1
Vraag
2
Reacties
Diederik0172

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internetsnelheid na verhuizen trager

Hallo,

Hoe kan het dat ik in mijn oude appartement wel een snelheid behaalde van 200mbit/s haalde en in mijn nieuwbouw woning nu net aan 90mbit/s haal? Alle spullen die ik heb aangesloten zijn precies hetzelfde. Heeft dat met de buurt te maken?

Het gaan om mijn desktop pc welke bedraad is aangesloten.

De modem die ik van Ziggo heb is de Cisco 3928AD met serienummer
268303956
Mijn internet abbo is Internet Z2.

Ik hoor graag!

Mvg,

Diederik
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik zou een installatiemonteur langs laten komen. Die is in de eerste 8 weken na de verhuizing gratis. Je AOP mag namelijk vervangen worden 🙂
Dat is trouwens altijd gratis, want die valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
90 mbps lijkt een 100 mbps verbinding met een kabel dit geen 1 Gb/s haalt om de één of andere reden.
Wat voor netwerkkabel gebruik je?

Kun je een andere kabel proberen?

Als dit niet heeft geholpen, kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Diederik0172
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De situatie is als volgt

[Meterkast] Kabel komt binnen en gaat naar Modem
[Modem] Cat 5e kabel gaat via de aangelegde leidingen naar de inbouwdoos op zolder
[Inbouwdoos zolder] Cat 5e kabel gaat naar pc

In mijn vorige huis precies hetzelfde, alleen dat de kabel rechtstreeks in de modem zat naar de pc, maar het lijkt mij dat dat geen 100mb verschil mag opleveren, omdat het nu via de vloer en wanden naar zolder gaat.

Ook heb ik een laptop aangesloten met een Cat 5e kabel welke niet langer was dan een meter, welke hetzelfde resultaat gaf.

Zie de foto van de aansluiting in de meterkast. (dit zal precies hetzelfde als in mijn oude app.

Diederik0172
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hierbij ook de up- en downstreamwaardes
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Je hebt signaal problemen. De downstream signaal sterkte is veel te sterk en het modem moet te sterk zenden via de upstreams waardoor je nu nog maar één upstream over hebt. Vervang die opdruk versterker eens door een splitter.
Diederik0172
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zal dit vanavond eens proberen, nadeel is met de normale splitter dat kanaal 14 van Ziggo erg happerd en amper beeld geeft.
Diederik0172
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ArChie.DVB wrote:
Je hebt signaal problemen. De downstream signaal sterkte is veel te sterk en het modem moet te sterk zenden via de upstreams waardoor je nu nog maar één upstream over hebt. Vervang die opdruk versterker eens door een splitter.


wel vind ik het raar dat dat in dit huis problemen geeft, maar in mijn oude woning niet.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik zou een installatiemonteur langs laten komen. Die is in de eerste 8 weken na de verhuizing gratis. Je AOP mag namelijk vervangen worden 🙂
Dat is trouwens altijd gratis, want die valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Door de versterker wordt je signaal overstuurt, de downstream is veel te hoog.
Zou onder de 11 dBmV moeten zitten, nu heb je 19 dBmV.
En je upstream wordt ergens geblokt, maar dat kan ook de oude AOP (wit kastje aan de groene kabel) zijn, even uitproberen.

Voor nu de versterker ertussenuit en zoals Evert adviseerde een monteur laten komen voor een hedendaagse AOP.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
ArChie.DVB wrote:
Je hebt signaal problemen. De downstream signaal sterkte is veel te sterk en het modem moet te sterk zenden via de upstreams waardoor je nu nog maar één upstream over hebt. Vervang die opdruk versterker eens door een splitter.


ArChie.DVB Ik denk dat er in de EV al iets niet goed zit. Met 19 dBmV. De versterker versterkt maar 5-6 dB dus versterker er tussenuit levert dan nog steeds 13-14 op de AOP op.
Misschien zit de groene kabel op een verkeerde tap?
Diederik0172
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat zou ik dan het beste kunnen uitleggen aan de telefoon tegen Ziggo? want zei vertellen mij dat ik maar betere kabels moet kopen... kom er op één of andere manier nooit uit met een ziggo medewerker.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Verwijs desnoods maar naar dit topic.
Er is het volgende mis :
Ten eerste is de versterker niet goed dus die moet sowieso er tussenuit. Signaal komt nl ook zonder versterker al veel te hoog binnen en verder is de versterker niet retourgeschikt dus niet geschikt voor modem etc.

Maar als je tegen Ziggo zegt dat het signaal veel te hoog binnenkomt op de AOP dan moeten ze actie ondernemen. Dit kunnen ze overigens ook zelf uitlezen ion het modem, maar dan moet je eerst de versterker verwijderen anders hebben ze een vertekend beeld.
Diederik0172
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank jullie wel voor jullie hulp voor nu.
Ik ben met Ziggo bezig het probleem om te lossen.

Ik houd jullie op de hoogte!:grinning:
Diederik0172
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
test
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Nick999 wrote:
ArChie.DVB Ik denk dat er in de EV al iets niet goed zit. Met 19 dBmV. De versterker versterkt maar 5-6 dB dus versterker er tussenuit levert dan nog steeds 13-14 op de AOP op.
Misschien zit de groene kabel op een verkeerde tap?

Of het aan de eindversterker ligt hangt af van hoe die eindversterker samen met de splitters en multitaps destijds is afgeregeld om tot een bepaalde signaal sterkte te komen op het AOP en de splitter bij de klanten. Als de signaal sterkte bijvoorbeeld uitging van een UMU-1006 die een demping heeft van 10 dB op de data uitgang voor het modem, dan is ongeveer 13 dBmV op het AOP een signaal sterkte waar niets mis mee is zodra de UMU-1006 geplaatst wordt aangezien de signaal sterkte gemeten door het modem dan ongeveer 3 dBmV is.

Dat Ziggo tegenwoordig andere splitters aanbeveelt vanwege het grotere frequentie bereik wil niet zeggen dat die splitters zomaar overal in bestaande coax infrastructuren te gebruiken zijn als de demping van de splitter die vervangen wordt anders was. Ook kan Ziggo niet in coaxsegmenten de signaal sterkte van de versterkers gaan verlagen (of verhogen) zonder ook bij alle klanten in huis te meten of er dan coax infrastructuur componenten zoals bijvoorbeeld splitters vervangen moeten worden om de gewijzigde signaal sterkte op de AOP's te compenseren. Dit is ook een reden waarom onderhoud door Ziggo in de coaxsegmenten kan leiden tot klachten i.p.v. een verbetering.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
ArChie.DVB wrote:
Dat Ziggo tegenwoordig andere splitters aanbeveelt vanwege het grotere frequentie bereik wil niet zeggen dat die splitters zomaar overal in bestaande coax infrastructuren te gebruiken zijn als de demping van de splitter die vervangen wordt anders was.


Helaas is dat in de praktijk iets wat wél gebeurt: vaak op advies van community of Helpdesk, een AOP vervangen zonder te kijken (meten) hoe het binnenkomende signaal is. hetzelfde overigens vaak meegemaakt met versterkers die op advies Ziggo (signaal net niet onder de grens van lijnmeting) geplaatst werden en dan na netwerkonderhoud ineens snel weer weg moesten omdat het signaal flink was opgeschroefd. Overigens is nog steeds het eerste wat geadviseerd wordt bij storingen om de UMU te verwijderen als die er zit.
Diederik0172
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kom er niet uit.

Zonder versterker is het internet wel beter op mijn laptop bedraad, op het zelfde poortje met zelfde kabel is mijn desktop nog steeds langzaam, hij heeft 1 keer de 160mbit aangetiks. Terwijl dit in mijn oude huis wel tot 200 ging. Mijn pc is geen standaard MediaMarkt pc 🙂 Via de wifi, welke bij mij over unifi schotels gaat:) haal ik wel 200mbit/s, zelfs via de speedtest app op mn iPhone X.

Alleen zonder de versterker krijg ik Ziggo sport kanaal 14 niet aan de praat. Dit is voor mij wel een must, dus heb ik versterker weer terug gezet. De coax kabel is z'n 21 meter lang.

Met als gevolg dat het internet weer trager is, ook al was dat zonder versterker dus ook al traag op mijn desktop.

Vandaag krijg ik nieuwe splitter en kabel van Ziggo, maar ik denk niet dat dat gaat helpen.

Ik ben bang dat als er een Ziggo monteur gaat komen, mij dit veel geld gaat kosten. Iemand ervaring daarmee?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Evert wrote:
Ik zou een installatiemonteur langs laten komen. Die is in de eerste 8 weken na de verhuizing gratis. Je AOP mag namelijk vervangen worden 🙂
Dat is trouwens altijd gratis, want die valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes
Plaats eerst de nieuwe splitter op het AOP, en sluit daar direct je modem op aan. Dan werkt je internet waarschijnlijk goed, want je haalt nu direct op het AOP op meerdere devices wel de 200. Het signaal voor je modem dus niet versterken!

Eventueel kun je dan nog een versterker achter de splitter hangen voor je TV. Echter houd er rekening mee dat de versterker die je nu hebt niet als retourgeschikt wordt aangemerkt.

Hoe is je TV aangesloten? Horizonbox? Die heeft maakt ook gebruik van een retoursignaal.

AOP en splitter installeren is gratis. Als die 21 meter coaxkabel brak is, kan dat misschien geld kosten.
Diederik0172
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ziggo heeft alle problemen bij mij thuis opgelost! Dankjewel iedereen voor het meedenken!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic