1
Vraag
2
Reacties
Mich_NL

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Internetsnelheid echt heel traag

Het begon min of meer een maand geleden. Mijn internetsnelheid is altijd lager dan 5 Mbps download en 0,8 Mbps upload. Gisteren zaterdag was nog erger 2,2 Mbps download en 0,8 Mbps upload.

Mijn desktop is aangesloten met een kabel. Tussen de desktop en de ConnectBox zit een WiFi Versterker DualBand die ook met een kabel op de ConnectBox is aangesloten. Desktop > kabel > Versterker > kabel > ConnectBox .

Android-telefoons en iPhones die rechtstreeks zijn aangesloten op de ConnectBox wifi hebben ook deze lage snelheden.

Ik heb alles gereset zonder resultaat.

Printscreens hieronder. De laatste printscreen die ik heb opgeslagen met een "Normale" snelheid was op 13/04/21 en de snelheid was 41,8 Mbps download en 5 Mbps upload.

Zoals ik hierboven al zei, sinds ongeveer 1 maand geleden zijn de snelheden tot onaanvaardbare niveaus gedaald.

Help alstublieft.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mich_NL
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Bert, Jacob Z, Jiri Z en anoniemforum.

 

Het probleem is opgelost. Het was een bureaucratisch probleem en geen technisch probleem.

 

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie bereidheid om mij te helpen.

 

Het is goed om te weten dat er altijd mensen zijn die de tijd willen nemen om anderen te helpen.

 

Heel erg bedankt

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Mich_NL
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
 
Mich_NL
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor het antwoorden hier zijn de foto's

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik zie in ieder geval veel ruis op je modem.

Is dat de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Is er niets in de meterkast?

 

Wat is de snelheid als je je desktop rechtstreeks aansluit op je modem?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

het modem zit op de versterker?

dat is niet de juiste aansluit wijze 

op het aop moet een poa-01-b splitter met daarop het modem en de versterker op de versterker alleen de tv’s

 

een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b + modemkabel sturen

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@anoniemforum Dat is een access point waar de desktop in zit, als ik het goed begrijp.

Zie de foto met de splitter.

Mich_NL
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Bert en anoniemforum. Bedankt voor jullie antwoorden en sorry voor mijn late reactie.

 

"Is dat de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?"
jawel. Dit is de begane grond van de woning (woonkamer). Foto's 01-connectbox.jpg, 02-connectbox.jpg en 03-connectbox.jpg

Foto 03-connectbox.jpg is de modem voeding.

Foto 02-connectbox.jpg het is van de poa-01-b splitter

De versterker en het desktop bevinden zich op de eerste verdieping van het huis. Foto's b01-versterker.JPG en b02-versterker.JPG

"Is er niets in de meterkast?"
Nee. Niets.

 

"Wat is de snelheid als je je desktop rechtstreeks aansluit op je modem?"

Dat kan ik niet testen. Ik zou het desktop naar beneden moeten brengen om het te testen en dat is moeilijk .
Ik zal proberen een vriend te vragen om het te testen met een laptop.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Mich_NL dat sowieso, dan kun je het access point uitsluiten als oorzaak.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zij kunnen in de achtergrond kijken of die ruis in de wijk zit of alleen op je modem en de nodige stappen nemen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Mich_NL
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Bert! Bedankt voor het antwoord. Postcode en huisnummer staan al in mijn profiel. Zodra ik de internetsnelheid heb getest door een pc met de modem te verbinden, zal ik de resultaten hier posten.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Mich_NL , goed dat je ons hebt weten te vinden. Er zijn al aardig wat tips aangegeven voor het verbeteren van de snelheid. Ik ben benieuwd of het werkt.

Kan je daarnaast dit nog eens testen? Let wel, dat is de opstelling met de bekabelde verbinding, direct op je modem en met de wifi op je laptop ook echt 'uit', dan is de meting zuiver.

We horen graag hoe het gaat! 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

7BB9EB3B-9AD3-4A31-8766-50265DFBB76A.jpeg

 zo te zien is dat een 2 gats aop die is verouderd en dient vervangen te woorden door een ziggo monteur 

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Mich_NL
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Jacob Z en anoniemforum. Bedankt voor jullie antwoorden.

anoniemforum,

Postcode en huisnummer staan al in mijn profiel.
"zo te zien is dat een 2 gats aop die is verouderd en dient vervangen te woorden door een ziggo monteur "
Het werkte ok tot 1 maand geleden.

Jacob Z,

Ik heb dit meerdere keren gedaan: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/doet-het-niet/kabel-traag

Zoals ik al eerder zei over "Wat is de snelheid als je je desktop rechtstreeks aansluit op je modem?"
Dat kan ik niet testen. Ik zou het desktop naar beneden moeten brengen om het te testen en dat is moeilijk . Ik zal proberen een vriend te vragen om het te testen met een laptop.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @Mich_NL

Ik heb mij even verdiept in jouw situatie. Er zijn een aantal dingen aan de hand.

Zoals Bert! terecht al aangaf is er veel ruis op de lijn en dit kan zeker invloed hebben op de internetsnelheid. Ik wilde het advies wat @anoniemforum gaf opvolgen door een monteur aan te sturen om jouw AOP te vervangen, maar ik kan deze niet inplannen vanwege administratieve redenen. Dit zou tevens wel een verklaring zijn waarom het internet zo traag is. Ik heb je hierover even een privébericht gestuurd. 

Daarnaast heb ik ook verschillende dingen gelezen in jouw verhaal. Je hebt een modem/router, een accespoint en een wifiversterker. Als ik het verkeerd begrepen heb, moet je het zeggen hoor 🙂 Wanneer deze allen hun wifi uitzenden, kunnen deze in plaats van elkaar helpen, elkaar ook verstoren. 

Mich_NL
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Bert, Jacob Z, Jiri Z en anoniemforum.

 

Het probleem is opgelost. Het was een bureaucratisch probleem en geen technisch probleem.

 

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie bereidheid om mij te helpen.

 

Het is goed om te weten dat er altijd mensen zijn die de tijd willen nemen om anderen te helpen.

 

Heel erg bedankt

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Super dat je hier nog een terugkoppeling stuurt @Mich_NL en fijn dat het is opgelost 🙂 Als je in de toekomst ooit weer hulp nodig hebt dan zien we je graag terug op onze Community. 

Fijn weekend!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic