Beste allemaal,
We hebben een Connectbox beneden staan. Van daaruit loopt een Cat.6 kabel naar de eerste verdieping waar een TP Link SG1005D Netwerk Switch staat. Van daaruit gaat de kapel naar onze vast pc. De internet snelheid is zeer traag. En dit wordt nog trager als de VPN verbinding aan staat. Zie foto's
Eerder is een monteur geweest om alle kabels te checken en hij heeft de aansluitingen vernieuwd. Zie ook de foto van de aansluiting beneden.
De Netwerk Switch heeft een snelheid tot 1000Mbps.
We hebben ook al een nieuwe computer besteld, maar ook dat helpt niet.
Ik ben echt een leek hierin, dus vaktaal wordt lastig, maar ik hoop echt dat iemand mij hierbij kan helpen. Ook iemand van Ziggo zelf graag.
Alvast bedankt!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Op de afbeelding is het de rechter kabel die in poort 3 van de Connect Box zit. Ik neem aan dat die naar boven gaat.
Het lijkt erop dat deze kabel inderdaad een link van 100 Mbps heeft, wat de lage downloadsnelheid op apparaten achter de switch zou verklaren.
Om te beginnen zou ik aan beide zijden van de kabels nieuwe stekkers afmonteren. Boven bij de switch zijn de stekkers in elk geval niet correct afgemonteerd, de aders hadden korter afgeknipt moeten worden zodat de buitenmantel van de kabel klemvast zit in de stekker na aanknijpen.
Mag ik vragen hoe je ziet dat hij een link van 100 Mbps heeft?
Nieuwe stekkers afmonteren zou moeten lukken. Heb ik daar andere onderdelen voor nodig?
Dat maak ik op uit je eerdere reactie. Voor meer zekerheid kun je de test uitvoeren die ik in deze reactie voorstelde.
Je hebt uiteraard een RJ45-knijptang en nieuwe 8P8C-stekkers nodig, verder een striptang en schaar/kniptang, soms zijn deze ingebouwd in de knijptang.
@PKLK999 En als je de stekkers zelf knijpt, houdt dan altijd deze volgorde van de draden aan, anders gaat het vrijwel zeker weer mis met de snelheid.
Inderdaad 568B gebruiken.
Goedemorgen @PKLK999! Het is inmiddels al enige tijd stil in dit topic. Is alles gelukt en heb je het probleem kunnen oplossen met behulp van de gedeelde tips hier? 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.