1
Vraag
2
Reacties
Dennis43

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Internetsnelheid lager dan verwacht

Als ik via de router van ziggo op de  2.4 ghz zit haal ik 54.4 mbit. Op de 5 ghz haal ik 284 mbit.

En met de wifi boosters van ziggo haal ik maar 31.1 mbit. 

En het rare is dat als ik een ethernetkabel aansluit haalt ie maar 10 mbit.  Ik neem aan dat dat niet helemaal goed is. Wat kan ik hier aan doen? Lijkt er op dat de router niet helemaal goed is

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Dennis43! Wat irritant dat de snelheid zo wisselend is, je wilt natuurlijk op al jouw apparaten zowel bedraad als via wifi de beste snelheid. Ik ben in het modem gedoken en de signalen zien er allemaal keurig uit. Wel ben ik benieuwd naar hoe je de Deco set hebt ingesteld. Kan je daar meer over vertellen? Wanneer ik naar het modem kijk zie ik namelijk dat de wifi-netwerken ingeschakeld zijn. In de installatiehandleiding (https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2879/) raden we aan deze uit te zetten en de Deco set in Access Point mode te zetten. Mocht dit onbewust geweest zijn, wil je dan eens testen hoe het werkt als hij volgens de handleiding is ingesteld? Als laatste ben ik nog benieuwd welke snelheid je bedraad haalt wanneer je rechtstreeks op het modem verbonden bent. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

2,4 is grofweg 6 maal langzamer dan 5 GHz, maar komt een stuk verder.

Welke wifiboosters heb je in gebruik? Er zijn er nogal een bosje.

 

Waar doe je de ethernetkabel in?

Wat is de snelheid bekabeld op het modem?

Dennis43
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het vreemde is dat via lan verbinding de downloadsnelheid rond de 10mbit zit. Die wifi booster is ook aangesloten via een kabeltje. Denk dus dat de lan verbinding van de router niet goed is. Ik heb de tp link boosters van ziggo

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Heb je al een keer een andere UTP uitgang geprobeerd?

Dennis43
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heb hem van het stroom gehad ja. Lan kabel is wel wat ouder. Maar die ethernet kabel van de wifi boosters is wel nieuw en geleverd door ziggo. Dus dat zal het ook niet zijn

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Dennis43! Wat irritant dat de snelheid zo wisselend is, je wilt natuurlijk op al jouw apparaten zowel bedraad als via wifi de beste snelheid. Ik ben in het modem gedoken en de signalen zien er allemaal keurig uit. Wel ben ik benieuwd naar hoe je de Deco set hebt ingesteld. Kan je daar meer over vertellen? Wanneer ik naar het modem kijk zie ik namelijk dat de wifi-netwerken ingeschakeld zijn. In de installatiehandleiding (https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2879/) raden we aan deze uit te zetten en de Deco set in Access Point mode te zetten. Mocht dit onbewust geweest zijn, wil je dan eens testen hoe het werkt als hij volgens de handleiding is ingesteld? Als laatste ben ik nog benieuwd welke snelheid je bedraad haalt wanneer je rechtstreeks op het modem verbonden bent. 

Dennis43
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo mijn collega zei me vanmiddag toevallig het zelfde.  Moest hem inderdaad op accespoint zetten.  Nou is de verbinding goed. Dank je wel

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic