1
Vraag
2
Reacties
Robert123!

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internetsnelheid verlaagd

Sinds deze week is de snelheid van mijn internetverbinding verlaagd.

 

Ik heb het basic abonnement; bij een vorige verhoging (volgens mij in 2020) was mijn snelheid verhoogd naar 50/20.

 

Het lijkt iets te toevallig dat een week voor de aangekondigde snelheidsverhoging mijn snelheid ineens terug geschroefd is naar 40/5. Waarna het volgende week weer vrolijk naar mijn oude snelheid verhoogd zal worden waarschijnlijk. Nu zit ik met een extreem trage upload, en krijg ik volgende week een sigaar uit eigen doos cadeau.

 

Bij de helpdesk konden ze geen historie vinden, terwijl het eerder wel te zien was geweest.

 

Hebben meer mensen last van deze nare truc? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Robert123! Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je inderdaad eerst een 25/5 abonnement had. Dat is in 2021 over gezet naar 40/5. Nu per 1 juli is dit over gegaan op 50/20 🙂

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De snelheden van Internet Basic waren 25/2,5 Mbps en zijn in april 2021 verhoogd naar 40/5 Mbps, in juli wordt dit 50/20 Mbps.

Robert123!
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ken de theorie, maar dat was bij mij niet de praktijk..

Robert123!
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Volgens mij ben ik ooit ook ingestapt met 25/5, en is dit met de verhoging in 2021 naar 50/20 gegaan. Mijn abonnement leek de snelheden van Connect ZZP Instap te volgen, vraag mij niet waarom, maar wel zonde dat mijn snelheid zonder communicatie gewoon verlaagd wordt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik zie dat 25/5 en 50/20 Mbps inderdaad de snelheden waren die bij dit oude abonnement hoorden, dat inmiddels Zakelijk Internet heet.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @Robert123! Welkom op de Ziggo Community! 

Goed dat je ons hier hebt gevonden. Internet Basic gaat per juli over van 40/5 naar 50/20. Dit was vorig jaar niet het geval. Hoe is je snelheid nu? Als dit 40/5 is, dan klopt dat, aangezien de snelheid per juli omhoog gaat. 

Robert123!
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik weet wat er gaat gebeuren. Laat ook maar zitten, ik maak me er veel te druk om, en er wordt toch niet goed gekeken naar wat er bij mij gebeurd is. Met de Noord koreaanse archieven van ziggo komt de waarheid toch niet boven tafel..

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Ik wil je graag helpen en voorzien van antwoorden. Je mag je postcode en huisnummer toevoegen in je Community profiel. Dan kan ik je gegevens erbij pakken. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Robert123! Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je inderdaad eerst een 25/5 abonnement had. Dat is in 2021 over gezet naar 40/5. Nu per 1 juli is dit over gegaan op 50/20 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic