Hallo,
Ik ben al een aantal dagen aan het rondneuzen op dit forum om een oplossing te vinden voor mijn probleem. Sinds een hele tijd hapert onze internetverbinding. Ben er inmiddels achter dat het zowel met wifi als met de bekabelde computer gebeurt.
Al best vaak contact gehad met de klantenservice. Eerst kregen we van die grote stopcontact boosters. Toen moesten we overstappen naar de smart wifi pods, maar die hielden er al snel helemaal mee op en nu hebben we sinds kort de tp link m4 torentjes.
In het modem heb ik de wifi uitgezet. De tp link dingen staan in access mode, smart dhcp en snelle roaming staan aan. Toch bevriest bij iedereen regelmatig de verbinding voor een paar seconden. Modem (connect box) blijft gewoon wit branden, wifi signaal teken op de mobiel is ook normaal.
Inmiddels in het modem dhcpv6 op stateful gezet. Want ik las ergens dat dat kon helpen.
Gisteren nog het witte kapje weggehaald. Modem gereset. Niks helpt echt helemaal.
Er zijn pas ook werkzaamheden geweest aan het netwerk hier, maar daarna ook geen verschil gemerkt.
Ziggo meldt ook dat er in huis stoorzenders kunnen zijn voor de wifi, maar bij de bekabelde computer gebeurt het ook. Of zouden het de zonnepanelen of de omvormer kunnen zijn?
Heeft iemand nog een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Eens even wat dingen geprobeerd. Als de kabel die naar de blauwe buis gaat er niet in zit, heb ik geen bekabelde desktop in de woonkamer. Dus dan is dat raadsel opgelost.
Dat vermoeden had ik inderdaad al.
Bekabeld alleen de desktop in de woonkamer en op zolder zit de omvormer van de zonnepanelen met een kabel in de tp link.
De tplink in de meterkast zit met een kabel vast aan de connectbox. Verder zit er alleen nog een telefoon aangesloten op de connectbox.
De andere twee tplink torens gaan via wifi.
We zijn nog aan het opletten of het internet nog blijft hangen. Tot nu toe nog niet. Heb wel dat dekseltje van het aop wat vaster geschroefd, want die zat erg los.
Dat is duidelijk, dus eigenlijk maar een paar apparaten in totaal. De afdekkap van het AOP is alleen visueel en veroorzaakt geen problemen als deze los zit.
Dat is mooi. Kan er bij de tplink instellingen nog wat verkeerd staan?
Je hebt de Deco's al geconfigureerd in AP mode, dat is prima. Instellingen die je daarop wijzigt, hebben nu enkel nog betrekking op apparaten die via Wi-Fi zijn verbonden, gezien je de desktop net direct op de modemrouter aangesloten hebt.
Zal ik anders die splitter weer op het aop zetten zodat er ook weer tv is en dan eens afwachten wat er gebeurt?
De screenshots zijn natuurlijk ook statisch, zoals het signaal op het moment zelf is/was bij maken van de screenshot, ook vernieuwd het scherm van de modem niet vanzelf, dus je kan er niet altijd vanuit gaan dat er niets aan de hand is met het signaal als het op dat moment goed eruit ziet.
** Moderator edit: Link weggehaald **
Is op de splitter direct een TV/decoder aangesloten, al of niet via een contactdoos, of is er ook nog een versterker of tweede splitter in gebruik?
Nee, de tv kabel zit direct op de splitter denk ik? Aangezien in de woonkamer de kabel van de next naar zo'n kabel stopcontact gaat?
Als ik op de link van de ledenlijst klik krijg ik "toegang geweigerd"?
Helder, misschien kun je ook van die contactdoos en de daarop aangesloten kabel nog een foto plaatsen?
Ja hoor, bij deze
Deze contactdoos is wel verouderd, naar alle waarschijnlijkheid is het een GUT 14D. De open radio-aansluiting maakt de installatie gevoelig voor (ruis door) instraling, hierop kun je een afsluitweerstand IEC male plaatsen. De kabel is prima.
Ok, nou dat kunnen we altijd ook nog proberen. Heeft dat ook effect op je internet dan?
Instraling verspreidt zich door de hele coaxinstallatie en komt ook op het modem terecht. Daardoor worden gegevens (simpel gezegd) onherstelbaar beschadigd ontvangen door het modem, wat vervolgens weer packet loss en/of latency spikes oplevert. In de praktijk ervaar je dan haperingen. Nu is dit hypothetisch, maar het is een mogelijke oorzaak.
Nou ja, maar beter alle mogelijke oorzaken waar je zelf wat aan kan doen uitsluiten. Ik heb zo'n ding besteld inmiddels.
Voor de rest nog iets wat ik nu kan doen of maar even afwachten? Tot nu toe nog geen nieuwe hapering gehad. En sowieso bedankt voor je hulp!
Op dit moment heb ik geen nieuwe suggesties. Mocht de kabel naar de woonkamer nog Cat 5 zijn (dit staat vermeld aan de buitenzijde), dan zou ik deze vervangen door Cat 6. Cat 5e is nog prima.
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan het signaal verder onderzoeken en eventueel een meerdaagse meting naar het modem opstarten.
Wens je hiervan gebruik te maken, vul dan s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Het was even zoeken, maar het is Cat 5e. Tot nu toe lijkt het nog steeds beter te gaan. Ben ook benieuwd wat de rest van de gezinsleden ervan merken als ze in het weekend thuis zijn.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.