1
Vraag
2
Reacties
brouwerhenny

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Internetverbinding blijft hangen

Hallo,

Ik ben al een aantal dagen aan het rondneuzen op dit forum om een oplossing te vinden voor mijn probleem. Sinds een hele tijd hapert onze internetverbinding. Ben er inmiddels achter dat het zowel met wifi als met de bekabelde computer gebeurt.

Al best vaak contact gehad met de klantenservice.  Eerst kregen we van die grote stopcontact boosters. Toen moesten we overstappen naar de smart wifi pods, maar die hielden er al snel helemaal mee op en nu hebben we sinds kort de tp link m4 torentjes.

In het modem heb ik de wifi uitgezet. De tp link dingen staan in access mode, smart dhcp en snelle roaming staan aan. Toch bevriest bij iedereen regelmatig de verbinding voor een paar seconden. Modem (connect box) blijft gewoon wit branden, wifi signaal teken op de mobiel is ook normaal.

Inmiddels in het modem dhcpv6 op stateful gezet. Want ik las ergens dat dat kon helpen. 

Gisteren nog het witte kapje weggehaald. Modem gereset. Niks helpt echt helemaal.

Er zijn pas ook werkzaamheden geweest aan het netwerk hier, maar daarna ook geen verschil gemerkt.

Ziggo meldt ook dat er in huis stoorzenders kunnen zijn voor de wifi, maar bij de bekabelde computer gebeurt het ook. Of zouden het de zonnepanelen of de omvormer kunnen zijn?

 

Heeft iemand nog een idee?

57 Reacties 57
brouwerhenny
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Inmiddels al wel gemerkt dat het nog niet weg is. Net bleef het internet weer even hangen.

In de netwerkhistorie staat dan dit:

No Ranging Response received - T3 time-out CM-MAC=48:d3:43:e2:85:9b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:26:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

en een paar minuten daarna:

LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:e2:85:9b;CMTS-MAC=00:17:10:8d:26:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

'LAN login Success' ben jij zelf (inloggen webinterface modem). Een sporadische T3 timeout zorgt niet voor merkbare problemen.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan mogelijk iets ontdekken op de achtergrond.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Ik moet mijn bovenstaande reactie iets nuanceren: een sporadische T3 timeout (bijvoorbeeld 1~2/dag) zou niet voor merkbare problemen mogen zorgen.

brouwerhenny
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Toch maar even weer gekeken en ik heb er gisteren drie geteld. Sinds vanochtend heb ik dat afsluitding op de radioaansluiting zitten, dus wie weet helpt dat nog.

brouwerhenny
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Tot nu toe lijkt het beter te gaan dan eerst. Gisteren zag ik maar 1 zo'n t3 melding staan. Ben benieuwd hoe het bij de rest van het gezin gaat dit weekend.

Ik vraag me alleen nog af of de instellingen in de tplink app ook goed staan. Heb snelle roaming en acces point aan, maar ook smart dhcp staat ingeschakeld in de app. Volgens een medewerker van de klantenservice hoeft dat niet, maar ik heb geen idee wat die instelling sowieso doet.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Fijn om te lezen dat er verbetering merkbaar is.

 

Wat betreft de instelling 'Smart DHCP', hiermee was ik niet bekend omdat het een specifieke functie van TP-Link lijkt te zijn. Hiermee controleren de access points of er een (router met) DHCP-server actief is. Op basis daarvan wordt de eigen DHCP-server in- dan wel uitgeschakeld. Je kunt deze functie probleemloos uitschakelen, omdat op het Ziggo-modem normaliter ook een router met DHCP-server actief is, zo ook in jouw geval.

brouwerhenny
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik zal het eens uitschakelen. Wie weet of het ook nog helpt.

brouwerhenny
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Helaas nog niet (helemaal) opgelost. Kreeg van Ziggo een lijst met experts die ik zou kunnen vragen om een oplossing, dus @Bert heb jij nog een idee?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@brouwerhenny Geen idee wat betreft de Deco's.

Mogelijk weet @Pasi wat hier gedaan moet worden.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Het probleem speelt/speelde ook op de PC die via ethernet is aangesloten, eerst via het eerste Deco AP, later direct op de ingebouwde switch van de modemrouter. Ik begrijp dat het ook nog op de PC voorkomt? In dat geval ligt de oorzaak niet bij de Deco's.

 

Het lijkt mij verstandig als een moderator het signaal verder onderzoekt en/of een meerdaagse meting naar het modem opstart.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Na alle wijzigingen, zou ik als  eerste de Deco set geheel resetten en opnieuw configureren. Aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is dat snel gedaan :

-Verwijder alle Deco stations in de Deco app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer netwerk bekabeling van o.a. het 1ste station ( = de master ) en zet deze aan en wacht op de blauwe knipper led.

 

-Start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet de Deco's in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station dáár waar deze komt te staan, sluit eventueel de netwerkkabel aan, zet het station aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.

M.b.t. "...Plaats het volgende station dáár waar deze komt te staan..." : waarschijnlijk moet u daarvoor wat extra meters heen-en-weer lopen, maar zo wordt tijdens de configuratie direct duidelijk of er b.v. verbindings problemen zijn.

 

 

Ik heb geen ervaring met TP-Link's 'Smart DHCP', maar aangezien de Deco set in AccessPoint mode staat, zou het vinden van een DHCP server geheel geen probleem moeten zijn. Ik zou 'Smart DHCP' gewoon uit laten staan.


Als het een Windows computer is, dan kan u met het onderstaande commando meer informatie krijgen m.b.t. de wifi verbinding van uw Windows desktop/laptop.

In Windows, klikt u op de StartKnop, type "cmd" in en open het CMD/Dos venster. Type daarna in het zwarte CMD/Dos venster, het onderstaande commando in:

Netsh WLAN show interface

Zo kan u eenvoudig controleren of de computer een 2,4 of 5 GHz wifi verbinding heeft ( kanaal 1 t/m 13 = 2,4GHz, hoger is 5Ghz ), hoe snel de up/down wifi verbinding is en wat de signaalsterkte van het signaal is. Herhaal het commando ( gebruik cursor omhoog en [enter] ) op het moment dat de verbinding hapert. Is het de wifi verbinding die wegvalt ?

 

Netsh WLAN show interface.png

 


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, daarin wordt heel veel uitgelegd.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

**Delete**

 

brouwerhenny
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De hele set al opnieuw ingesteld, maar dat heeft helaas niks opgelost.

Dat met de windows computer zal ik ook eens gaan doen. Wie weet wat daar nog uitkomt.

De leidraad had ik al eens gevonden en ook gevolgd. Vraag me alleen af hoe je kan weten welke type connectbox je hebt? Die van ons is wit iig

 

Bedankt voor al jullie hulp tot nu toe!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@brouwerhenny  schreef:

...Vraag me alleen af hoe je kan weten welke type connectbox je hebt? Die van ons is wit iig...


Het merk/type staat er onder op. Maar als alleen de master Deco met een netwerkkabel is verbonden, dan maakt het verder niet uit welke ConnectBox u hebt.

brouwerhenny
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb inderdaad alleen de master bekabeld aangesloten.

brouwerhenny
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De desktop is inderdaad een windows computer, maar die is met een kabel aangesloten. Daar gebeurt het ook soms op. Zal het op de laptop ook in de gaten houden. Die is wel met wifi verbonden.

brouwerhenny
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik kan niet zeggen dat het helemaal weg is, maar het lijkt wel wat beter te gaan. Heb op advies van schoonzoon 1 vd deco's ergens anders gezet. Het lijkt erop dat dat ook nog wel wat uitmaakt.

 

brouwerhenny
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Zo af en toe gebeurt het nog steeds. Het lijkt idd beter te gaan nu 1 van die deco's ergens anders staat en ik heb ook nog een verhaal op de site van tplink gevonden dat sommige apparaten niet zo goed om kunnen gaan met de snelle roaming en wat je daar dan weer aan zou kunnen doen.

Voorlopig zet ik dit topic dan maar op oplossing gevonden. Bedankt voor het meedenken!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic