Mijn moeder heeft de Technicolor TC7200 modem en sinds een jaar valt de internetverbinding regelmatig weg. Op dat moment is er wel een goede wifi verbinding met de apparaten want het signaal daarop wordt weergegeven op volle sterkte. Wanneer vervolgens wifi op de apparaten uit- en weer aangezet wordt is er meteen weer een goede internetverbinding.
Vorig jaar heb ik dit al aangekaart bij een Ziggo medewerker via de chat. Zij heeft toen op afstand het modem gereset, maar dit bood geen soelaas. Ook zelf heb ik het modem gereset. Ze gaf als advies om Wifi Pods te installeren. Hiervoor heeft mijn moeder niet gekozen, want vroeger werkte het modem prima en het wifi signaal zelf is prima.
Via UTP blijkt nu hetzelfde. Via ethernet heb ik een Airport Express aan het modem verbonden (en uitgezonden via 5Ghz, modem staat op 2,4Ghz). Wanneer ik met het netwerk van de Airport Express verbonden ben valt ook de verbinding met enige regelmaat weg terwijl de wif verbinding dan ook aangeeft op volle sterkte te zijn.
Overigens is de duur van de verbinding wisselend. Soms valt het signaal om enkele minuten al uit, maar het gebeurt ook dat het uren duurt.
Als ik een speedtest uitvoer dan levert hij de juiste up- en download snelheid passende bij het abonnement, hier kan het ook niet aan liggen.
Het vindt plaats op verschillende apparaten, die op netwerken elders niet dit gedrag vertonen dus alles wijst op een probleem met het modem.
Hebben jullie een idee hoe dit opgelost kan worden?
Groet,
Ares