Vraag
Reacties
Oplossing
valentino012
Level 4

Internetsnelheid max 100 mbits

Hi,

Ik merkte al een lange tijdje dat mijn internet verbinding wat trager was geworden. Toen destijds mijn abbonement nog 250mb was haalde ik dit ook op een bekabelde verbinding. Telkens als ik een speed test nu doe is mijn download sneldheid maar rond de 100mb terwijl ik een 300mb abbonement heb dus ging ik maar eventjes verder checken in de modem settings en staat bij verbonden apparaten naar mijn router dus dat de verbindingsnelheid 100mb/s is.  

Is er iets dus veranderd sinds de sneldheid van 250mb naar 300mb is gegaan?

Screenshot 2021-10-24 001924.png

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dat geeft aan dat er iets is met de UTP kabel die terug gevallen is naar 100 in plaats van 1000.

Als 1 van de 8 draadjes geen verbinding heeft valt de verbinding terug van 1000 naar 100.

Heb je al een andere UTP kabel geprobeerd?

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dat geeft aan dat er iets is met de UTP kabel die terug gevallen is naar 100 in plaats van 1000.

Als 1 van de 8 draadjes geen verbinding heeft valt de verbinding terug van 1000 naar 100.

Heb je al een andere UTP kabel geprobeerd?

valentino012
Level 4
Topicstarter

Dit was inderdaad de probleem 😬de stroom kabel van de modem was toen destijds ook al een beetje aan geknaagd maar had niet niet naar de UTP kabel gekeken. Vervangen en staat gelijk weer goed bedankt. 👍 😁

Bert
Level 21
T.E.A.M.

TOP, veel internetplezier gewenst.🙂

0 Kudos
DennyW
Level 17

Ik ben benieuwd wat er nu met Kerst op het menu komt te staan😀

0 Kudos