Geachte community,
Graag zou ik de aandacht van jullie willen vragen voor de Post RS Errors die ik vond in de Downstream kanalen. Op een gegeven moment lopen die toch wel op. Wat betekent dit ? Onder de Upstream vond ik ook een aantal T3 Timeouts. Onlangs is er een Ziggo monteur bij me langs geweest en heeft wat aangepast in de AOP (?), een paar kabels naar het modem vernieuwd en de versterker er tussen uitgehaald (POA-01-B nu op de muur).
Ik heb een Windows app "Speedtest by Ookla" geinstalleerd op m'n laptop en deze app toont hogere snelheden dan testen via een web browser. De ping vind ik nog wel hoog: vaak rond de 15 ms, met een uitschieter naar de 33 ms. Voor m'n gevoel is m'n internetsnelheid niet stabiel. Zien jullie iets raars in de modem logs ? Dank voor jullie feedback.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Op je modem wordt niet alles weergegeven zoals er staat, de Pre RS Errors zijn het aantal pakketten die op je modem binnenkomen en de Post RS Errors zijn pakketten die gerepareerd kunnen worden, de Pre RS Errors.
De Post RS Errors worden niet weergegeven.
Maar wat nu onder de Post RS Errors staat is in de hogere kanalen te hoog, er lijkt nogal wat ruis binnen te komen op je modem.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Hallo Bert,
Hierbij drie foto's van modem en AOP. Witte kabel gewoon rechtstreeks in modem en de zwarte kabel gaat in m'n Mediabox Next. Geen splitter of versterker.
Als eerste deze stap uitproberen:
Dit is net een paar weken geleden nieuw geplaatst door een monteur. Ik zou niet weten wat ik hier aan zou moeten veranderen. Zelf ben ik geen technicus.
@P.H.79.DR schreef:
Dit is net een paar weken geleden nieuw geplaatst door een monteur. Ik zou niet weten wat ik hier aan zou moeten veranderen. Zelf ben ik geen technicus.
Wat je waarom kunt veranderen geeft het filmpje aan en kan de oplossing zijn voor je probleem.
@P.H.79.DR is het inmiddels gelukt met de tips van @Bert? Kunnen we nog met jou meedenken? 😄
Hoi Madelon, de post RS errors zijn wat lager maar ze zijn er nog wel. Deze middag vond ik twee T3 timeouts (1 op kanaal 1 en 1 op kanaal 3). Ik heb zelf niks met dat AOP-plaatje gedaan. Ik ga daar niet mee rommelen, zie mijn eerdere opmerking over de Ziggo monteur.
Een van de redenen om deze thread (blog) te beginnen was om de betekenis en impact van die info in het modem te begrijpen. Ik sluit twee bestanden bij met wat info van deze middag. Waarom zijn die errors er en waarom lopen die ook nog op ?
Hallo @P.H.79.DR, bedankt voor de terugkoppeling! Ik wil voorstellen om een monteur in te plannen die het opnieuw naloopt. Sta je hier voor open?
Hoi Lotte, er staat in mijn Ziggo geschiedenis ook een opmerking over het aanbod om een speciale monteur langs te sturen om mede het coaxgedeelte tussen woning en de wijkcentrale door te meten. Als deze monteur ook bij mij in huis metingen doet, dan sta ik er positief tegen over. Neemt Ziggo ten alle tijde de voorrijkosten voor haar rekening ? Wat is het uurtarief van zo'n speciale monteur ?
@P.H.79.DR Alles vanaf je splitter op je AOP tot en met Ziggo is van Ziggo en zijn de kosten voor Ziggo.
Kun je voor mij een afspraak inplannen voor zo'n speciale monteur die in huis en de lijn naar de wijkcentrale onderzoekt en gaat doormeten ? Dank alvast.
@P.H.79.DR Ik ga een netwerk monteur inplannen. Zoals @Bert al aangeeft zijn er voorwaarden verbonden aan dat bezoek en is dit niet altijd gratis. De voorwaarden van het bezoek lees je hier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/monteur/monteur-kiezen#/ik-wil-hulp-met-een-storing/storingsmont...
De afspraak is nu ingepland voor dinsdag 28-06-2022 tussen 8:00-13:00 uur. Je krijgt een bevestiging per e-mail. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo.
Dank je, Lotte. Heb het genoteerd.
Dinsdag j.l. is een monteur langsgeweest en heeft metingen gedaan. Hij heeft ook nog naar het AOP gekeken.
Desondanks zie ik nog steeds in het modemlog Post RS errors en T3 timeouts. De laatste twee dagen is m'n tv ook twee keer spontaan uitgegaan naar de Stand-by modus. Dat tv probleem leek opgelost na het bezoek van de 1e monteur in mei, maar ik vrees dat het weer terug is. Dit wordt een pijnlijk verhaal, Ziggo. Ik sluit twee modemrapportjes van vandaag even bij.
@P.H.79.DR balen dat het zelfs na het bezoek van de monteur nog niet optimaal is.
Hoewel er natuurlijk altijd weer een monteur gestuurd kan worden, ben ik wel even benieuwd of @Bert, ook mede met informatie uit je bijlagen, nog een tip heeft?
@P.H.79.DR Is na het bezoek van de monteur het modem al een keer 30 seconden van de stroom geweest?
Zo niet, kunnen dit nog oude getallen zijn, die tellen op in de tijd.
In tegenstelling tot de RS errors, zijn de MER-waarden niet cumulatief. Op DCID 21 t/m 24 is de MER (signaal/ruis-verhouding) te laag (< 35 dB), op deze kanalen is teveel ruis aanwezig. Heeft de monteur hierover geen opmerking gemaakt?
@tobiastheebe , @Bert , @Jacob De monteur had het modem helemaal reset en heeft een aantal metingen gedaan. Ik had hem een recent modemlogboek laten zien met ook die Post RS errors. Op zijn testapparatuur haalde hij de downloadsnelheid van 300 Mbps. Volgens hem zag het er goed uit. Hij kon ook niets meer vertellen over deze errors. Gisteren heb ik het modem ca. 40 sec. uitgezet en van de stroom afgehaald. Zojuist keek ik weer in de logbestanden van het modem, maar nog weinig veranderd. Ik voeg enkele bestanden toe; ik heb niet de technische kennis om dit goed te kunnen analyseren. Ik krijg de netwerkhistorie nooit compleet in een pdf-bestand, dus heb ik het maar in een txt-bestand gezet.
@Bert Zie jij kans om hierin verder te supporten?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.