Dit is een vervolg op https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Internetsnelheid-beperkt/m-p/747023 , omdat het probleem na 2 weken toch niet opgelost blijkt te zijn. In het kort: ik haalde slechts 180Mbit ipv. 500Mbit (bekabeld getest). Als ik het modem reboot haal ik +-15-30 minuten 500Mbit, daarna valt ie terug op 180Mbit. Monteur langs geweest, die het AOP heeft vervangen en er is een andere aansluitkabel van AOP->modem gegaan. Het leek een week of 2 goed te gaan, totdat van de week op een ochtend het modem aan het rebooten was (door een storing?). Toen alles weer up was haalde ik weer slechts 180MBps. Later op de dag modem gereboot en haal dan eerst wel weer even 500Mbit, maar na een kwartiertje was dit weer 180Mbit (precies dezelfde situatie als mijn eerste topic).
Om echt alles uit te sluiten heb ik bij Ziggo nog een nieuwe aansluitkabel voor mijn tv besteld, omdat de monteur aangaf dat de kabel die ik nu naar mijn tv had niet helemaal conform ziggo-specs was. Ok, in theorie zou er dan idd misschien instraling kunnen zijn op de coax in mijn huis via die kabel, maar lijkt me sterk dat dat het is (heb volgens mij ook al eens getest door de tv-kabel er een tijdje uit te doen, ook dan schoot ie terug naar 180Mbit). Maarja, dan is iig alles aan mijn kant zoals het zou moeten... Ik zal het met die nieuwe kabel vandaag of morgen nog even testen.
Hoe nu verder? Wat de monteur nog wel aangaf tijdens zijn bezoek is dat hij het modem helemaal zou resetten (nog dieper dan dat ik het zelf kan doen oid). Omdat na zijn bezoek mijn oude wachtwoord e.d. nog werkte ging ik er vanuit dat ie dat vergeten was. In eerste instantie schoot het modem een half uurtje nadat ie weg was weer naar 180Mbit. Ik heb toen zelf een factory restore gedaan via het control panel en daarna bleef het dus +- 2 weken stabiel op 500Mbit. Na de problemen van de week heb ik ook nog eens een factory restore gedaan via het knopje achterop het modem, maar dat bood geen uitkomst.
Kan het nog helpen als het modem vanuit Ziggo gereset wordt?
Ik ben dan verder denk ik door de mogelijkheden heen die ik zelf kan doen. En omdat er aan de kant van Ziggo kennelijk ook niet meer gedaan kan worden (monteur had bij de wijkkast nog iets verbetert en gaf aan dat mijn signaal goed was) baart het mij wat zorgen hoe dit nu opgelost gaat worden.
Wat overigens in het control panel opvalt is dat er nog steeds veel post rs errors zijn (hetzelfde als voordat alles vervangen is). Meteen na reboot zo'n 10 per kanaal en nu met een uptime van bijna 2 dagen zo'n 30 post rs errors per kanaal met een uitschieter naar 70. De monteur gaf aan dat een paar post rs errors niet zo erg zijn, maar is dit toch nog niet iets waar iets aan moet worden gedaan? 0 errors lijkt me beter dan 70?