Ik heb vaak dat ik met mijn smartphone geen verbinding kan maken met mijn bank. Om dit te controleren, wil ik Wordfeud openen, maar ook die kan ik niet bereiken.
Als ik het modem reset, dan krijg ik wel weer verbinding.
Ik heb dit probleem aan Ziggo voorgelegd, maar men kon mijn niet helpen. Zij raadden mij aan om dit in de Community te vragen.
Wie heeft er een oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Welkom op de Ziggo Community @Zeilstra44
Wat vervelend dat de internetverbinding op jouw smartphone vaak te wensen overlaat.
Ik ben het met @Wim C. @Bert en @RoWi. eens. Zowel de bekabeling als het modem kunnen wel een update gebruiken. Ik stuur je hiervoor ander aansluitmateriaal en een ander modem. Zodra je alles aangesloten hebt, hoor ik graag hoe het dan gaat 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @Zeilstra44
Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators die ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan, komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Dag @Zeilstra44
Bedankt voor de foto. Ik zie dat op de hoofdaansluiting (AOP) een nieuwe splitter moet worden aangesloten. Een Ziggo-moderator kan deze opsturen samen met de bijbehorende kabel.
@Bert heeft nog wel gevraagd om de up- en downstreamwaarden van je modem. Hier vind je de up- en downstreamwaarden van je modem.
Dank voor het antwoord. Ik zal contact opnemen met Ziggo. Hopelijk is de nieuwe kabel dan lang genoeg.
Welk modem heb je precies?
Mogelijk ben je ook aan een nieuw modem toe.
Ik mis een belangrijke vraag, krijg je met geen enkele website een verbinding?
De modem lijkt gebaseerd op de foto niet op een recent model, die kan zeker deel van het probleem zijn.
Als ik de app van mijn mail open, zie ik alleen oude berichten. Voor zover ik weet kan ik wel verbinding maken met Google.
Welkom op de Ziggo Community @Zeilstra44
Wat vervelend dat de internetverbinding op jouw smartphone vaak te wensen overlaat.
Ik ben het met @Wim C. @Bert en @RoWi. eens. Zowel de bekabeling als het modem kunnen wel een update gebruiken. Ik stuur je hiervoor ander aansluitmateriaal en een ander modem. Zodra je alles aangesloten hebt, hoor ik graag hoe het dan gaat 🙂
Inmiddels heb ik een mail ontvangen, waarin wordt aangekondigd dat ik een ander modem krijg. Ik ben echter niet zo technisch/handig om dit zelf te installeren. Kan ik een beroep doen op een monteur van Ziggo?
@Zeilstra44 geen zorgen dat je niet zo technisch bent. De installatie van het nieuwe modem is echt geen hogere wiskunde. Volg deze stappen en het komt zeker goed.
Toch nog vragen of hulp nodig? Stel ze hier en tag bijvoorbeeld @Bert voor hulp.
Mocht ik er niet uit kunnen komen, dan zal ik niet aarzelen hulp te vragen.
@Zeilstra44 om hulp vragen zou ik zeker doen. Op deze community staat nu al een hele sliert te trappelen om je te helpen. 😎
Dit gaat helemaal goedkomen.
@Zeilstra44 het is inmiddels alweer drie weken geleden en ik ben eigenlijk wel stinkend benieuwd of je het spul aan de praat hebt gekregen.
Ik heb van ZIGGO een nieuw modem en een splitter ontvangen. Alles is geïnstalleerd en tot nu toe heb ik geen storingen meer ondervonden.
Bedankt voor je update @Zeilstra44! Fijn dat het tot nu toe goed loopt met de verbinding. Ik laat je topic nog even open staan. Mocht het toch nog een andere kant op gaan, laat het hier weten.
Bedankt voor het meedenken. Mochten er problemen ontstaan, dan trek ik zeker aan de bel!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.