn.
Wat zou ik verder nog kunnen doen (los van weer een monteur langs laten komen)? En wat is jullie ervaring met de RS fouten en de stabiliteit van de verbinding of is dat vergelijkbaar?
Groetjes,
Nick