1
Vraag
2
Reacties
Zeilstra44

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Internetverbinding - bepaalde apps kunnen geen gebruik maken van wifi.

Ik heb vaak dat ik met mijn smartphone geen verbinding kan maken met mijn bank. Om dit te controleren, wil ik Wordfeud openen, maar ook die kan ik niet bereiken.

Als ik het modem reset, dan krijg ik wel weer verbinding.

Ik heb dit probleem aan Ziggo voorgelegd, maar men kon mijn niet helpen. Zij raadden mij aan om dit in de Community te vragen.

Wie heeft er een oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community @Zeilstra44
Wat vervelend dat de internetverbinding op jouw smartphone vaak te wensen overlaat.

Ik ben het met @Wim C.  @Bert en @RoWi. eens. Zowel de bekabeling als het modem kunnen wel een update gebruiken. Ik stuur je hiervoor ander aansluitmateriaal en een ander modem. Zodra je alles aangesloten hebt, hoor ik graag hoe het dan gaat 🙂

Bekijk in context

17 Reacties 17
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Zeilstra44 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators die ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan, komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Zeilstra44
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 

Ziggo.jpg

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Zeilstra44 

Bedankt voor de foto. Ik zie dat op de hoofdaansluiting (AOP) een nieuwe splitter moet worden aangesloten. Een Ziggo-moderator kan deze opsturen samen met de bijbehorende kabel. 
@Bert heeft nog wel gevraagd om de up- en downstreamwaarden van je modem. Hier vind je de up- en downstreamwaarden van je modem.

Zeilstra44
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor het antwoord. Ik zal contact opnemen met Ziggo. Hopelijk is de nieuwe kabel dan lang genoeg.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welk modem heb je precies?

Mogelijk ben je ook aan een nieuw modem toe.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik mis een belangrijke vraag, krijg je met geen enkele website een verbinding?

De modem lijkt gebaseerd op de foto niet op een recent model, die kan zeker deel van het probleem zijn.

Zeilstra44
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Als ik de app van mijn mail open, zie ik alleen oude berichten. Voor zover ik weet kan ik wel verbinding maken met Google.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community @Zeilstra44
Wat vervelend dat de internetverbinding op jouw smartphone vaak te wensen overlaat.

Ik ben het met @Wim C.  @Bert en @RoWi. eens. Zowel de bekabeling als het modem kunnen wel een update gebruiken. Ik stuur je hiervoor ander aansluitmateriaal en een ander modem. Zodra je alles aangesloten hebt, hoor ik graag hoe het dan gaat 🙂

Zeilstra44
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Inmiddels heb ik een mail ontvangen, waarin wordt aangekondigd dat ik een ander modem krijg. Ik ben echter niet zo technisch/handig om dit zelf te installeren. Kan ik een beroep doen op een monteur van Ziggo?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

@Zeilstra44 geen zorgen dat je niet zo technisch bent. De installatie van het nieuwe modem is echt geen hogere wiskunde. Volg deze stappen en het komt zeker goed.
Toch nog vragen of hulp nodig? Stel ze hier en tag bijvoorbeeld @Bert voor hulp. 

Zeilstra44
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mocht ik er niet uit kunnen komen, dan zal ik niet aarzelen hulp te vragen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Zeilstra44 om hulp vragen zou ik zeker doen. Op deze community staat nu al een hele sliert te trappelen om je te helpen. 😎

Dit gaat helemaal goedkomen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Zeilstra44 het is inmiddels alweer drie weken geleden en ik ben eigenlijk wel stinkend benieuwd of je het spul aan de praat hebt gekregen.

Zeilstra44
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb van ZIGGO een nieuw modem en een splitter ontvangen. Alles is geïnstalleerd en tot nu toe heb ik geen storingen meer ondervonden.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor je update @Zeilstra44! Fijn dat het tot nu toe goed loopt met de verbinding. Ik laat je topic nog even open staan. Mocht het toch nog een andere kant op gaan, laat het hier weten. 

Zeilstra44
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor het meedenken. Mochten er problemen ontstaan, dan trek ik zeker aan de bel!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic