1
Vraag
2
Reacties
KeesMourits

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internetsnelheid conform abonnement niet oke

Ik heb Internet start 100Mb/s. Als ik de snelheid meet kom ik maar op ca. 60Mb/s bedraad en 40Mb/s draadloos. Ziggo maakt reclame voor supersnel internet. Maar het lijkt of ze het langzame internet al niet halen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Zoals S4R hierboven aangeeft, is de TL-SF1008D beperkt tot 10/100 Mbps, je zou deze moeten vervangen door bijvoorbeeld een TL-SG108, welke 1 Gbps ondersteunt.

 

In de downstream is instraling van 4G en 5G aanwezig (geweest), zichtbaar aan de afwijkende hoeveelheden (un)correctable errors op een aantal kanalen. De afwijkende kanaalfrequenties in de upstream in de upstream kunnen ook een aanduiding zijn van ruis. Voor de zekerheid kun je nog een of meerdere foto's van de coaxinstallatie plaatsen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Op welk soort/merk/type apparaat test je? Test je direct op het modem of is er nog andere tussenliggende netwerkapparatuur, zoals een router, switch, access point of powerline-adapters?

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status? (Ik ga er vooralsnog van uit dat je een Connectbox of SmartWifi modem hebt. Heb je een ander type modem, laat dan weten welk type.)

KeesMourits
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb mijn laptop rechtstreeks aangesloten achter de modem, dan kom ik wel tegen de 100Mb/s. daarvoor had ik een switch (TL-SF 1008D) aangesloten op de modem en achter de switch mij laptop. Dan daalt de snelheid naar 60Mb/s.

 
KeesMourits
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

KeesMourits_0-1678911725193.png

KeesMourits_2-1678911820705.png

 

KeesMourits_1-1678911784926.png

 

 

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

@KeesMourits  schreef:

Ik heb mijn laptop rechtstreeks aangesloten achter de modem, dan kom ik wel tegen de 100Mb/s. daarvoor had ik een switch (TL-SF 1008D) aangesloten op de modem en achter de switch mij laptop. Dan daalt de snelheid naar 60Mb/s.

 

Dat is ook een 100mb switch. Dus daar zit je probleem. En niet bij Ziggo.

Koop een nwe switch.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Zoals S4R hierboven aangeeft, is de TL-SF1008D beperkt tot 10/100 Mbps, je zou deze moeten vervangen door bijvoorbeeld een TL-SG108, welke 1 Gbps ondersteunt.

 

In de downstream is instraling van 4G en 5G aanwezig (geweest), zichtbaar aan de afwijkende hoeveelheden (un)correctable errors op een aantal kanalen. De afwijkende kanaalfrequenties in de upstream in de upstream kunnen ook een aanduiding zijn van ruis. Voor de zekerheid kun je nog een of meerdere foto's van de coaxinstallatie plaatsen.

KeesMourits
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TOP, bedankt. Ik weet nu waar ik het zoeken moet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic