1
Vraag
2
Reacties
Jale

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Internetsnelheid valt weg tijdens gamen (Fortnite en Minecraft)

Sinds enige tijd valt soms de wifi verbinding en Internet weg, hoewel de mediabox niets aangeeft helpt resetten soms wel. Sinds gisteren valt tijdens het spelen van fortnite en andere games de internetsnelheid weg waardoor spelen niet mogelijk is. Ingelogd op modem en die geeft aan dat de utp kabel niet goed zou zijn of de netwerkkaart. Echter is de utp kabel vervangen (Cat6) en de pc is nieuw. Netwerkkaart getest, werkt correct en snelheid tot 1000mbit/s. Ook heb ik een andere poort op het modem geprobeerd. Soms gaat het even een tijdje goed maar gister was drama. Van Ziggo heb ik een tijdje terug ook een nieuwe modemkabel en splitter gekregen (om dat er soms een hapering te zien was bij uitlezen op afstand), dit wordt vandaag vervangen maar de medewerker van Ziggo zelf die ik gister via twitter sprak denkt niet dat deze niet goed is, maar kunnen het allicht proberen. Aansluiting pc eerste verdieping gaat naar aansluiting in de muur (nieuwbouwwoning dus niet zelf aangelegd) welke dan in de meterkast uitkomt en aangesloten is op de box. Iemand een idee, zoon is wanhopig? Heb Internet Start maar zou voldoende moeten zijn, altijd geweest iig.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jale
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Na alle aanpassingen en nieuwe bekabeling.... is er een monteur gekomen. Bleek dat het toch buiten in de Ziggo kast zat.... defecte onderdeel is vervangen en voor de zekerheid een nieuw modem ontvangen. Nu al een maand probleemloos internet. Topic kan gesloten of verwijderd worden maar geen idee hoe.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters erop? En plaats eens schermafdukken van de modem status pagina's. Downstreams, upstreams en netwerk historie en rs errors.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ik lees hier 2 dingen, Mediabox XL en modem.

Heb je de Mediabox XL opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?

En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL en modem.
Jale
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb er niet veel verstand van. Gisternacht werkte het weer naar behoren, soms gaat het goed voor aantal dagen en dan ineens valt snelheid weg. Ik heb zo een witte mediabox. Splitter en kabel wordt zometeen vervangen door wat ziggo eerder heeft toegezonden, (foto geeft huidige situatie weer) dan weet ik ietsje meer en zal dan ook vragen of mijn zoon de snelheid kan testen. Punt is dat de snelheid dus soms wegvalt bij gamen, naast het feit dat het wifi signaal of de complete verbinding soms helemaal wegvalt zonder dat het modem iets aangeeft.... resetten helpt dan weer een tijdje
Jale
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Er zit geen modem tussen. Boven gaat de aansluiting in de muur (niet zelf aangelegd) en dat wat in de muur zit komt er in de meterkast weer uit en gaat de mediabox in.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Het lijkt erop dat de professioneels aangelegde ethernet-kabel in de meterkast afgemonteerd is op een stekkertje en niet op een wandcontactdoos (als een soort een “poor-mans-patch-panel”).
Monteren van een stekkertje op zo'n stugge (installatie-) kabel is vaak het zwakke punt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Even mijn vraag duidelijker stellen.:relaxed:

Is er een netwerkkabel aangesloten van het modem naar de Mediabox XL?

Zo nee, niet doen, geeft veel problemen.

Zo ja, deze losmaken en de Wifi van het modem gebruiken, niet de Wifi van de Mediabox XL gebruiken.
Jale
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb geem modem alleen deze mediabox voor internet. De kabel gaat vanuit de aansluiting in de kast de box in die ook in de kast staat. Deze kabel komt uit op een aansluiting in de muur boven. Hier kan ik niks aan veranderen dat is zo aangelegd bij de bouw van dit huis. Op de aansluiting in de muur boven zit een utp kabel aangesloten naar de pc.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik heb geem modem alleen deze mediabox voor internet

Huh?
Je hebt op je plaatje een Ziggo ConnectBox Modem/Router voor je internetverbinding.
Dat is geen MediaBox. Dat zijn dingen voor TV kijken.
Deze reaktie is alleen bedoeld om de terminologie scherp te krijgen.
Dat is makkelijker om verder te kunnen praten over een probleemstelling.
Gr Han

NOOT. Binnen voormalig UPC gebied, wordt de MediaBox XL ook nog wel gebruikt als Modem/Router voor de Internetverbinding en als decoder voor TV kijken. Als een alles in 1 oplossing. Daar zal de verwarring wel vandaan komen.
Jale
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Oke duidelijk dus dan is het een connexbox, excuus voor de vergissing, maar het probleem blijft hetzelfde
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
DennyW wrote:
Het lijkt erop dat de professioneels aangelegde ethernet-kabel in de meterkast afgemonteerd is op een stekkertje en niet op een wandcontactdoos (als een soort een “poor-mans-patch-panel”).
Monteren van een stekkertje op zo'n stugge (installatie-) kabel is vaak het zwakke punt.
Jale
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Danny dank je wel voor je reactie maar die kabel kan ik niet vervangen of ik moet door de leidingen in het beton heen.....
Echter...
We hebben nu de utp kabel vervangen muur naar pc, de netwerkkaart is nieuw, de utp kabel uit de meterkast in een andere poort op het modem gezet.... de oude splitter en modemkabel vervangen door de nieuwe aangeleverde splitter en modemkabel. Hoewel als ik inlog op het modem deze bij de bekabelde apparaten nogaltijd dezelfde melding geeft blijkt de snelheid nu wel optimaal te zijn, gemeten vanaf dat bekabelde apparaat. Het werkt nu naar behoren om te kunnen gamen, hopen dat het zo blijft. Anders moet Ziggo toch eens in de kast buiten kijken denk ik.
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Dit is niet zo zeer een fout maar een constatering van het modem.
Een van de apparaten werkt niet op de volle snelheid.

Ik vind dat het modem dit ook niet zo als fout mag aangeven, het werkt heel verwarrend.
Jale
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Klopt, steef, vooral omdat het apparaat wel op volle snelheid werkt. Dat is getest, nieuwe zware game pc en de snelheid van de netwerkaart is 1000mbit/s nagekeken en diverse malen getest.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1591Likes
Een beetje verwarring hier.
Het gaat om een connectbox, geen mediabox. Een connectbox is een modem/router. Blijkbaar zijn er issues. Dat scherm met de rode 100%, vertelt je niet wat het probleem is, dus daar heb je niets aan.
40/4 wordt gewoon gehaald, dus dat lijkt goed.
Je aansluitingen lijken me goed. Ik weet niet waar DennyW die ethernetkabel aansluiting heeft gezien, ik zie daar niets van op je foto’s?
Als je toch bent ingelogd in het modem (connectbox) kun je dan eens de up en downstream schermen hier laten?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292...
Jale
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Klopt Efok ik maakte zelf de fout om de connectbox mediabox te noemen. Ziggo gaf zelf ook aan om aan die melding vanuit de modem geen waarde te hechten. Alles is vervangen wat mogelijk was nu zoals te lezen in mijn laatste bericht. Ondanks de melding werkt het nu ook nog steeds. Ik zal eens kijken naar de link die je stuurde
Jale
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Efok, zie bijgaand... mij zegt het niks maar zie foto's. Wel zie ik een aantal foutmeldingen staan....
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1591Likes
De signaalwaarden zien er goed uit.

Maar In de netwerkhistorie inderdaad een paar meldingen. Alleen van vandaag, zie je er nog meer?
Wellicht kan ArChie.DVB specifiek iets over deze meldingen zeggen. Hij zit goed in de achterliggende docsis communicatie protocollen.
Jale
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Efok, ik zal nog eens kijken naar de historie. Bedenk mij net dat misschien die foutmeldingen van vandaag kan komen omdat we de aansluitkabel van de aansluiting meterkast naar het modem en de splitter hebben vervangen, we hadden van ziggo nieuwe gekregen. Vanaf dat moment nog geen wegvallend signaal gehad.
Jale
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Nee geen andere meldingen meer. Alles wat wij van onze kant hebben kunnen doen en vervangen is vervangen en gedaan. Hopelijk blijft het werken anders moet Ziggo maar een blik in de kast buiten werpen denk ik dan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic