Mijn moeder heeft de Technicolor TC7200 modem en sinds een jaar valt de internetverbinding regelmatig weg. Op dat moment is er wel een goede wifi verbinding met de apparaten want het signaal daarop wordt weergegeven op volle sterkte. Wanneer vervolgens wifi op de apparaten uit- en weer aangezet wordt is er meteen weer een goede internetverbinding.
Vorig jaar heb ik dit al aangekaart bij een Ziggo medewerker via de chat. Zij heeft toen op afstand het modem gereset, maar dit bood geen soelaas. Ook zelf heb ik het modem gereset. Ze gaf als advies om Wifi Pods te installeren. Hiervoor heeft mijn moeder niet gekozen, want vroeger werkte het modem prima en het wifi signaal zelf is prima.
Via UTP blijkt nu hetzelfde. Via ethernet heb ik een Airport Express aan het modem verbonden (en uitgezonden via 5Ghz, modem staat op 2,4Ghz). Wanneer ik met het netwerk van de Airport Express verbonden ben valt ook de verbinding met enige regelmaat weg terwijl de wif verbinding dan ook aangeeft op volle sterkte te zijn.
Overigens is de duur van de verbinding wisselend. Soms valt het signaal om enkele minuten al uit, maar het gebeurt ook dat het uren duurt.
Als ik een speedtest uitvoer dan levert hij de juiste up- en download snelheid passende bij het abonnement, hier kan het ook niet aan liggen.
Het vindt plaats op verschillende apparaten, die op netwerken elders niet dit gedrag vertonen dus alles wijst op een probleem met het modem.
Hebben jullie een idee hoe dit opgelost kan worden?
Groet,
Ares
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zo te zien ontbreekt een AOP. De groene kabel en connector zijn getaped.
De waarden up- en downstream zien er op zich goed uit. De pagina correctables en uncorrectables ontbreekt.
Het netwerklog geeft de volgende meldingen:
SYNC failure: hierbij is het modem tijdelijk buiten gebruik
Veel T3: dit is een gevolg van ruis.
Een installatiemonteur lijkt me wenselijk voor installatie van een AOP. Gelijktijdige vervanging van het modem lijkt me ook niet overbodig @Rikst
De monteur heeft vanmiddag de AOP en een nieuw modem geïnstalleerd. En alles werkt nu weer goed, bedankt voor jullie hulp!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kan je hier schermafbeeldingen plaatsen van de up- en downstreamwaarden en netwerkhistorie van het modem van je moeder? (instructies)
Als je tevens een foto plaatst van het AOP (waar de groene kabel het huis van je moeder binnenkomt) , dan kan worden gekeken of dat wellicht verouderd en aan vernieuwing toe is.
Bedankt voor je reactie. Ik heb de gevraagde gegevens toegevoegd. De instructies voor de Technicolor lijken verouderd, de interface en de indeling zien er nl. anders uit, maar volgens mij heb ik de juiste gegevens gevonden. Groet, Ares
Lokaal log:
2022-03-23 21:34:01: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 11 (Side-Band Channel:N/A...
2022-03-23 21:03:49: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 1 (Side-Band Channel:N/A)...
2022-03-23 20:33:38: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 11 (Side-Band Channel:N/A...
2022-03-23 19:48:20: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 1 (Side-Band Channel:N/A)...
2022-03-23 19:33:12: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 11 (Side-Band Channel:N/A...
2022-03-23 19:18:03: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 1 (Side-Band Channel:N/A)...
2022-03-23 19:02:54: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 11 (Side-Band Channel:N/A...
2022-03-23 10:23:45: [Minor] DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-M...
2022-03-22 19:59:28: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 6 (Side-Band Channel:N/A)...
2022-03-21 17:08:35: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 11 (Side-Band Channel:N/A...
2022-03-21 01:43:42: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 1 (Side-Band Channel:N/A)...
2022-03-20 06:26:19: [Minor] DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-M...
2022-03-19 20:31:26: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 11 (Side-Band Channel:N/A...
2022-03-19 20:16:18: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 6 (Side-Band Channel:N/A)...
2022-03-19 20:01:10: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 11 (Side-Band Channel:N/A...
2022-03-19 19:46:03: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 6 (Side-Band Channel:N/A)...
2022-03-19 19:00:47: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 11 (Side-Band Channel:N/A...
2022-03-17 20:34:15: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 6 (Side-Band Channel:N/A)...
2022-03-17 11:31:30: [Info] TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=8c:04:ff:33:05:bf;CMTS-MAC=0...
--- -- --:--:--: [Warn] DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
--- -- --:--:--: [Info] Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
--- -- --:--:--: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 1 (Side-Band Channel:N/A)...
--- -- --:--:--: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=8c:04:ff:33...
2022-02-20 18:28:14: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC S...
2022-02-12 06:25:50: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2022-02-09 01:16:20: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=8c:04:ff:33...
2022-02-09 01:16:14: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=8c:04:ff:33...
2022-02-09 01:16:06: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=8c:04:ff:33...
2022-02-09 01:15:57: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=8c:04:ff:33...
2022-02-09 01:15:47: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=8c:04:ff:33...
2022-02-09 01:15:37: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=8c:04:ff:33...
2022-02-09 01:15:27: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=8c:04:ff:33...
Zo te zien ontbreekt een AOP. De groene kabel en connector zijn getaped.
De waarden up- en downstream zien er op zich goed uit. De pagina correctables en uncorrectables ontbreekt.
Het netwerklog geeft de volgende meldingen:
SYNC failure: hierbij is het modem tijdelijk buiten gebruik
Veel T3: dit is een gevolg van ruis.
Een installatiemonteur lijkt me wenselijk voor installatie van een AOP. Gelijktijdige vervanging van het modem lijkt me ook niet overbodig @Rikst
Hey @Ares77, fijn dat je voor jouw moeder om hulp vraagt! Voor het ontbreken van de hoofdaansluiting heb ik een monteur ingepland, dit voor aanstaande dinsdag 29-03-2022 tussen 12.00 en 18.00 uur. We sturen een e-mail ter bevestiging van deze afspraak. Past het niet? Dan staat in de mail een link om de afspraak zelf mee te wijzigen, of geef het gerust hier aan. De monteur zou materialen en een vervangend modem bij zich moeten hebben, die stuur ik dus eerst niet los toe.
De voorwaarden van de storingsmonteur staan in de mail maar kan je ook hier terugvinden. Problemen met ons signaal, onze hoofdaansluiting en/of onze apparatuur lost de monteur natuurlijk kosteloos op. Houd je ons op de hoogte?
Mogelijk ten overvloede; de monteur bezoekt dan wel het juiste adres?
Bedankt! De monteur komt a.s. donderdagmiddag en ik ben dan ook aanwezig. Ik hou jullie op de hoogte.
Groet, Ares
De monteur heeft vanmiddag de AOP en een nieuw modem geïnstalleerd. En alles werkt nu weer goed, bedankt voor jullie hulp!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.